چهارشنبه ۱۰ درصد سهام نفت سپاهان عرضه می‌شود

0

به گزارش ساتین : ، محمدرضا موثقی نیا مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، با بیان این مطلب گفت: نماد معاملاتی این شرکت “شسپا ” است و در تابلو اصلی بورس اوراق بهادار عرضه خواهد شد.

وی با تاکید بر روند افزایشی پیش بینی سود نفت سپاهان، افزود: پیش بینی سود هر سهم امسال این شرکت بیش از ۲۰۰ تومان به ازای هر سهم برآورد شده است.

موثقی نیا در تشریح وضعیت فروش شرکت طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: با توجه به اینکه سال گذشته وارد بورس نشده بودیم صورت وضعیت ۹ ماهه شرکت را نداریم اما در بررسی های امسال میزان در آمد حاصل از فروش شرکت طی ۹ ماه سال ۹۲ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال حاصل شده که این رقم بیش از فروش ۱۲ ماهه سال گذشته بوده و حاکی از تداوم روند افزایشی سود و فروش شرکت است.

مدیرعامل نفت سپاهان در خصوص میزان سرمایه و افزایش سرمایه شرکت، تصریح کرد: از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون در چند مرحله افزایش سرمایه داشته ایم و مشروح آن در سایت کدال ارائه شده اما در حال حاضر سرمایه ثبت شده شرکت ۱۰۵۰ میلیارد ریال است.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور تصمیم به عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار گرفته شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه از نظر شورای پذیرش بورس، شاخص های این شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد سهام این شرکت در مرحله اول و بدون حضور در فرا بورس در بازار بورس عرضه می شود و علت این تصمیم همچون سایر شرکت ها ورود به یک بازار شفاف و رقابتی و استفاده از توان سرمایه گذاران علاقه مند به این حوزه برای توسعه کسب و کار شرکت است.

موثقی نیا در پایان ظرفیت بالای پالایشگاه نفت سپاهان را از دیگر جذابیت های سهام این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقدار تولیدات شرکت بالغ بر ۵۷۰  هزار تن در سال بوده که بزرگترین ظرفیت در کشور و نیز در منطقه است. بدین ترتیب ظرفیت پالایشگاه این شرکت در کشور و منطقه رتبه اول را دارد.

شرکت نفت سپاهان در سال ۱۳۷۱ به عنوان مجموعه روغن سازی پالایشگاه اصفهان تاسیس و در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت سرمایه گذاری وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت نفت خریداری و از آن زمان به صورت سهامی خاص و به نام شرکت نفت سپاهان و به صورت خصوصی اداره می شود. این شرکت سال گذشته با توجه به موافقت مجمع شرکت به منظور ورود به بازار بورس به شرکت سهامی عام تبدیل شد. حوزه فعایت نفت سپاهان تولید روغن پایه؛ اکستراکت، واکس، انواع روغن ها و روانکار های خودرویی (اعم از بنزینی ودیزلی)، صنعتی، دریایی و انواع مشتقات آنها است.

خبرگزاری مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ