برترین کارگزاران بورس در ۹ ماهه امسال

0

به گزارش ساتین :  ارزش کل معاملات ۹۴ کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال ۹۲ تا پایان آذرماه ۱۴۸۶ هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۵۹ ریال بود که این حجم از معاملات در قالب سهام ترجیحی، رد دیون دولت، جوایز صادراتی، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شد.
بر اساس این گزارش، ارزش معاملات خرد و بلوک ۸۱۴ هزار و ۷۲۹ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال، ارزش معاملات الکترونیکی ۲۱۵ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال و ارزش معاملات عمده ۲۵۹ هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۶۹۵  میلیون ریال بوده است.

*۳۴ درصد ارزش معاملات در اختیار ۵ کارگزار
در گزارش اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس آمده است :‌ ۵ شرکت کارگزاری در ۹ ماهه امسال ۳۴.۶۹ درصد ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند.
کارگزاری بانک ملت با ۱۵.۳۸ درصد، کارگزاری بانک ملی ایران با ۷.۵۴ درصد، کارگزاری مفید با ۴.۸۳ درصد، کارگزاری عمران فارس با ۳.۸۵ درصد و کارگزاری خبرگان سهام با ۳.۰۹ درصد در رتبه های اول تا پنجم ایستادند.
همچنین شرکت های کارگزاری صبا تامین، کارگزاری آگاه، کارگزاری بانک صادرات، کارگزاری بانک رفاه کارگران و کارگزاری حافظ در مکان های ششم تا دهم فهرست بیشترین درصد ارزش کل معاملات کارگزاران در ۹ ماهه امسال قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، شرکتهای کارگزاری آبتین استاک با ۰.۱۲ درصد، دنیای نوین با ۰.۰۸ درصد و سپهر باستان با ۰.۰۷ درصد در انتهای جدول ارزش معاملات کارگزاران از ابتدا تا انتهای آذر ۹۲ جای گرفته اند.

خبرگزاری تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ