جستجو و پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره موبایل

2

پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن اندروید و ایفون ، برنامه پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن ، پیدا کردن شماره موبایل افراد در اینستاگرام ، جلوگیری از پیدا شدن و ردیابی در اینستاگرام با شماره تلفن ، برنامه یافتن افراد نزدیک در اینستاگرام find instagram account by phone number online

افراد در برخی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌توانند به علل مختلف از اسم های مستعار یا مخفف شده استفاده کنند و این کار را برای پیدا کردن آنها سخت می کند. به همین جهت اینستاگرام با اضافه کردن بخشی در قسمت تنظیمات، تمهیداتی فراهم آورده که افراد بتوانند از طریق شماره تلفن یکدیگر را پیدا کنند.

راه های پیدا کردن افراد در اینستاگرام

  • جستجوی افراد در اینستاگرام از طریق صفحه اکسپلورر
  • در اکسپلور با TOP
  • در اکسپلور با ACCOUNT
  • در اکسپلور با TAGS
  • در اکسپلور با PLACE
  • جستجوی افراد از طریق شماره تلفن
  • یافتن افراد از طریق آیدی
  • جست وجو از طریق دوستان فیسبوک
  • یافتن افراد از طریق QR CODE

در نسخه ی جدید اینستاگرام میتوانید به راحتی تمام مخاطبین سیمکارت خود را دنبال نمایید و از میان آنها،به افرادی که عضو این اپلیکیشن اجتماعی هستند درخواست بدهید و پستهای آنان را دنبال نمایید. این روش میتواند برای افرادی که در یافتن افراد از روی آیدی مشکل دارند گزینه ی خوبی باشد، میتوانید با کمک شماره تلفن دوستان و افراد خانواده ی خود آنها را در این برنامه نیز بیابید و با آنها در ارتباط باشید.

مراحل انجام کار :

برنامه را اجرا کرده و سپس روی سه نقطه ی بالای صفحه بزنید.

اکنون از قسمت fallow people میتوانید تعدا مخاطبین خود را مشاهده نمایید، اگر اولین بار است که از این گزینه استفاده میکنید تعداد مخاطبین برای شما عدد صفر درج شده است.

با تپ کردن روی گزینه ی Contacts به صفحه ی بعدی هدایت میشوید که در آنجا مخاطبین سیمکارت شما خوانده میشوند و افرادی که با آن شماره تلفن ها در اینستاگرام عضو هستند برای شما نمایش داده میشوند و شما میتوانید هر شخصی که مایل به دنبال کردن او هستید را فالو کنید و یا برای وی درخواست (Request) بفرستید.

برای عدم همگام سازی برنامه با مخاطبین خود میتوانید از بالای همین صفحه روی سه نقطه ضربه زده و گزینه ی دیسکانکت را انتخاب نمایید.

یاد آوری :دقت داشته باشید که با انتخاب گزینه ی Fallow all + درخواست شما برای همه ی مخاطبین عضو اینستاگرام ارسال میشود و اگر مایل نیستید برخی از مخاطبین را فالو کنید بهتر است بصورت تکی افراد دلخواه را دنبال کنید.

در هر شبانه روز یکبار میتوانید مخاطبین سیمکارت خود را چک کنید.

نحوه فهمیدن شماره در اینستاگرام مطالب کم یاب شماره موبایل در اینستاگرام ترفندهای مخفی اینستاگرام پیدا کردن شماره موبایل افراد در اینستاگرام پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره تلفن پیدا کردن افراد در اینستاگرام بهترین ترفندها برنامه یافتن افراد نزدیک در اینستاگرام آموزش رایگان آموزش اینستاگرام

چگونه از ردیابی و پیداشدن مان در اینستاگرام با شماره تلفن‌ جلوگیری کنیم؟

همان‌گونه که می‌دانید وقتی کسی وارد پیج اینستاگرام شما می‌شود می‌تواند، شماره موبایلتان را ببیند. موضوعی که برای بعضی‌ها خوشایند نیست.

برای مخفی کردن شماره تلفن خود در اینستاگرام، به قسمت option بروید. سپس بر گزینه edit profile ضربه بزنید. حال بر phone number کلیک کنید. می‌توانید شماره تلفن‌تان را پاک کنید و تیک بزنید. با اینکار دیگر شماره شما قابل مشاهده نیست.

جستجوی افراد در اینستاگرام از طریق صفحه اکسپلور

یکی از شایع‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن افراد در اینستاگرام، از طریق قسمت جستجو یعنی صفحه اکسپلورر در اینستاگرام می باشد. برای این کار می‌توانید با مراجعه به صفحه اکسپلور اینستاگرام خودتان و با لمس کادر مربوط به جستجو در اینستاگرام، آیدی پیج را وارد کرده و صفحه مورد نظر را پیدا کنید.

نکته: البته این مورد مستلزم این است که پیج هدف شما اسم خودش را در قسمت Username و Full name پیج خود وارد کرده باشد.

برای مثال اگر شما بعد از ثبت نام در اینستاگرام دنبال شخص یا دوستی باشید، می توانید با استفاده از نام و نام خانوادگی، پیج مربوط به آن شخص را از قسمت جستجو در اینستاگرام پیدا کنید؛ البته با این شرط که شخص مد نظر شما نیز در یکی از  قسمت‌های گفته شده (full name و username) اسم و یا نام خانوادگی خودش را وارد کرده باشد.

در صفحه‌ی اکسپلور، چهار بخش یا همان تَب موجود است که هر کدام کارایی متفاوتی در صفحه‌ی جستجوی اینستاگرام دارند. اولین گزینه TOP است. این تب در پیدا کردن اکانت‌ها، تگ‌ها و لوکیشن‌های برتر کاربرد دارد. دومین گزینه ACCOUNT است که برای جست و جوی حساب‌های کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سومین گزینه TAGS است در این قسمت تمامی هشتگ‌های مربوط به جست و جوی شما نشان داده می‌شود. در آخر چهارمین گزینه PLACE است که توسط آن می‌توانید لوکیشن‌های ثبت شده درپست‌های کاربران اینستاگرام را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تک تک این بخش ها بپردازیم.

آموزش پیدا کردن افراد در اینستاگرام از طریق TOP درصفحه اکسپلور

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. هنگام ورود به طور پیش‌فرض وارد صفحه‌ی اصلی یا همان HOME خواهید شد.
  2. آیکون جستجو را بزنید و وارد صفحه‌ی اکسپلورر شوید.
  3. همانند تصویر، کادر SEARCH را لمس کنید. در زیر این کادر چهار گزینه وجود دارد که اولین تب مربوط به، TOP است. بر روی آن کلیک کنید.
  4. حال نام مربوط را تایپ کنید تا گزینه‌های موجود برای شما نمایش داده شود.

آموزش پیدا کردن افراد در اینستاگرام از طریق ACCOUNT درصفحه اکسپلورر

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. هنگام ورود به طور خودکار وارد صفحه‌ی اصلی HOME می‌شوید.
  2. آیکون جستجو را بزنید و وارد صفحه‌ی اکسپلورر شوید.
  3. همانند تصویر کادر SEARCH را بزنید. در زیر این کادر گزینه ACCOUNT را بزنید و نام مربوط به اکانت را تایپ کنید و منتظر بمانید اکانت‎‌های مربوط به آن نام، برای شما نمایش داده شود.

آموزش پیدا کردن افراد در اینستاگرام از طریق TAGS درصفحه اکسپلور

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. پس از ورود با صفحه‌ی اصلی یا همان HOME روبرو می‌شوید.
  2. آیکون جست و جو را لمس کرده و وارد صفحه‌ی اکسپلور شوید.
  3. همانند تصویر کادر SEARCH را بزنید. تب TAGS را انتخاب کرده و نام هشتگ مورد نظر خود را سرچ کنید.

آموزش پیدا کردن افراد در اینستاگرام از طریق PLACE درصفحه اکسپلور

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. پس از ورود با صفحه‌ی اصلی (HOME) مواجه خواهید ‌شد.
  2. آیکون جست و جو را بزنید و وارد صفحه‌ی اکسپلورر شوید.
  3. همانند تصویر، کادر SEARCH را بزنید. تب PLACE را انتخاب کنید و نام مکان مورد نظر خود را سرچ کنید.

جستجوی افراد از طریق شماره تلفن

ممکن است بخواهید با استفاده از شماره تلفن، افراد را بیابید. البته شما از این طریق صرفا ‌می‌توانید کسانی را بیابید که با شماره تلفن خود در اینستاگرام ثبت نام کرده‌اند. در واقع حتی اگر شماره تلفن کسی را داشته باشید ولی فرد مورد نظر شماره تلفن خود را هنگام ایجاد حساب اینستاگرام وارد نکرده باشد، شما قادر نخواهید بود که پیج فرد موردنظر را از طریق شماره تلفن وی بیابید. در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم افرادی را که با شماره تلفن وارد اینستاگرام شده‌ اند، پیدا کنید.

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. هنگام ورود به طور خودکار به صفحه‌ی اصلی یا همان HOME منتقل خواهید شد.
  2. وارد صفحه پروفایل شده وبالای سمت راست صفحه آیکون سه خط را بزنید.
  3. در نیم پنجره‌ی باز شده به قسمت Settings بروید.
  4. بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات، گزینه‌ی Follow and Invite Friends را انتخاب کنید.
  5. در این صفحه با چند گزینه روبرو می‌شوید. گزینه‌‌ی اضافه کردن افراد از طریق شماره Follow Contacts را انتخاب کنید.

SUGGESTED و CONTACTS

بعد از انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ای می شویم که به دو قسمت تقسیم شده، قسمت اول همان Suggested یا همان پیشنهاد‌ها می باشد. در این قسمت شما پیشنهادهایی از سمت اینستاگرام دریافت می کنید. این پیشنهاد ها براساس فالووینگ‌ها و فالوورهای شما قرار داده شده اند. در واقع هوش مصنوعی اینستاگرام سعی کرده تا با استفاده از پیج‌های محبوب شما، پیج‌هایی را به شما پیشنهاد نماید که به سلیقه وعلاقه‌ی شما نزدیک هستند.

در قسمت دوم با گزینه ی Contacts روبرو می شویم. در این قسمت اینستاگرام از طریق لیست مخاطبان گوشی شما، با استفاده از شماره‌ تفن‌های ذخیره شده و در صورتی که صاحبان آن‌ها نیز با شماره‌‌ی خود پیج باز کرده و یا شماره خود را در پیج خود ثبت کرده باشند، این پیج‌ها را برای شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید تمامی این پیج‌ها را با لمس آیکون آبی رنگ Follow all ، فالوو و یا برخی از این اکانت‌ها را به دلخواه فالوو کنید.

نکته: با توجه به جدیدترین آپدیت اینستاگرام، این ویژگی به تازگی برداشته شده است. حال ما نیز منتظریم ببینیم که اینستاگرام قصد دارد چه ویژگی جدیدی را جایگزین آن کند.

پیدا کردن افراد از طریق آیدی در اینستاگرام

هنگام ثبت نام، اینستاگرام از شما می‌خواهد تا Username خود را وارد کنید. منظور از یوزرنیم همان آی دی است؛ به طور مثال وقتی کسی از شما می‌خواهد نام خود را به او بگویید تا شما را در اینستاگرام بیابد و فالوو کند،منظور وی همان یوزرنیم یا آی دی شماست. حال اگر آی دی یا همان یوزرنیم فردی را دارید و می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. هنگام ورود به طور خودکار وارد صفحه‌ی اصلی یا همان HOME خواهید شد.
  2. آیکون جست و جو را بزنید و وارد صفحه‌ی اکسپلور شوید. همانند تصویر کادر SEARCH را بزنید.
  3. آی دی فرد مورد نظر را به طور کامل وارد کنید و منتظر بمانید تا پیج فرد برای شما ظاهر شود.

پیدا کردن افراد از طریق فیسبوک در اینستاگرام

از آنجایی که اپلیکیشن اینستاگرام زیرمجموعه‌ی فیسبوک بوده و مالک هردوی این اپلیکیشن‌ها mark zuckerberg است، رابطه‌ی تنگاتنگی بین این دو برنامه وجود دارد. به همین خاطر فردی که می‌خواهد حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کند، برای او پیشنهاد داده می‌شود که اکانت فیسبوک خود را به اکانت اینستاگرام خود وصل کند و یا اگر حساب کاربری در فیسبوک ندارد، یک حساب جدید برای خود ایجاد نماید. . اگر قبلا اکانت فیسبوک داشته‌اید، مطمئنا با افرادی متعددی از طریق این شبکه‌ی اجتماعی در ارتباط بودید. حال اگر یکی از دوستان فیسبوکی شما در اینستاگرام نیز حساب کاربری داشته و آن را به اکانت فیسبوک خود متصل کرده باشد؛ شما می‌توانید از طریق این بخش، دوست خود را بیابید و در اینستاگرام نیز با او ارتباط برقرار کنید. برای این کار آپشن مجزایی وجود دارد.

  1. ابتدا باید وارد صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  2. در سمت راست و بالای صفحه، آیکون سه خط را بزنید.
  3. بر روی گزینه ی Discover People کلیک کنید.
  4. حال می‌توانید پیشنهادهای مربوط به فیسبوک را در این قسمت مشاهده و در صورت خواست خودتان آن اکانت‌ها را فالوو کنید. برای پیدا کردن دوستان فیسبوکی خود در اینستاگرام، می‌توانید مانند آموزش قبلی با وارد شدن به قسمت Follow Contacts و مراجعه به قسمت دوم آن یعنی Suggested، این کار را انجام بدهید.

چگونه شماره موبایل دیگران را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

برخی از دوستان در مورد نحوه‌‌‌‌‌‌‌ی فهمیدن شماره موبایل در اینستاگرام سوالاتی می‌پرسیدند که چگونه میتوان شماره موبایل فردی را از طریق اینستاگرام به دست آورد؟ ابتدا باید ذکر کنم که شما نمی‌توانید به صورت کامل به شماره تلفن یک پیج دسترسی داشته باشید؛ مگر این که پیج مورد نظر، نمایش شماره تلفن خود را فعال کرده باشد. پیج‌هایی که شماره تلفن خود را ثبت کرده‌اند، در صفحه پروفایل می‌توانید آیکون CALL را مشاهده کنید و با لمس آن، شماره‌ی پیج مربوطه به شما نمایش داده می‌شود.

نکته: البته می‌توانید با مراجعه به قسمت “Get Help Signing  In” و وارد کردن اسم پیج مربوطه، چهار رقم آخر از شماره‌ی ثبت شده داخل پیج را پیدا کنید.

یافتن افراد از طریق QR CODE در اینستاگرام

در بروزرسانی جدید اینستاگرام، یک ویژگی جدید و جالبی اضافه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی پیج‌های همدیگر را بدون نیاز به سرچ و نوشتن آی دی پیدا کنید. برای هر فردی QR CODE منحصربفردی اختصاص داده شده است؛ یعنی کد شما با کد دیگر کاربران اینستاگرام متفاوت بوده و منحصر به فرد است. با اسکن این کد منحصر به فرد، می‌توانید پیج فرد را به راحتی مشاهده کنید. حال برای شما آموزش می‌دهیم که این کار را چگونه انجام دهید.

  1. وارد صفحه‌ی پروفایل خود شوید و آیکون سه خط را در سمت راست و بالای صفحه لمس نمایید.
  2. در نیم پنجره‌ی باز شده گزینه QR CODE را بزنید.
  3. مانند تصویر، کد منحصر به فرد اکانت دیده می‌شود. اگر قصد اسکن کد دوست خود را دارید، گزینه Scan QR code را بزنید و کد را اسکن کنید.

سوالات متداول

 چگونه شماره موبایل دیگران را در اینستاگرام فارسی پیدا کنیم؟

 اینستاگرام فارسی هیچ تفاوتی با اینستاگرام معمولی ندارد و شما می توانید به راحتی از طریق روش بالا شماره موبایل دیگران را بیابید.

 پیداکردن دوستان در اینستاگرام نیاز به نصب برنامه ی خاصی دارد؟

 خیر، شما می توانید با استفاده از قابلیت‌های خود اینستاگرام، به راحتی دوستان خود را پیدا کنید.

 ردیابی مکان از طریق اینستاگرام ممکن است؟

 خیر ممکن نیست. شما تنها می توانید از طریق لایو اینستاگرام و لوکیشن بفهمید که سایر کاربران در حال حاضر در کجا هستند.

 اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد که شماره تلفن دیگر پیج‌ها را ببینیم؟

 درصورتی که پیج مورد نظر گزینه ی نمایش را فعال کرده باشد، شما می توانید شماره تلفن آن پیج را ببینید.

 شناسایی صاحب اکانت اینستاگرام ممکن است؟

 بله و خیر. اگر صاحب اکانت هویت خود را فاش کند به آسانی قابل تشخیص است که صاحب پیج مربوطه چه کسی است. در غیر این صورت، شناسایی دقیق صاحب اکانت ممکن نیست.

 اینستاگرام به ما اجازه می دهد که از طریق شماره تلفن دوستان خود را پیدا کنیم؟

 بله، برای یادگیری آن می توانید مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. مهدي می گوید

    از کجا بفهمم کدوم آی دی برای کدوم کانتکتمه ؟؟؟؟؟

    1. vahid می گوید

      منم دقیقا همینو میخوام بفهمم