اشک‌های توران مهرزاد هنگام تشییع پیکر خواهرش ایران بزرگمهری‌ +عکس

0

پیکر ایران بزرگمهری‌راد صبح سه‌شنبه (سوم اسفند ماه) به سمت خانه ابدی‌اش بدرقه و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری ایران بزرگمهری‌راد فقید با حضور جمع محدودی از هنرمندان و دوستدارانش و یگانه خواهر او توران مهرزاد (بازیگر پیشکسوت) صبح امروز در قطعه هنرمندان برگزار شد.

ایران بزرگمهری‌راد دوبلور، گوینده و بازیگر پیشکسوت دوم اسفند ماه به دلیل عفونت حاد ریوی و نارسایی قلبی در سن ۷۸ سالگی در بیمارستان پارسا درگذشت. او از ۱۹ سالگی دوبله را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. مرحوم بزرگمهری‌راد علاوه‌ بر حضور در عرصه تئاتر کشور در سال‌های پیش، دوبلور جین سیمونز در فیلم‌هایی چون دزیره، المرگنتری، اسپارتاکوس، سرزمین پهناور، این زمین مال من است، خرقه، پا در مه، پایان خوش، گلوله‌ای در انتظار است، این می‌تواند شب موعود باشد، تا زمانی که بادبان ها برفرازند، بس جوان، بازیگر، آدم و الین، قفس طلایی زرد چرک، اندروکلس و شیر بوده است.

بزرگمهری‌راد در بسیاری از آثار سینمای ایران نیز به عنوان گوینده و دوبلور فعالیت داشته و به صورت خاص دوبلور «دوریس دی» در تمام فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی است.

عکس تشییع جنازه توران مهرزاد تشییع جنازه بازیگران بیوگرافی ایران بزرگمهری راد

در مراسم تشییع این هنرمند فقید، کامران ملکی، دبیر هیات مدیره خانه سینما گفت: خانم بزرگمهر سال‌های سال است که در خانه‌ها و سالن‌های سینمای کشور با صدایش حضور دارد. بسیاری از مردم سرزمین‌مان با صدای ایشان و هنرپیشه‌هایی که ایشان به آن‌ها جان داده است، زندگی کرده‌اند و همه با فیلم‌ها، صداها و دیالوگ‌هایی که ایشان گفته‌اند خاطره دارند.

او ادامه داد: در سال‌های بسیار دور ایشان با بازیگری تئاتر وارد جامعه هنری شد و بسیاری از هم‌دوره‌ای‌ها و هم‌نسلان ایشان دوره فاخر تئاتر کشور را رقم زدند.

دبیر هیات مدیره خانه سینما سپس یادآور شد: مطمئنا جای ایران بزرگمهر و امثال این هنرمند و هم‌دوره‌ای‌های او به این آسانی در کشور پر نخواهد شد و با از دست دادن هر کدام از این هنرمندان ما فقط با پیکرشان وداع نمی‌کنیم بلکه با حجم عظیمی از فرهنگی که به خاک می‌سپاریم، وداع می‌کنیم؛ چرا که هر کدام از این عزیزان در عرصه فرهنگ و هنر Art وزن بسیار وزینی داشتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ