ثبت نام کارت ملی هوشمند +مهلت ثبت نام ،مدارک لازم و هزینه

1

آدرس جدید سایت تعویض کارت ملی ،سامانه تعویض کارت ملی هوشمند ،درگاه تعویض کارت ملی ، مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند ، نرم افزار ثبت نام کارت ملی هوشمند ، مهلت تعویض کارت ملی ، برای تعویض کارت ملی به کجا مراجعه کنیم ، چه کسانی باید کارت ملی هوشمند بگیرند ، شرایط سنی کارت ملی هوشمند ،آیا کارت ملی هوشمند اجباری است ، کارت ملی هوشمند برای چه سنینی است

دو سه سالی است فرآیند تعویض کارت ملی معمولی به هوشمند آغاز شده و هم اکنون نیز مردم می توانند درخواست صدور کارت ملی هوشمند کنند.

ولی یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم درباره هزینه تعویض کارت ملی گلایه کرده است. او در این باره نوشته: هزینه تعویض کارت ملی هر ایرانی۳۳۰۰۰ تومن که ضربدر جمعیت ایران میشه دو هزار و ششصد و چهل میلیارد تومن. میشه مسئولین لطف کنن بگن این پول دقیقا صرف چه کاری میشه؟

توضیحاتی درباره تعویض کارت ملی

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده بود طبق دستورالعملی که در اختیار این سازمان قرار گرفته، هزینه تعویض کارت ملی بر اساس لایحه بودجه سال ۹۵دولت، مرحله پیش ثبت نام مبلغ۲۰ هزار تومان است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.

همچنین یادآور می شود فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله است که با مرحله پیش ثبت نام از طریق وب سایت www.ncr.ir آغاز می شود و مردم می‌توانند از هر مکانی مثل منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ثبت نام کنند. بعد از راستی آزمایی اطلاعات بیان شده ، یک کد رهگیری در اختیار شخص قرار می‌گیرد و در این مرحله شخص به دلخواه خود می‌تواند نزدیکترین زمان و دفتر پیشخوان دولت و یا پست را انتخاب کند.

گفتنی است بر اساس قانون بودجه امسال، مبلغ دریافتی در سایت ncr.ir همان ۲۰ هزار تومان است و بیش از این قابل دریافت نیست.

در مرحله تکمیل ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت و برخی دفاتر پستی از متقاضی تصویر زنده و اثر ۱۰ انگشت گرفته می شود و سپس اطلاعات آن به صورت خودکار و الکترونیکی به مرکز صدور کارت هوشمند ملی که در سازمان ثبت احوال کشور مستقر است منتقل می شود تا کارت شخص در نوبت صدور قرار گیرد.

معمولا اگر صفی وجود نداشته باشد از زمان دریافت اطلاعات از دفاتر پیشخوان یا پست تا زمان صدور کارت هوشمند ملی ۱۵ روز طول می کشد ولی الان به دلیل ترافیک ایجاد شده زمان، کمی طولانی تر است.

به محض اینکه کارت آماده شد یک پیامک به شخص ارسال می شود تا وی برای دریافت و فعالسازی کارت خود به مرکز اعلام شده مراجعه کند.

مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: صدور کارت هوشمند ملی از سال ۹۲ به صورت جدی آغاز شد و طبق مصوبه دولت همه کارت‌های قدیمی تا پایان سال ۱۳۹۷ اعتبار دارد بنابراین عجله‌ای نیست هر چند که بسیاری از مردم درخواست صدور کارت هوشمند را داده‌اند.

پارسایی در مورد مراحل انجام ثبت‌نام و صدور کارت،‌ گفت: مردم می‌توانند به سایت پیش‌ ثبت‌نام مراجعه کرده و به صورت الکترونیکی پرداخت اولیه داشته و در نوبت‌گیری نوبت خود را ثبت کنند. پس از اعلام نوبت به مرکز مربوطه مراجعه کرده و در آنجا اسکن اثر انگشت داده و پس از آن به افراد پیامک داده می‌شود که برای تحویل کارت مراجعه کنند.

وی گفت: مشکلی برای ثبت‌نام از منزل وجود ندارد اکنون هم نوبت‌دهی سریع‌تر شده اما همچنان بخش صدور زمان‌بر است.

ادرس جدید سایت تعویض کارت ملی

در صورت مفقود شدن کارت ملی، کارت هوشمند المثنی صادر نمی شود

پارسایی در مورد اینکه اگر کارت ملی افراد گم شده یا مفقود شده باشد آیا کارت هوشمند ملی آنها المثنی می‌شود، گفت: اگر افراد کارت ملی خود را گم کرده باشند و برای کارت هوشمند ملی مراجعه کنند کارت هوشمند آنها مانند کارت اصلی اولیه صادر می‌شود و المثنی نخواهد بود.

وی در مورد هزینه ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی، گفت: اگر مردم به دفاتر ثبت‌ احوال مراجعه کنند هزینه‌ای از اینها دریافت نمی‌شود اما اگر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند در شهرهای بزرگ هزینه‌ای برابر با ۹ هزار تومان از آنها دریافت می‌شود که ممکن است در شهرهای کوچک کمتر هم شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: این هزینه بابت اسکن شناسنامه، تکمیل مدارک، گرفتن تصویر و اثر انگشت است و به طور کلی در شهرهای بزرگ تا سقف ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان هزینه ثبت‌نام تا صدور کارت هوشمند ملی است.

کارت ملی هوشمند یا الکترونیک چیست؟

هزینه کارت ملی هوشمند نوبت گیری کارت ملی هوشمند مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند مدت زمان صدور کارت ملی هوشمند کارت ملی هوشمند چه کسانی باید کارت ملی هوشمند بگیرند ثبت احوال کارت ملی هوشمند اطلاعات عمومی روز آدرس جدید سایت تعویض کارت ملی

کارت ملی از  آن جایی هوشمند خوانده می شود که  توانایی ذخیره اطلاعاتی مثل  اثر انگشت فرد، اطلاعات تاهل فرد،  مشخصات فرزند،  اطلاعات هویتی، امضای الکترونیکی و کد پستی فرد را دارد. با این اوصاف کاربری کارت ملی هوشمند به دنیای واقعی محدود نشده و می توان  در فضاهای مجازی نیر توسط این کارت ابراز هویت نمود.

ویژگی های متمایز کارت ملی هوشمند نسبت به کارت ملی سابق

هزینه کارت ملی هوشمند نوبت گیری کارت ملی هوشمند مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند مدت زمان صدور کارت ملی هوشمند کارت ملی هوشمند چه کسانی باید کارت ملی هوشمند بگیرند ثبت احوال کارت ملی هوشمند اطلاعات عمومی روز آدرس جدید سایت تعویض کارت ملی

  • کارت ملی هوشمند هم در فضای مجازی و هم واقعی می تواند هویت یک شخص را ابراز کند.
  • در امور بانکی می توان با قرار دادن کارت ملی خود بر روی نرم افزار تعیین شده  برای امور بانکی تمامی کارهای خود را انجام داد.
  • توسط کارت ملی هوشمند  در فضاهای اینترنتی و مجازی می توان ابراز هویت کرده و از خدماتی که نیاز به معرفی فرد دارند به راحتی استفاده کرد.

افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند

در حال حاضر تعداد متقاضیان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی  ۴۰ میلیون نفر است. ولی تا به کنون درصد زیادی از این افراد دارای کارت ملی قدیمی هستند و برای همین سازمان ثبت احوال تصمیم دارد پایان سال ۱۳۹۷ را  آخرین مهلت ثبت نام کارت هوشمند ملی کند.

  1.  تابعیت ایرانی
  2. دارای سن ۱۵ به بالا
  3.  دارای شناسنامه عکس دار
  4. کسانی که تا به اکنون کارت ملی هوشمند ندارند.
  5.  افرادی که کارت ملی خود را گم نموده اند.
  6. افرادی که اطلاعات شخصی شان دچار تغییر و تحول شده است مثل  نام، نام خانوادگی و…

 کارها و مدارک  لازم جهت تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند

  1. حضور فرد متقاضی در شعب ثبت ضروری است.
  2. داشتن شناسنامه عکس دار الزامی است.
  3. به همراه داشتن آدرس محل زندگی  و کد پستی مهم و ضروری است.
  4. ارائه نمودن شماره موبایل و تلفن ثابت
  5. پرداخت هزینه دریافت کارت ملی هوشمند طبق تعرفه دولتی برای هر فرد الزامی است.
  6. پرداخت هزینه فرم تکمیل درخواست کارت ملی در دفاتر و پیشخوان های دولتی  و هم چنین پرداخت هزینه ای در قبال تحویل گرفتن کارت از دفاتر مربوطه الزامی است.

هزینه تحویل کارت ۲ هزار تومان و هزینه دریافت کارت ملی هوشمند ۳۱ هزار تومان  است. در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه می توانید به نهادهای زیر اطلاع دهید.

رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت

۰۲۱_۶۱۹۱۲۲۲۲

رسیدگی به امور دفاتر ثبتی

۰۲۱_ ۸۴۴۷۰۰۰۰

رسیدگی به امور ثبت احوال 

۰۲۱_۶۶۷۴۲۸۷۶

۰۲۱_۶۶۷۱۰۲۷۰

مراحل ثبت نام اینترنتی کارت ملی هوشمند

به هنگام ثبت نام اینترنتی تمامی اطلاعات را به دقت ثبت نمایید. سپس با مطمئن شدن از اطلاعات درج شده خود ثبت نهایی را زده و  اقدام به پرداخت هزینه های مربوطه نمایید.   بعد از طی این مرحله سامانه به شما یک رهگیری  ارائه می دهد که  می توانید با مراجعه در پست خوان ها ، پیش خوان ها و دفاتر مربوطه اقدام به نوبت گیری کنید. هم چنین لازم است تا کد رهگیری را همراه با برگه ثبت نام چاپ کنید و تا زمان  مشخص شده نزدتان نگه دارید.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مرتضی رشیدی می گوید

    کرج سرحداباد