قیمت لوکس‌ترین خانه های تهران؛ از الهیه زیبا تا صاحبقرانیه آرام

0

فهرست شاخص های میانه قیمت محله های تهران بر اساس متراژ، قیمت آپارتمان مسکونی و نیز رهن کامل خانه ها و نمایش موقعیت گران‌ترین خانه های تهران.

داده های دریافتی از آگهی ها و معاملات انجام شده در ۱۷ هزار دفتر مشاور املاک شهر تهران نشان می‌دهد واحدهای مسکونی محله‌های صاحبقرانیه با شاخص قیمت ۶ میلیارد و ۷۵ میلیون، الهیه با ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون و نیاوران با ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان رکورد گرانترین خانه ها در ۹ ماهه ابتدای سال جاری را به خود اختصاص دادند.

محله صاحبقرانیه گرانترین خانه تهران قیمت خانه لوکس قیمت خانه در شهرک غرب قیمت خانه در تهران قیمت آپارتمان نیاوران قیمت آپارتمان در شهرک غرب قیمت آپارتمان در تهران اسم محله های بالا شهر تهران

به گزارش ایسنا، ثبت آگهی و نیز قراردادهای انجام شده توسط ۱۷ هزار دفتر مشاور املاک نشان می دهد از بین ۱۰۰ فایل در هر  پارامتر، گرانترین و بزرگترین خانه ها در بازه زمانی ۹ ماهه ابتدای سال جاری مربوط به محله صاحبقرانیه با میانه  قیمت ۶ میلیارد و ۷۵ میلیون تومانو شاخص متراژ ۲۵۰ متر مربع برای هر واحد مسکونی بوده و پس از این محله الهیه با اختلاف نسبتا زیاد دارای میانه قیمت ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان و شاخص متراژ ۲۰۱ متر مربع قرار گرفته است.

محله های فرمانیه با میانه قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و شاخص ۱۸۹ متر مربع، اقدسیه با ۲ میلیارد و ۴۹۷ میلیون و دارای ۱۸۵ متر، محمودیه با ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون  با متراژ ۱۵۳ و آجودانیه با ۲ میلیارد و ۳۳۲ میلیون تومان دارای شاخص ۱۷۵ متر مربع در رتبه های بعدی از نظر قیمت قرار داشتند.

قیمتهای به دست آمده بر اساس روش “میانه” محاسبه شده که قابل استنادتر از شاخص “میانگین” است و هم اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی از این روش استفاده می شود؛ یعنی قیمت کل نیمی از ملکهای این محله ها بالاتر از این قیمت و نیمی از ملکها پایین تر از این قیمت است.

اما بازار خانه های لوکس شمال تهران با توجه به مازاد عرضه کساد است. در حال حاضر ۲۵۰ هزار خانه خالی در شهر و ۴۰۰ هزار واحد خالی در استان تهران وجود دارد که عرضه در بخش خانه های لوکس را با کندی مواجه کرده است. کارشناسان علت این مساله را عدم ارزیابی از ظرفیت تولید برای خانه های لوکس عنوان می کنند و معتقدند بخش عمده ای از خانه های خالی شهر تهران در نیمه شمالی شهر قرار دارد.

شاخص قیمت و رهن محله های شمال شهربر اساس آگهی و معاملات ۹ ماهه ابتدای سال ۹۵

محله

شاخص متراژ

شاخص قیمت (تومان)

شاخص رهن کامل (تومان)

صاحبقرانیه

۲۵۰

۶ میلیارد و ۷۵ میلیون

۳۶۶ میلیون

الهیه

۲۰۱

۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون

۴۱۸ میلیون

فرمانیه

۱۸۹

۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون

۳۲۰ میلیون

اقدسیه

۱۸۵

۲ میلیارد و ۴۹۷ میلیون

۳۳۳ میلیون

محمودیه

۱۵۳

۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون

۳۱۶ میلیون

آجودانیه

۱۷۵

۲ میلیارد و ۳۳۲ میلیون

۲۶۰ میلیون

تجریش

۱۸۰

۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون

۳۸۳ میلیون

اندرزگو

۱۵۵

۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون

۲۲۶ میلیون

سعادت آباد

۱۳۵

۱ میلیارد و ۴۱۰ میلیون

۱۸۰ میلیون

دروس

۱۳۷

۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون

۲۲۰ میلیون

شهرک غرب

۱۳۳

۱ میلیارد و ۳۶۵ میلیون

۲۱۶ میلیون

دزاشیب

۱۳۷

۱ میلیارد و ۴۱ میلیون

۱۷۳ میلیون

دولت

۱۱۰

۸۹۱ میلیون

۱۹۳ میلیون

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ