حواشی بازی فوتبال ایران و قطر +نتیجه و خلاصه بازی

0

دور برگشت دیدار هاى انتخابى جام جهانى براى کشورمان با دیدار مقابل قطر آغاز شد .این دیدار از ساعت ٢٠:٣٠ در ورزشگاه جاسم بن حمد آغاز شد.

ترکیب ایران :

بیرانوند، میلاد محمدی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فر، پژمان منتظری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و وریا غفوری

سرمربى ایران : کى روش

ترکیب قطر :

الشیب، یاسر عیسی، کریم بودایف، تاباتا، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، ابراهیم ماجد، پدرو کوریا، بوالم خوخی، لوئیز جونیور و سباستین سوریا به میدان می رود.
 سرمربى قطر :فوساتی
دیدار دو تیم ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آغاز شد.

دقیقه ٢: نفوذ آزمون و همکاری این بازیکن با جهابنخش اولین حمله ایران همراه شد که با هوشیاری‌ قطری ها این فرصت از دست رفت.

دقیقه ۵: حملات ایران روی دروازه قطر ادامه داشت و سردار آزمون و کریم انضاری‌فرد دو موقعیت پیاپی را از دست دادند.

دقیقه ۶: کارت زرد براى محمدى بازیکن ایران از سوى داور اعلام شد.

دقیقه ٩: برخوردی بین سوریا و بیرانوند پیش آمد که منجر به مصدومیت دروازه‌بان تیم کشورمان شد.
دقیقه ١۴: ضربه آزاد دیدنی علیرضا جهانبخش از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ٢٣: ضربه ایستگاهی خطرناک تاباتا بازیکن قطر از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ٢۶: قطری‌ها بار دیگر با ضربه کاشته تاباتا روی دروازه ایران خطرساز شدند که این بار توپ را بیرانوند در آغوش گرفت.
دقیقه ٢٨: شوت والی و دیدنی آزمون از فاصله نزدیک به دروازه‌بان قطر خورد و به کرنر رفت.
دقیقه ۳۲: اکرم عفیف به زیبایی به محوطه جریمه ایران نفوذ کرد که در نهایت سانتر وی با دخالت میلاد محمدی به کرنر رفت.
دقیقه ۳۳: ضربه ارسالی کرنر را احمد یاسر با ضربه ای به سمت دروازه ایران روانه کرد که این توپ را هم بیرانوند مهار کرد.

دقیقه ۳۶: طارمی با پشت پا توپ را برای سایر مهاجمان مهیا کرد که این فرصت با هوشیاری قطری ها دفع شد.

دقیقه ٣٨: احسان حاج صفی موقعیت خوبی را برای تیم کشورمان درست کرد اما مهاجمی براى کمک به او اضافه نشد تا این فرصت هم از دست برود.
داور یک دقیقه وقت تلف شده براى نیمه اول در نظر گرفت.

 

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه ۴۶: با آغاز نیمه دوم قطر در دو صحنه روی دروازه ایران خطرناک ظاهر شد که با خوش شانسی ایرانی‌ها این فرصت ها از دست رفت
دقیقه ۴٨: تاباتا ضربه ایستگاهی را فوری آغاز کرد که این فرصت با هوشیاری بیرانوند از دست رفت. در این صحنه داور به سود ایران خطا اعلام کرد.

دقیقه ۵١: مهدی طارمی روی یک موقعیت تک به تک دروازه قطر را باز کرد.

دقیقه ۵۴: ضربه سر سوریا را بیرانوند بعد از برخورد با یک بازیکن قطر مهار کرد.
دقیقه ۵۷: طارمی با ضربه نصفه و نیمه عقربی خطرساز شد که این توپ را سعد الشیب مهار کرد.
دقیقه ۵۸: شوت محکم جهانبخش در دستان گلر قطر جاى گرفت.
دقیقه ۶٣: قطر موقعیتی را روی دروازه ایران خلق کرد که بیرانوند توپ را در دو مرحله تصاحب کرد.
دقیقه ٧٠: علیرضا جهانبخش پاسی فوق‌العاده به آزمون داد اما مهاجم کشورمان قدر این موقعیت را ندانست.
دقیقه ٧٠: در این دقیقه بار دیگر شوت آرام و بی دقت جهانبخش نیز به اوت رفت.
اولین تعویض براى قطر لوئیز جونیور خارج و علی السد وارد میدان مى شود.

دقیقه ٧٢: تاباتا با نفوذ به محوطه جریمه ایران با بیرانوند برخورد کرد و بازیکن قطرى اعتقاد به پنالتی داشت اما داور هنگ کنگی یک کرنر برای قطری‌ها گرفت.

دقیقه ٧٣: ضد حمله ایران ،آنها را در موقعیت ۴ به ۲ قرار داد اما پاس بد آزمون و برگشت آن توسط طارمی را آزمون بی‌حاصل به اوت زد.

دقیقه ٧۴: شوت پای چپ جهانبخش پس از برخورد به ماجد در دستان شعیب قرار گرفت

دقیقه ٧۵: ضربه مهدی طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ٨۵: مهدى طارمى از داور این دیدار کارت زرد دریافت کرد.
دقیقه ٨۵: بو علم خوخى بازیکن تیم قطر نیز کارت زرد دریافت کرد.
دقیقه ٨۶: مسعود شجاعی به جای سردار آزمون به زمین آمد.

دقیقه ٨٨: علیرضا بیرانوند با یک پرتاب دست استثنایی حاج صفی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما این بازیکن این فرصت را از دست داد.

دقیقه ٨٨: بیرانوند به خاطر تلف کردن وقت کارت زرد دریافت کرد.
۶ دقیقه وقت اضافه برای این نیمه در نظر گرفته شد.
دقیقه ۸۹: همکارى امیری و طارمی باعث شد یک فرصت مناسب دیگر برای ایران به وجود بیاید که این فرصت را هم طارمی به آسمان کوبید.
دقیقه ۹۰: هوشیاری مدافعان ایران به ویژه پورعلی گنجی باعث شد تا قطری ها دست خالی بمانند.

دقیقه ۹۲: وحید امیری با ضربه ای فنی قصد داشت دروازه قطر را باز کند که توپ باز هم به اوت رفت.

دیدار تیم های ملى فوتبال ایران و قطر در چارچوب مسابقات مقدماتى جام جهانى ٢٠١٨ با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید.

حاشیه هاى بازی فوتبال قطر – ایران

مهدی تاج امروز وارد دوحه قطر شد و پس از ورود به هتل محل اقامت تیم ملی با بازیکنان و کادر فنی دیدار و نهار را با آنها صرف کرد.

محمود اسلامیان، نایب رئیس سابق و عضو فعلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که پیش از این سابقه مدیریتی تیم ملی فوتبال را در زمان ریاست علی کفاشیان در کارنامه دارد، شب گذشته برای همراهی تیم ملی راهی دوحه قطر شد.

عصر روز گذشته نیز هدایت‌اله ممبینی، دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون نیز راهی قطر شده بود.

 بازیکنان تیم ملى ایران قبل از دیدار با تیم ملى قطر در جلسه فنى حضور یافتند.

گفتنی است تاج با حضور در ورزشگاه جاسم بن حمد قطر از نزدیک دیدار ایران و قطر را تماشا خواهد کرد.

بازیکنان تیم ملی قبل از ناهار به عرق‌گیری پرداخته و بعد از کمی استراحت آماده اعزام به ورزشگاه محل برگزاری دیدار ایران و قطر خواهند شد.

در فاصله ۹۰ دقیقه تا شروع بازی هیچ تماشاگری در ورزشگاه حضور ندارد تا سکوهای ورزشگاه فعلا خالی از تماشاگر باشد.

تیم داوری و ناظران بازی بعد از حضور در ورزشگاه در زمین چمن حاضر شدند تا شرایط ورزشگاه را برای آخرین بار بررسی کنند. سلفی انداختن تیم داوری در مرکز زمین از نکات جالب حضور داوران هنگ کنگی بود.

بازیکنان تیم ملی قطر زودتر از بازیکنان ایران به ورزشگاه رسیدند و پس از حضور در ورزشگاه پیش از آنکه راهی رختکن شوند، در زمین چمن حاضر شدند.

بازیکنان تیم ملی ساعت ۱۸:۵۵ وارد ورزشگاه شدند. رامین رضاییان، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت اللهی و علی کریمی بازیکنانی بودند که پس از حضور در ورزشگاه ابتدا به زمین چمن ورزشگاه رفتند و پس از آن راهی رختکن شدند.

کارلوس کی روش نیز برای دقایقی در چمن ورزشگاه حاضر شد و برای لحظاتی با ناظر بازی به صحبت پرداخت. چهره کی روش و بازیکنان تیم ملی نشان می دهد که کاروان ایران با توجه به نتایج دو بازی دیگر گروه شرایط روحی بسیار خوبی دارند.

در فاصله یک ساعت تا شروع بازی نزدیک به ۳۰ هوادار ایران با پرچم بسیار بزرگ کشورمان در ورزشگاه حاضر شدند تا از تیم ملی حمایت کنند. همچنین نزدیک به ۱۰۰ هوادار قطری نیز در ورزشگاه حضور دارند.

با تشخیص ناظر مسابقه در فاصله یک ساعت تا شروع بازی چمن ورزشگاه جاسم بن محمد آبیاری شد که البته این اتفاق می تواند در جریان بازی تاثیر بگذارد.

 احسان حاج صفی در بازی امشب ایران مقابل قطر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو خواهد بست.

وی امروز هشتاد و سومین بازی ملی اش را انجام خواهد داد.کارلوس کی‌روش پس از ورود به رختکن لبخندی بر لب داشت که به نظر لبخند رضایت از نتایج دیدار تیم‌های همگروه و شکست کره جنوبی و ازبکستان بود.

کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی پیش از ورود به زمین دعا خواندند و بعد وارد زمین شدند.

زمانی که هواداران ایرانی یکصدا نام ایران را صدا می‌زدند، دو کودک قطری همزمان نام کشورشان را صدا می‌زدند تا با صدای ایرانی‌ها مقابله کنند.

این دو کودک قطری دست نوشته‌های هم در دست داشتند که روی آن “موفق باشی قطر” و “بله! ما می‌توانیم” نوشته شده بود که اشاره به حضور در جام جهانی داشت.

بازیکنان تیم ایران در دو گروه اصلی و ذخیره‌ها پیش از آغاز بازی کار با توپ کردند و سه دروازه‌بان هم با لوپز کارهای اختصاصی انجام دادند.

ژاوی هرناندز فوق ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا که در تیم السد حضور دارد، برای تماشای دیدار دو تیم ایران و قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد که ورزشگاه خانگی السد محسوب می شود، در ورزشگاه حاضر شد.

تاج و اعضاى هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

نیمکت‌نشینی رامین رضاییان، رضا قوچان‌نژاد، امید ابراهیمی و سید جلال حسینی از نکات قابل توجه ترکیب ایران است.

پیش از شروع بازی ایران و قطر زمانیکه که بازیکنان تی ایران در حال تمرین بودند، شوت سردار آزمون به یکی از هواداران خردسال پشت دروازه برخورد کرد.این اتفاق باعث شد تا آزمون از همان وسط زمین از هوادار خردسال عذرخواهی کند.

 کی‌روش به اعتراض‌های لحظات ابتدایی فوساتی به داوری مسابقه معترض شد و درگیری لفظی با او پیدا کرد.

در دقیقه ١۴ بعد از خطای ماجد روی آزمون، بازیکنان ایران اعتقاد به دادن اخطار به بازیکن قطری داشتند که داور چنین تصمیمی نگرفت.

درگیری ادامه‌دار کی‌روش و فوساتی تذکر داور چهارم به سرمربی تیم ملی کشورمان را به همراه داشت، همین مسئله باعث شد کی‌روش به داور چهارم هم اشاره کند که صحبت زیادی نکند. البته داور چهارم نزد کی‌روش رفت و پس از صحبت کردن با او فضا را آرام‌تر کرد.خطای پدرو، بازیکن قطر روی انصاری‌فرد را داور ندید تا سردار آزمون به داور چهارم و کی‌روش به بازیکن قطر اعتراض کنند. پدرو قصد داشت به سمت کی‌روش برود و از سرمربی تیم ملی عذرخواهی کند که فوساتی مانع این کار شد.

لوپز، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در پایان نیمه منتظر بیرانوند شد و پس از گفتن خسته نباشید به او، همراه با بیرانوند راهی رختکن شد.

بعد از گل مهدی طارمی تماشاگران ایرانی به تشویق ایسلندی پرداختند.

صدای بلندگوهای قطری‌ها برای تشویق تیم ملی کشورشان پس از گل ایران بیشتر شد و تماشاگران ایرانی سعی می‌کردند با صدای طبل، صدای بلندگوها را خنثی کنند.

چند اشتباه بازیکنان قطر عصبانیت فوساتی را در کنار زمین به همراه داشت.

در دقیقه ۵۹ موقعیتی برای تیم ایران از دست رفت که کی‌روش بطری آبی برداشت و قصد داشت به زمین بکوبد، اما عصبانیت خود را حفظ کرد و با نوشیدن آب آرام کنار خط ایستاد.

با توجه به اینکه شادی گل تیم ایران کمی زمان برد، داور هنگ‌کنگی به انصاری‌فرد و طارمی تذکر داد که وقت را تلف نکنند.

در دقیقه ۶۷ وریا غفوری توپ مهاجم قطری را گرفت که تماشاگران و نیمکت‌نشینان قطر اعتقاد به پنالتی داشتند. فوساتی به شدت به داور اعتراض کرد و کمک او نیز با پرتاب بطری آب و رفتن به سمت داور اعتراض خود را نشان داد.

کریستیانو، فرزند سباستین سوریا که در جایگاه تماشاگران حضور داشت از روی سکوها به زمین سقوط کرد که باعث نگرانی مادرش و عده‌ای از تماشاگران شد. البته با توجه به فاصله کم پله‌ها تا زمین فرزند سوریا دچار آسیب‌دیدگی نشد.

ژاوی هرناندز فوق ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا که در تیم السد حضور دارد، برای تماشای دیدار دو تیم ایران و قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد که ورزشگاه خانگی السد محسوب می شود، در ورزشگاه حاضر شد.

تاج و اعضاى هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

نیمکت‌نشینی رامین رضاییان، رضا قوچان‌نژاد، امید ابراهیمی و سید جلال حسینی از نکات قابل توجه ترکیب ایران است.

پیش از شروع بازی ایران و قطر زمانیکه که بازیکنان تی ایران در حال تمرین بودند، شوت سردار آزمون به یکی از هواداران خردسال پشت دروازه برخورد کرد.این اتفاق باعث شد تا آزمون از همان وسط زمین از هوادار خردسال عذرخواهی کند.

 کی‌روش به اعتراض‌های لحظات ابتدایی فوساتی به داوری مسابقه معترض شد و درگیری لفظی با او پیدا کرد.

در دقیقه ١۴ بعد از خطای ماجد روی آزمون، بازیکنان ایران اعتقاد به دادن اخطار به بازیکن قطری داشتند که داور چنین تصمیمی نگرفت.

درگیری ادامه‌دار کی‌روش و فوساتی تذکر داور چهارم به سرمربی تیم ملی کشورمان را به همراه داشت، همین مسئله باعث شد کی‌روش به داور چهارم هم اشاره کند که صحبت زیادی نکند. البته داور چهارم نزد کی‌روش رفت و پس از صحبت کردن با او فضا را آرام‌تر کرد.خطای پدرو، بازیکن قطر روی انصاری‌فرد را داور ندید تا سردار آزمون به داور چهارم و کی‌روش به بازیکن قطر اعتراض کنند. پدرو قصد داشت به سمت کی‌روش برود و از سرمربی تیم ملی عذرخواهی کند که فوساتی مانع این کار شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ