چگونه بدن را به طور طبیعی سم زدایی کنیم؟

0

روده بزرگ به طور متوسط در همه افراد محل انباشت مواد زائد است. تجمع این مواد زائد سمی می‌تواند باعث افزایش وزن و مانع جذب مواد مغذی شود. تجمع زباله‌های بدن در روده بزرگ بر باکتری‌های مفید روده نیز تاثیر منفی دارد.

به گزارش جام جم، پاکسازی روده از این مواد سمی و مضر، تاثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت خواهد داشت. با بهترین راه‌های خلاص شدن از شر انباشت مواد زائد در روده آشنا شوید.

 

مجله سلامت سم زدایی بدن طب سنتی سم زدایی بدن با میوه سم زدایی بدن روده بزرگ خواص سرکه سیب

مصرف فیبر فراوان

زنان ۱۹ تا ۵۰ سال باید برای حفظ سلامت خود، روزانه ۲۵ گرم فیبر مصرف کنند. میزان فیبر مورد نیاز مردان در این گروه سنی، روزانه ۳۸ گرم است.

بعد از ۵۰ سالگی، مردان روزانه به ۳۰ گرم و زنان به طور متوسط به ۲۱ گرم فیبر نیاز دارند. برخی مواد غذایی غنی از فیبر عبارتند از: آووکادو، آلوی سیاه، انجیر، بامیه، توت، نارگیل و کلم بروکسل.

آب زیاد

بسیاری از افراد،‌ دچار کم‌آبی بدن هستند که مهم‌ترین عامل انباشت مواد زاید در روده است. برای برطرف شدن این شرایط، نوشیدن دو لیتر آب و در برخی موارد حتی مصرف سه لیتر آب در روز توصیه می‌شود.

سرکه سیب

آنزیم‌هایی که در سرکه سیب وجود دارد، باعث تقویت رشد پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید می‌شود. طبیعت اسیدی سرکه سیب به برطرف شدن انسداد روده توسط مواد سمی که در طول سال‌ها ایجاد شده، کمک می‌کند. نوشیدن ترکیبی از دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک در یک لیوان آب گرم هنگام صبح می‌تواند حرکات روده‌ای را تنظیم کند.

آب آلو

آب آلو حاوی فیبر بسیار است و می‌تواند باعث پاکسازی روده شود. نوشیدن یک لیوان آب آلو قبل از صبحانه و نوشیدن یک لیوان دیگر بعد از شام بهترین شیوه برای این نوع پاکسازی است.

پاکسازی با آب لیمو

لیمو غنی از ویتامین C است و آنتی‌اکسیدان بالقوه به شمار می‌آید. این ماده غذایی با تقویت سلامت روده بزرگ و تسریع سوخت و ساز، تقویت کارایی بدن را برای از بین بردن مواد زائد به دنبال دارد. هر روز صبح، یک لیوان آب لیموی ولرم بنوشید.

روغن کتان

روغن کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و باعث نرم شدن روده می‌شود. روغن کتان همچنین غنی از فیبر است که به حذف مواد زائد از روده بزرگ کمک می‌کند.

چای زنجبیل

زنجبیل درون بدن را گرم می‌کند و از این رو باعث تسریع هضم کند مواد غذایی و تسریع حرکات روده می‌شود.

پروبیوتیک‌ها

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در تنظیم باکتری‌های بد موثر در تجمع مواد زائد در روده نقش دارند.

بدن ما به میزان کافی پروبیوتیک دارد، اما به دلایل مختلف مثل مصرف داروها یا آنتی بیوتیک‌ها تعداد این پروبیوتیک‌ها کاهش می‌یابد.

برخی مواد غذایی که کمک می‌کنند پروبیوتیک در بدن به میزان متعادل خود بازگردد، عبارتند از کفیر، ماست، خیارشور، کلم ترش، قارچ کومبوجا و شکلات سیاه. مصرف مکمل‌های پروبیوتیک هم می‌تواند موثر باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ