برج ساز هفت تیرکش قاتل از اعدام گریخت

0
برج‌سازی که ۱۳ سال پیش در جریان معامله یک زمین با فروشنده درگیر شده و او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از تأیید حکم اعدامش در دیوان عالی کشور با پرداخت یک میلیارد تومان به اولیای دم (پدر و مادر مقتول) و جلب رضایت آنها از قصاص رهایی یافت.
به گزارش روزنامه «ایران» با انتشار این خبر، نوشت: این متهم صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران حضور یافت تا از جنبه عمومی جرم نیز محاکمه شود.
در این حادثه که پنجم اردیبهشت سال ۸۲ در حاشیه شهر گرمسار اتفاق افتاد مرد برج ساز با شلیک گلوله جوانی ۳۲ ساله به نام شاهرخ را کشت و متواری شد. این برج‌ساز قاتل که پس از جنایت مدت‌ها زندگی پنهانی داشت، چندماه بعد پس از فرار توسط مأموران دستگیر شد.
پرونده این جنایت سال گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری مورد بررسی قرارگرفت و متهم به قصاص محکوم شد. این حکم از سوی قضات شعبه هفدهم دادگاه کیفری نیز به تأیید رسید.
پس از تأیید حکم، متهم با تلاش وکیلش برای گرفتن رضایت از اولیای دم تلاش زیادی کرد و سرانجام با پرداخت یک میلیارد تومان به خانواده مقتول از قصاص نجات یافت.
این متهم که صبح دیروز برای محاکمه از جنبه عمومی جرم از زندان به شعبه دهم انتقال یافته بود، وقتی پای میز محاکمه ایستاد، گفت: «من جرمم را قبول دارم و در این ۱۳ سال سعی کردم رفتارم را تغییر دهم. در کلاس‌های دارالقرآن زندان شرکت کردم و تلاشم این بود که متنبه شوم. در این مدت روزی هزار بار کابوس مرگ داشتم.»
پس از پایان اظهارات متهم قضات شعبه دهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی قربانزاده و مستشارانش قاضی ملکی و غفاری وارد شور شدند تا حکمشان را در این پرونده صادر کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ