“کماسه” و افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی و انتقال کارخانه

1

به گزارش ساتین : براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، شرکت تأمین ماسه و ریخته گری، درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲، به میزان ۶۰۳ ریال برآورد کرده، این در حالی است که براساس عملکرد واقعی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۲، درآمد هر سهم به میزان ۵۰۷ ریال سود می باشد.

در این راستا نیکفر، مسئول امور سهام شرکت تأمین ماسه و ریخته گری، در گفتگو با  بورس نیوز اظهار داشت: مهمترین دلیل برآورد سود ۶۰۳ ریالی افزایش نرخ فروش محصولات بوده و با توجه به پوشش ۸۴ درصدی در گزارش ۹ ماهه به نظر می رسد تا پایان سال بتوانیم بودجه برآوردی را به طور کامل پوشش دهیم.

نیکفر در خصوص کاهش مقدار تولید و فروش تصریح کرد: به دلیل تولید توأم ماسه خشک و تر، کیفیت ماسه تولیدی پایین آمده و در نتیجه مقدار تولید و فروش با کاهش مواجه می شود.

علاوه بر این، به دلیل مشکل زیست محیطی قصد انتقال کارخانه از فیروزکوه را داریم که در این رابطه محیط زیست، زمینی را برای این امر در نظر گرفته است.

وی افزود: در راستای انتقال کارخانه، به دلیل ایجاد تأسیسات زیرساختی و نصب دستگاه های جدید، قصد اعمال افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی در نظر گرفته شده که در صورت کسب مجوز از سازمان بورس و همچنین تأیید کارشناس رسمی دادگستری پس از ارزیابی های مربوطه این افزایش سرمایه به احتمال زیاد در سال ۹۳ اعمال می شود. لازم به ذکر است، طی دو الی سه سال آینده انتقال کارخانه به محل جدید نیز به طور کامل صورت می گیرد.

مسئول امور سهام این شرکت بورسی پیرامون فروش صادراتی اظهار داشت: در گذشته، صادرات اندکی به کشورهای عربی انجام می شده اما هم اکنون به دلیل اینکه تأسیسات و تجهیزات تولیدی قدیمی هستند، در نتیجه حتی جوابگوی تولید داخل نبوده و بنابراین جهت صادراتی نیز نداریم.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: به نظر می رسد پس از اعمال افزایش سرمایه و نصب دستگاه های جدید، میزان تولید نیز افزایش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. احمد می گوید

    سهمی با احتمال بازدهی ۵۰ درصدی…

    کماسه شرکتی با سرمایه ۳۱.۵ میلیارد یکی از کوچکترین سهم های بازار محسوب میشود .سهم به گفته مسئولینش در حال پیگیری افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از محل ارزیابی دارایی هاست

    سهم در یک حرکت شارپی از محدوده ۷۰۰ تومان تا ۱۲۰۰ تومان رشد کرد و بازدهی ۷۰درصدی در آذر و دیماه به همراه داشت که پس از برخورد به مقاومت خود و همراه شدن با روزهای منفی بورس اصلاح شدیدی را به خود دید .

    کماسه امروز در قیمت ۹۱۶۸ در صف فروش به سر می برد ولی معاملات روز شنبه برای سهم خیلی مهم هست چرا که با رسیدن به قیمت محدوده ۸۹۴ ریال هم به محدوده ۶۱.۸ فیبوی اصلاحی خود میرسد و هم حمایت روانی ۹۰۰ را در پیش روی دارد و rsi هم در این نقطه به خط روند نزولی خود برخورد می کند.در صورت برگشت از محدوده ۶۱.۸ سهم مستعد تشکیل الگوی هارمونیک AB=CD میشود که این الگو هدف قیمتی ۱۳۲۳ تومان را نشانه خواهد گرفت که بازدهی نزدیک ۵۰ درصدی دارد. ولی اگر به این قیمت واکنش نشان ندهد حمایتهای بعدی سهم ۸۵۹، ۷۷۷ و حمایت قوی ۷۰۰ تومان می باشد .

    *** این تحلیل پیشنهاد خرید یا فروش سهم نمی باشد***