علت نیمه باز ماندن چشم در خواب چیست؟

1

آیا می دانید در طول خواب چه اتفاقی درون بدن شما رخ می دهد؟! همه چیز به کارکرد قلب و یا نحوه ی تنفس باز نمی گردد، بلکه ممکن است در بدن شما اتفاقات غیر معمول دیگری هم رخ بدهد. خوابیدن با چشم ها و دهان باز از جمله آنهاست؛ اما چرا این اتفاق می افتد؟! در این گزارش پاسخ این پرسش را خواهید یافت.

 

اگر همیشه این شکلی می خوابید بدان معناست که اتفاقی غیر طبیعی در داخل بدن شما افتاده و به نوعی شاخصه ای است که میزان سلامت جسمی شما را نشان می دهد. به این حالت لاگوفتالموس شبانه Nocturnal lagophthalmos گفته می شود؛ یعنی ناتوانی در بستن کامل پلک چشم هاست.

مجله سلامت متخصص چشم پزشکی علت خوابیدن با چشم نیمه باز علت باز ماندن چشم در خواب علت باز ماندن پلک چشم چگونه با چشم باز بخوابیم

عوامل مختلفی که باعث بروز این مشکل می شود؛

۱. سکته های مغزی

۲. تروما

۳.  ایرادات ناشی از جراحی های پلاستیک و زیبایی

۴. بیماری های پوستی مثل ایکتیوز

۵. فلج عصب صورت و یا فلج بل (کج شدن و بی حسی ناگهانی یک طرف صورت )

۶. بیماری تیروئید

۷.  نارسایی در عملکرد اعصاب چشم

۸. عوامل وراثتی

۱۰. دیدن برخی خواب ها و کابوس ها

اینها عواملی هستند که غالبا باعث باز ماندن چشم ها و دهان در بزرگسالان هنگام خواب می شوند.

این حالت همیشه در روند خوابیدن فرد اختلال ایجاد نمی کند. در غیر این صورت قرار دادن چشم بندهای مخصوص خواب می تواند به افرادی که به دلایل  ذکر شده از این عارضه رنج می برند برای داشتن یک خواب راحت و آرام کمک کند. باز ماندن چشم در بلند مدت منجر به خشکی چشم می شود که خطرناک است.

اگر پس از بیدار شدن از خواب همچنان خسته هستید از اطرافیانتان بخواهید تا شکل خوابیدنتان را به شما بگویند که آیا همراه با چشمان نیمه باز به خواب می روید یا نه، در این صورت باید به پزشک مخصوص مراجعه کنید. آنها معمولا قطره های مخصوص برای مرطوب نگه داشتن چشم هایتان تجویز می کنند و یا یک عمل جراحی چشم در انتظار شما خواهد بود.

 

منبع : تابناک باتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. Noora می گوید

    من وقتی خیلی خسته بشم و بخوابم اینجوری چشم هام نیمه باز می مونه و اطرافیانم گاهی مسخره ام میکنند درمان خانگی و تمرین وجود داره آیا که اینطوری نشه؟