بیوگرافی امیرحسین قهرایی ،کارگردان دوربین مخفی و شوخی با چهره های مشهور

0

امیرحسین قهرائی متولد سال ۱۳۳۲ در اصفهان ایران و فارق التحصیل رشته فیلمسازی و کارگردانی از انگلستان در سال ۱۹۷۷ از همان ابتدای شروع کار به عنوان کارگردان در صدا و سیما علاقه به ساختن فیلم های کمدی داشت.

شوخی با شما دوربین مخفی ایرانی دوربین مخفی بیوگرافی امیرحسین قهرایی
( سریال علی کوچولی – چاق و لاغر از جمله کار های او پیش از اقدام به ساخت دوربین مخفی بود). تا بالا خره در سال ۱۳۷۰ نگارش و کارگردانی و تولید اولین برنامه های دوربین مخفی خود (با همکاری بیژن بیرنگ و مسعود رسام) را آغاز کرد.
پس از آن شرکت سیما فیلم به او سفارش ساخت ۵۲ برنامه دوربین مخفی داد . این برنامه ها بسیار موفق بودند و بلا فاصله سری دوم و سوم و چهارم این برنامه ها را به سفارش کانال های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ساخت . هر یک از این سریال ها متشکل از ۵۲ آیتم ۴ تا ۱۵ دقیقه ای بودند.و پس از آن برنامه لحظه های دیندی را برای شبکه ۵ و برنامه دوربین کنجکاو را برای شبکه آموزش ساختند که یکی از پر بینده ترین برنامه های سال ۸۸ بود و هم اکنون نیز برنامه دوربین کنجکاو از شبکه آموزش پس از چندین بار تکرار در حال پخش می باشد که نشاندهنده درخواست بالای بیننده گان از تکرار این برنامه است .

شوخی با شما دوربین مخفی ایرانی دوربین مخفی بیوگرافی امیرحسین قهرایی

شوخی با ستارگان یک دوربین مخفی چهارقسمتی بود که با کمک شرکت در فاصله‌های زمانی با کمک شرکت بیک تهیه شده و در سال ۱۳۹۲ منتشر شد. این برنامه توسط امیرحسین قهرایی که از اولین سازندگان دوربین مخفی در ایران است ساخته شد.

 

کارگردان قلابی

یکی از آیتم‌های این برنامه کارگردانی بود که مثلاً از امریکا آمده و با سینمای ایران آشنایی ندارد. اولین آیتم این برنامه با حضور باران کوثری بود که نقش آن را خود قهرایی بازی می‌کرد که گریم شده بود و به لهجه اصفهانی صحبت می‌کرد. بقیه قسمت‌های این آیتم را سیروس سپهری بازی می‌کرد. کارهایی که موجب شک بازیگران می‌شد، پوشیدن پیژامه صورتی توسط سپهری و جوراب‌های دخترانه، و فیلمنامه بچگانه و مسخره (شازده کوچولو- پری دریایی با رابعه اسکویی) بود و در آن با بیژن بنفشه خواه، رابعه اسکویی، حسن جوهرچی، شهره سلطانی، کیانوش گرامی، لاله صبوری، زهره حمیدی و سحر ولدبیگی شوخی شد.

دعوت به بوتیک

در این آیتم جهانگیر کوثری (که تهیه کننده شوخی با ستارگان نیز بود) قبل از فیلمبرداری مخفی از هنرپیشگان مرد می‌خواست که به یک بوتیک مشخص در شمال شهر بروند و لباسی برای خود به دلخواه انتخاب کنند. این آیتم دو نوع بود:

دزدی از بوتیک

در این آیتم، قرارگذاشته شده بود که صاحب بوتیک به طبقه بالا رفته و راننده‌ای که بازیگر را به بوتیک رسانده بود جلوی چشم بازیگر از بوتیک لباسهای گرانقیمت برداشته و در کیف بزرگ خود بگذارد. سپس هنگام بیرون رفتن آلارم‌هایی که روی لباسها است صدا بدهد و صاحب بوتیک (به ظاهر) شک کند. در این آیتم مهران غفوریان، مهرداد صدیقیان، مهدی صباحی و کامران تفتی در مقابل دوربین مخفی قرار گرفتند.

سرقت مسلحانه

در این آیتم، بازیگران به بوتیک می‌رفتند و دو نفر به ظاهر بدون اینکه اسلحه‌ای داشته باشند برای دستبرد زدن به بوتیک می‌آمدند و بازیگران را تهدید می‌کردند. در این آیتم افرادی چون رضا توکلی، امیریل ارجمند، پژمان بازغی و … روبروی دوربین مخفی قرار گرفتند.

هویت دروغ بازیگر

در این آیتم که در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان برگزارشد، با سه بازیگر شوخی شد. به این صورت که در هنگام مصاحبه، فردی آن را قطع کرده و هویت بازیگری دیگر را به او نسبت می‌داد و باعث اختلال در مصاحبه می‌شد. افرادی که مورد شوخی قرار گرفتند: لیلا بلوکات (الهام حمیدی)، مارال فرجاد (نیوشا ضیغمی) و امید زندگانی (امین حیایی).

رادیو اکتیو

در این آیتم از بازیگری دعوت می‌شد. ناگهان فردی با لباس تیمارستان آمده و با بازیگر روبوسی می‌کرد. چند لحظه بعد آمبولانس سر رسیده و به بازیگر گفته می‌شد که بدن او به رادیو اکتیو آلوده شده است. سپس به او می‌گفتند که برای از بین رفتن آن درخت را بغل کند، خود را روی فویل غلت دهد و بالا و پایین بپرد … ! در این آیتم با امیر نوری، احمد یاوری، رامسین کبریتی، سیامک اشعریون و محمود بصیری (که فریب نخورد) شوخی شد.

دست و پاچلفتی گری مجری

در این آیتم که دوربین درست روبروی چشم بازیگر قرارداشت، به ظاهر برنامه تلویزیونی در جریان جشنواره فیلم فجر برگزار شده و از بازیگران دعوت می‌گردد تا مصاحبه کنند. اما مجری در طی حرف زدن بازیگر ناگهان دست و پاچلفتی بازی در می‌آورد: از صندلی می‌افتد، با لگد میز را می پراند، از پشت می‌افتد و … تا ببینند که عکس العمل بازیگر چیست و آیا می‌تواند رشته کلام را از دست ندهد؟ در این آیتم با بهناز توکلی، محمد متوسلانی، محمود بنفشه خواه، پرویز پرستویی، حسام نواب صفوی و بیوک میرزایی شوخی شد.

سارا امیری

در این آیتم حسین عابدی مورد شوخی قرار گرفت. عوامل هتل وی را در اصفهان پیداکردند و درحالیکه روبروی هتل ایستاده است، سارا امیری –که از عوامل است- نزدیک به وی می‌ایستد و مردم که هماهنگ شده‌اند، از وی امضا می‌گیرند، عکس می‌اندازند و به عابدی توجه نمی‌کنند. حتی یک نفر از او می‌خواهد که عکسش را با امیری بیندازد…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ