گران‌ترین کشور حاشیه خلیج فارس

0

به گزارش ساتین ، فارس به نقل از سعودی گزت نوشت، گزارش تجزیه و تحلیل جامع تجاری کشورهای عربی درباره هزینه‌های زندگی در منطقه خلیج فارس نشان می‌دهد، بازار اجاره بدون انعطاف قطر این کشور را به گران‌ترین کشور برای زندگی در این منطقه تبدیل کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد، هزینه واقعی زندگی در حوزه خلیج فارس با توجه به فاکتور هزینه در بخش‌های مختلفی مانند محل اقامت، غذا، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، حمل و نقل و شیوه زندگی،به چه میزان است.

بر اساس گزارش هزینه زندگی که از مقایسه هفت معیار به دست آمده است: قطر در مجموع گران‌ترین کشور حوزه خلیج فارس برای زندگی شناخته شده و کشورهای امارات، عربستان، بحرین، عمان و کویت به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

ارقام نشان می‌دهد: در سه ماه چهارم سال گذشته، متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه در قطر ۴۲ هزار و ۹۳۰ دلار بوده که از میانگین نرخ دومین رتبه اجاره گران‌قیمت به میزان ۲۷ هزار و ۳۹۰ دلار در این فهرست که به امارات متحده تعلق داشته است، ۱۵,۵۴۰ دلار بیشتر بوده است.

این رقم همچنین ۱۵ برابر بیشتر از آمار کشور بحرین (۲,۸۴۹ دلار در سال) است.

قطر همچنین گران‌ترین هزینه کرایه ماهیانه برای یک ماشین شاسی بلند کوچک به میزان ۲,۷۷۳ دلار داشته است که تقریبا دو برابر هزینه همان خودرو در امارات است.

این گزارش همچنین در مقایسه هزینه ۲۱ محصول غذایی در سراسر حوزه خلیج فارس شامل نان، آب معدنی و همبرگر می‌گوید بحرین با ۸۸,۸۰ دلار گران ترین کشور بوده و کویت با ۸۳؛۶۸ دلار در مکان دوم و کشورهای عمان با  ۷۴,۲۸،عربستان با ۶۱,۸۵ ،امارات با ۶۱,۳۲ و قطر با ۵۶,۱۹ در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

این گزارش در پایان می‌گوید: هزینه‌های آب، برق و فاضلاب برای یک آپارتمان سه خوابه در امارات بالاتر از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و به ۲۶۸.۵ دلار در هر قبض می‌رسد و پس از آن عمان با ۱۶۰ دلار رتبه دوم و کشورهای بحرین با ۱۳۵.۵۰ دلار،قطر با ۱۳۵ دلار و کویت با ۸۳ دلار در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

عربستان در این میان ارزان ترین نرخ خدمات شهری را با تنها ۵۵ دلار به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ