قیمت پایه سهام پست‌بانک ۱۱.۹۱۹ ریال

0

به گزارش ساتین :  ۵ درصد از بلوک کل سهام پست‌بانک ایران به میزان ۲۸ میلیون و ۵۷ هزار و ۱۵۰ سهم با قیمت پایه ۱۱۹۱ تومان و ۹ ریال در بازار اول بورس عرضه می‌شود.

بنا بر این گزارش، طبق اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، این عرضه توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق کارگزاری بانک ملت به صورت یکجا و یا نقد و اقساط (۴۰ درصد نقد و مابقی اقساط) واگذار شود.

در این باره علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس در گفت‌وگویی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در میانه معاملات امروز بلوک ۵ درصد پست‌بانک عرضه خواهد شد اظهار داشت: تاکنون ۲ گروه برای خرید این بلوک اعلام آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش، ۲۸ میلیون و ۵۷ هزار و ۱۵۰ سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت پست‌بانک متعلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاف از مالیات از طریق بورس با رعایت مقررات مستند به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به فروش می‌رسد.

در این باره به استناد صورتجلسه هیئت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که قبل از سفارش خرید معادل ۳ درصد ارزش سهام موضوع معامله بر اساس ضوابط بورس (حداقل بر مبنای قیمت پایه) را به عنوان سپرده شرکت در مزایده بورس جهت تضمین تعهدات، نقداً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، واریز و یا ارائه نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ