سعید عابدینی در آمریکا هم محکوم شد

0

زندانی امنیتی که پارسال همزمان با توافق هسته‌ای مبادله شد، در آمریکا هم به دلیل مسائل خانوادگی محکوم شده است.

به گزارش فارس، «سعید عابدینی» که ۳ سال به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی در ایران بازداشت بود و پارسال همزمان با توافق هسته‌ای با شماری از زندانیان ایرانی مبادله شد، در آمریکا هم حکم قضایی دریافت کرده است.

سال گذشته مدتی پس از آزادی این فرد که خود را یک کشیش می‌خواند، او درخواست طلاق از «نغمه عابدینی» همسرش را به درخواست ارائه کرد.

در آن پرونده قرار بود دادگاه در مورد وضعیت حضانت فرزندان این زوج تصمیم‌گیری کند. هرچند هنوز پرونده طلاق نهایی نشده، حضانت فرزندان موقتا به مادر آن‌ها سپرده شد و به حکم دادگاه سعید عابدینی از نزدیک شدن به منزل نغمه عابدینی منع شد.

با این حال نقض این ممنوعیت از سوی او موجب شد تا پرونده‌اش بار دیگر در دادگاه مطرح شود. دادگاه در ابتدا وی را به تحمل ۶ ماه زندان محکوم کرد، اما این حکم پس از آنکه وی به نقض قوانین اعتراف کرد، به صورت مشروط به ۵ روز خدمات اجتماعی و پرداخت ۵۰۰ دلار جریمه کاهش پیدا کرده است.

عابدینی حق ندارد به ۳۰۰ متری خانه نغمه عابدینی نزدیک شود و فرزندان هم باید از طریق یک شخص ثالث برای دیدار هفتگی نزد وی منتقل شوند.

نغمه عابدینی پارسال با صدور بیانیه‌ای همسرش را به اعتیاد به تماشای فیلم‌های مستهجن متهم کرده و گفت دیگر نمی‌تواند «آزار فیزیکی، احساسی، روانی و جنسی» را تحمل کند.

عابدینی این اتهامات را رد کرده و گفته است: «برایم مسجل است که شیطان پشت این قضایا است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ