درمان جوش صورت با داروهای گیاهی و خانگی

0

Home Remedies for Acne شما می‌توانید با محصولات خانگی از شر آکنه و زخم‌های آن برای دید و بازدیدهای نوروزی خلاص شوید.

درمان فوری جوش صورت

معمولا برای درمان آکنه چیزهایی که تجویز می شود بیشتر شامل کرم، شستشو و درمان نقطه ای است. در موارد شدید نیز داروهای خوراکی تجویز می شود. اما مواد غذایی زیادی وجود دارند که می توانند در برابر آکنه تاثیرگذار باشند.

استفاده از مخلوط عصاره لیمو ترش و برش تازه‌ای از آلوئه ورا باعث بهبود آکنه صورت می‌شود، برای درمان آکنه هر روز دوبار این مخلوط را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه شستشو دهید، به تدریج تمامی جوش‌ها برطرف شده و پوست صورت شما صاف و درخشان می‌شود.

قرار دادن قطعات یخ بر روی صورت نیز می‌تواند یک روش اورژانسی دیگر برای درمان آکنه صورت باشد، به این منظور یخ را در یک پارچه تمیز ریخته و بر روی جوش‌های صورت خود قراردهید.

نکته مهم قرار ندادن یخ روی جوش‌های قرمز است، زیرا می‌تواند باعث پارگی مویرگ‌های خونی صورت شود. استفاده از سرکه سیب هم در صورت نداشتن حساسیت به آن می‌تواند باعث درمان آکنه صورت و به اصطلاح خشک شدن آن شود.

درمان فوری جوش صورت درمان سریع آکنه درمان جوش صورت با طب سنتی درمان آکنه Home Remedies for Acne

چای نعناع

یک تحقیق نشان داد نوشیدن روزانه یک یا دو فنجان چای نعناع به مدت سه ماه می تواند آکنه را تا ۵۱ درصد کاهش دهد.

در تحقیقی دیگر که محققان انگلیسی انجام دادند، چای نعناع را با ۱۰۰ میلی گرم مینوسیکلین در روز مقایسه کردند (یک آنتی بیوتیک تتراسایکلین که با باکتری ها داخل بدن مقابله می کند و معمولا برای آکنه تجویز می شود ). در پایان تحقیق به این نتیجه رسیدند که هر دو در کاهش آکنه تاثیری یکسان دارند.

ویتامین D

اگر کمبود ویتامین D دارید و یا در مرز سطح معمولی هستید بدنتان قادر نخواهد بود با علت آکنه مقابله کند. دوز بالای ویتامین D سمی است پس مواظب باشید که روزانه بیشتر از ۵۰۰۰ IU مصرف نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ