علاقه عجیب سربازان آمریکایی به انتشار عکس های بدون لباس همکاران زن

0

پنتاگون در مورد رسوایی انتشار تصاویر برهنه همکاران زن ارتش آمریکا به وسیله بخشی از نیروهای نظامی مرد این کشور، دست به تحقیق گسترده خواهد زد.

 

به گزارش بی بی سی فارسی، نیروهای آمریکایی در تمامی بخش‌های ارتش این کشور تصاویری برهنه از همکاران زن خود را در اینترنت منتشر کرده‌اند.

واقعیت زندگی در آمریکا فساد جنسی در آمریکا سرباز آمریکایی اخبار آمریکا

 

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفته است که چنین رفتارهایی مغایر با ارزش‌های این وزارتخانه است.

 

 

واقعیت زندگی در آمریکا فساد جنسی در آمریکا سرباز آمریکایی اخبار آمریکا

 

گفته شده که در مواردی اسامی و سایر اطلاعات هم همراه عکس‌ها منتشر شده است.

 

این رسوایی پس از آن آغاز شد که مردان ارتش، تصاویر برهنه زنان نیروی دریایی را در فضای مجازی منتشر کردند.

 

اما پس از این اقدام کمتر از ده زن نظامی برای شکایت قانونی در این باره، پیشقدم شدند.

 

یکی از فرماندهان ارشد تفنگداران دریایی چنین رفتار‌هایی را “شرم آور” خوانده است.

 

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که این وزارتخانه پیشتر برای جلوگیری و مقابله با “آزارجنسی” دستورالعملی را منتشر کرده است.

 

در یک مورد، یک سرجوخه زن در کمپ نظامی Lejeune در کارولاینای شمالی توسط همقطار مرد خود تعقیب شده و این مرد از او در حال تعویض لباس، مخفیانه عکس گرفته است.

 

بیشتر این عکس ها در یک صفحه فیسبوک به اشتراک گذاشته شد که حدود ۳۰.۰۰۰ دنبال کننده دارد.

 

وقیحانه تر از انتشار این عکس ها، نظراتی است که پای این عکس ها گذاشته شده  نظراتی پر از توهین و تحقیر جنسی و تهدید به تجاوز.

 

تصاویر مربوط به یک پرسنل دیگر زن به نام «مارسیا وویتک»، از صفحه‌ی پرایوت شده اینستاگرام او برداشته و در ۶ ماه گذشته بدون اطلاع و رضایت او بارها در صفحه فیسبوک کذایی بارگذاری شد.

 

او به واشنگتن پست گفت: ” حتی اگر می توانستم هم دیگرهرگز به نیروی تفنگدار دریایی برنمی گشتم. آزارهای جنسی آنلاین، همه خاطرات و تجربیات من از تفنگداران دریایی را نابود کرد. ”

 

وویتک گفت که اولین بار دوستانش عکس های دزدیده شده او را به همراه نظرات زننده زیر آن در صفحه مربوطه به او نشان دادند.

 

به گفته او، بسیاری از همکاران زن او چنین رویدادهایی را تجربه کرده اند، ولی از حرف زدن اباء دارند چرا که از تلافی جویی هزاران عضو آن صفحه فیسبوک کذایی می ترسند.

 

این رسوایی، معضل کهنه و عمیق سوء استفاده و آزار جنسی زنان در رده های مختلف نیروهای نظامی آمریکا را که برای چندمین بار رخ داده دوباره برجسته کرد.

 

مقامات تاکید کرده اند که چنین اقداماتی نه تنها به لحاظ اخلاقی بسیار زشت و غیرانسانی است، بلکه تبعات امنیتی هم دارد، چرا که سوژه نظامی که مورد سوء استفاده قرار گرفته، می تواند سوژه حق السکوت یا اخاذی برای کسب اطلاعات حساس هم قرار بگیرد.

 

تاکنون بیانیه ها، تحقیقات و دستورالعمل های پنتاگون همزمان با افشا شدن این مسایل به نتیجه نرسیده و بیشتر شبیه وعده های سر خرمن شده است.

 

با این حال در یک چرخه بدون نتیجه قرار است برای چندمین بار کمیته نیروهای مسلح هفته آینده جلسه‌ای برای رسیدگی به این مسئله برگزار کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ