کوثری: مقام اماراتی غلط کرده است!

0

به گزارش ساتین : یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به ادعای یکی از مقامات بلند پایه اماراتی مبنی بر واگذاری مالکیت جزایر ایرانی از سوی ایران گفت: این مقام اماراتی غلط کرده است!

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با افکار نیوز با اشاره به طرح ادعای واگذاری جزایر سه گانه ایرانی به امارات از سوی یکی از مقامات بلند پایه اماراتی تاکید کرد: این مقام مدعی غلط کرده است، واگذاری این جزایر از سوی ایران یک امر محال است.

کوثری تصریح کرد: این اخبار از بیخ و بن غلط و بی‌اساس است بنابراین درباره آن بیش از این نباید اظهار نظر کرد.
وی با تاکید بر اینکه ادعای مالکیت جرایر ایرانی از سوی امارات به هیچ وجه قابل طرح نیست اظهار داشت: واگذاری این جزایر از سوی ایران امری محال و غیر ممکن است.

یک نشریه آمریکایی مدعی شده است: مقامات ایران و امارات در گفتگوهایی محرمانه بر سر جزایر سه گانه به توافق رسیده‌اند و در این می‌ان، عمان نقش پررنگی را ایفا کرده است. این نشریه که مدعیست این گفتگو‌ها در مدت شش ماه به طول انجامیده است، می‌گوید: مذاکرات بر سر جزایر سه گانه نهایی شده است و ایران دو جزیره تنب بزرگ و کوچک را به امارات بازخواهد گرداند و حاکمیت خود را بر ابوموسی نیز واگذار خواهد کرد!

 افکارنیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ