نتیجه بازی ایران و چین (مقدماتی جام جهانی) +حواشی

2
دیدار دو تیم فوتبال ایران و چین  در حالی امروز ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار مى شود که ساعت ها قبل از شروع این دیدار اطراف مجموعه ورزشی آزادی مملو از تماشاگر شده بود.
هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان پس از باز شدن درب های ورزشگاه آزادی و حدود ۶ ساعت قبل از آغاز بازی در ورزشگاه حضور پیدا کردند.
پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران که برای نخستین بار در بازی ایران و قطر به اهتزاز در آمد برای دیدار امروز نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا هواداران ورزشگاه آزادی را با پرچم بزرگ تیم ملی بیارایند.
در فاصله ۳ ساعت مانده به بازی تعداد زیادی از فروشندگان پرچم و بوق در مسیر های ورودی به ورزشگاه حضور دارند و سر و صدای زیادی ایجاد می کنند.
ترافیک زیاد مسیر های ورودی به ورزشگاه همین باعث شد تا برخی هواداران، پیاده بیش از یک کیلومتر را برای رسیدن به ورزشگاه طی کنند.
ورودی پارکینگ ها بسیار شلوغ است و مسئولان مانع ورود موتور سیکلت ها به ورزشگاه شدند.
هواداران ایرانی قصد انداختن عکس سلفی با چینی ها را داشتند که با مخالفت مسئولان مواجه شدند.
تعطیلات نوروزی فوتبال دوستان اقوام مختلف را که برای گذراندن تعطیلات به تهران آمده اند را به ورزشگاه کشانده است.
نکته جالب این است که ووزلا چینی به رنگ پرچم ایران تهیه شده است و به هواداران ایرانی فروخته می شود.
محمدرضا ساکت مدیر تیم های ملی زود تر از سایرین خود را به ورزشگاه آزادی رسانده است.
با توجه به تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی مهدی تاج از هواداران تیم ملی درخواست کرد از طریق گیرنده های تلویزیونی این بازی را تماشا کنند.
دهها هزار نفر پشت درب های ورزشگاه آزادی تجمع کردند.
هواداران چینی در ضلع جنوبی ورزشگاه و پشت دروازه نشسته اند و با مشاهده تشویق ایسلندی هواداران ایرانی تعجب کردند.
دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و چین با ۱۲ دوربین تلویزیونی پوشش داده می شود.
با توجه به جمعیت چین این بازی پربیننده‌ترین دیدار تیم ملی در ورزشگاه آزادی است!
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از ورود به ورزشگاه گفت: انگیزه بالایی داریم و سعی می کنیم بهترین نتیجه را به دست آوریم.
سرمربی تیم ملی چین نیز افزود: ما تجربه گل زنی بیرون از خانه را داریم امیدوارم در این دیدار هم بتوانیم به ایران در آزادی گل بزنیم.
بعد از شروع مسابقه در حالیکه ورزشگاه آزادی از حضور هواداران پر شد، برخی از تماشاگران خارج از ورزشگاه آزادی روی دیوارهای استادیوم قرار گرفتند.
وزیر ورزش و جوانان و استاندار تهران هم به جمع تماشگران این مسابقه در استادیوم پیوستند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم برای تماشای این مسابقه به استادیوم آزادی آمد.
در اولین دقایق نیمه دوم ضربه مهدی طارمی تبدیل به گل شد.
ووژی یکی از بازیکنان چین در برخورد با مسعود شجاعی به علت شکستگی بینی مجبور به ترک زمین و راهی بیمارستان شد.
با خطای جهانبخش در دقیقه ۵۱ هم اکنون تیم ملی ایران ۱۰ بازیکن یک اخطاره دارد.
دقیقه اول، نیمه دوم این بازی ایران روی یک حمله توانست با ضربه پای چپ مهدی طارمی دروازه حریف را باز کند.
بلافاصله بعد از عبور تور از دروازه چین مصدومیت همزمان بازیکن چین و کمک داور مسابقه بود.
سردار آزمون به جای قوچان نژاد در دقیقه ۷۱ وارد زمین شد.
در حالیکه هنوز آفتاب به طور کامل از زمین ورزشگاه آزادی خارج نشده اما مسئولان ورزشگاه در اقدامی عجیب پرژکتورهای استادیوم را روشن کردند.

دقیقه ۸۶ سردار آزمون در موقعیت گل قرار داشت که آفساید اعلام شد.
از سوی داور بازی ۵ دقیقه وقت اضافه این مسابقه اعلام شد.
 با سوت پایان بازی و برد ایران کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به شیوه بازی مقابل قطر ابراز خوشحالی کرد.
بعد از پایان مسابقه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با حضور در چهار گوشه زمین برای ابراز خوشحالی به سمت هواداران حرکت کردند.
تماشاگران چینی بعد از پایان بازی همچنان تیم خود را تشویق کردند.
تخمین زده می شود این مسابقه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون نفر بیننده داشته است.
عزت‌اللهی، محمدی، رضاییان، بیرانوند، جهانبخش، آزمون، امیری، طارمی، دژاگه، منتظری و شجاعی بازیکنان یک اخطاره ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی هستند.
***

ملی پوشان فوتبال ایران موفق شدند با یک بازی خوب دیگر خود را به جام جهانی نزدیک کنند، آنها پس از پیروزی برابر قطری ها در دیدار امروز برابر چین نیز با یک گل به پیروزی رسیدند تا اکنون ۱۷ امتیازی شوند و با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به کره ای ها در صدر جدول بدرخشند و خود را به جام جهانی نزدیک تر ببینند.

 

 

 

هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ورزشگاه آزادی تهران، سه شنبه ۰۸/۰۱/۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

داور: محمد تاکی(سنگاپور)                 کمک ها: لی زیلیانگ و رونی کوه مین کیات (سنگاپور)

 

 

نتیجه بازی ایران و چین جام جهانی 2018 روسیه

 

 

اخطار:
سعید عزت اللهی(۳۸) -مسعود شجاعی(۳۹)- علیرضا جهانبخش(۶۳) از ایران

 

هونگ بو(۸۱) از چین

 

 

 

 

تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری (۷۹ رامین رضاییان)، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش(۸۸ وحید امیری)، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد(۷۱ سردار آزمون)
سرمربی: کارلوس کی روش

 

 

نتیجه بازی ایران و چین جام جهانی 2018 روسیه

 

 

 

تیم ملی چین:
ژنگ چنگ، می فانگ، جیانگ ژیپنگ، ژانگ لینپنگ، ژانگ ژی ژه(۴۶ هوانگ بوان)، فنگ ژیائوتینگ، ژانگ یانگ(۴۶ لی وو)، ژانگ ژی، ووی ژی(۴۸ این هونگ بو)، گائو لین و یو دابائو
سرمربی: مارچلو لیپی

 

 

 

 

شرح گل: 

 
ایران ۱ چین ۰ (دقیقه ۴۶، مهدی طارمی): اولین حرکت ملی پوشان کشورمان در نیمه دوم یک گل برای آنها به همراه داشت و باز هم مهدی طارمی در متن این گل قرار داشت. ارسال بلند ملی پوشان ایران با ضربه سر ناقص شجاعی به طارمی رسید و او نیز با ضربه ای روپا برای اولین بار دروازه چینی ها را باز کرد.

 

 

 

نتیجه بازی ایران و چین جام جهانی 2018 روسیه

 

 

 

 

شرح بازی

 
ملی پوشان فوتبال کشورمان موفق شدند با ارائه یک بازی هجومی و تنها گلی که در ابتدای نیمه دوم به ثمر رساندند از پس حریف خود بگذرند و خود را ۱۷ امتیازی کنند.
همانطور که قابل پیش بینی بود بازی با حملات ایران آغاز شد و در حالی که تنها دقایقی از بازی گذشته بود اولین خطرات را روی دروازه حریف ایجاد کردند، خطراتی که سودی برای ایران نداشت، البته با گذشت دقایقی از بازی نه تنها حملات ملی پوشان ایران کمتر نشد که بازیکنان این تیم با بیشتر کردن فشار بازی به دنبال راهی برای باز کردن دروازه حریف بودند، آنها بارها با استفاده از بازیکنان تکنیکی خود از چپ و راست راه دروازه حریف را در پیش گرفتند اما هیچ کدام این ها در نهایت کارگر نیفتاد تا چینی ها که بیشتر به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود بودند جان سالم به در ببرند. آنها در این نیمه تنها یک بار توانستند توپ را به گلر ایرانی برسانند و در باقی دقایق بازی حتی در ضدحملات خود نیز ناکام بودند.
در آغاز نیمه دوم نیز ابتدا این بازیکنان ایران بودند که میل به دروازه چینی ها کردند و خیلی زود هم توانستند مزد حمله خود را بگیرند و به گل برتری برسند، آنها در ادامه نیز چند بار دیگر تا مرز فروپاشی دروازه حریف پیش رفتند اما در نهایت نتوانستند تعداد گل های خود را بیشتر کنند اما در طرف مقابل چینی ها که خود را بازنده می دیدند بر تعداد حملات خود افزودند و بارها خود را به دروازه ایران رساندند، حملاتی که کم و بیش خطرناک به نظر می رسید اما در نهایت مدافعان و دروازه ایران توانستند آنها را خنثی کنند تا این تیم راهی به دروازه کشورمان پیدا نکند و بازی را با همان یک گل آغاز نیمه دوم به شاگردان کی روش واگذار کنند.
اکنون تیم ملی کشورمان توانست صدرنشینی خود را به تثبیت برساند و با ۱۷ امتیاز کماکان در بالای جدول رده بندی گروه اول این رقابت ها حضور داشته باشد.

 

 

 

اتفاق ویژه:

 

 
۱. هواداران فوتبال ایران در این بازی هم ورزشگاه آزادی را لبریز کردند البته حضور امروز آنها از جهات مختلفی با دیدارهای قبل متفاوت بود، حضور هواداران فوتبال در دیدار امروز برابر چینی ها، خیلی ها را به یاد سال های قبل و دهه های شصت و هفتاد انداخت چرا که آنها علاوه بر پر کردن تمام راهروها و راه پله ها، دیوارهای طبقه دوم را نیز اشغال کرده بودند.
۲. پیروزی ملی پوشان کشورمان در این دیدار باعث ۱۷ امتیازی آنها شد تا همچنان با ۴ امتیاز بیشتر از کره ای ها در صدر جدول حضور داشته باشند، ۴ امتیازی که می تواند خیال آنها را بابت بازی های آینده راحت تر کند.
۳. برد یک بر صفر مقابل چینی ها، چهارمین پیروزی یک بر صفر آنها در بازی های مقدماتی جام جهانی محسوب می شد، آنها پیش از این نیز در برابر ازبکستان، کره جنوبی و قطر با یک گل به برتری رسیده بودند.

 

 

 

بهترین بازیکن:

 
در روزی که تیم ملی کشورمان موفق شد بازی هجومی و قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد اغلب بازیکنان موفق شدند وظایف محوله را به خوبی به سرانجام برسانند، مرتضی پورعلی گنجی یکی از بازیکنانی بود که موفق شد بازی فوق العاده ای را در خط دفاعی از خود به نمایش بگذارد و سدی در برابر حملات حریف باشد، مهدی طارمی نیز به مانند دیدار قبلی با گل سه امتیازی خود یکی از بهترین بازیکنان زمین بود، البته او می توانست یکی دو بار دیگر نیز دروازه چینی ها را فرو بریزد که این اتفاق نیفتاد. امید ابراهیمی، میلاد محمدی، مسعود شجاعی نیز از بازیکنان خوب دیگر تیم ملی بودند که توانستند در این دیدار بدرخشند.

 

 

 

دقایق حساس:

 
دقیقه ۴: اولین حرکت خطرناک این دیدار مطابق انتظار توسط ملی پوشان فوتبال کشورمان صورت گرفت اما تعلل طارمی باعث شد تا تنها یک کرنر نصیب مان شود، کرنری که در نهایت سودی برای ایران نداشت.
دقیقه ۴: ثانیه هایی پس از اولین حمله دیدار، ضد حمله چینی روی دروازه ایران خطرناک بود اما شوت مهاجم این تیم با فاصله ای زیاد از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

 

دقیقه ۷ – یک حرکت دیگر از سوی ملی پوشان کشورمان و این بار ضربه دیدنی و سرضرب گوچی دروازه چینی ها را به خطر انداخت که با واکنش گلر این تیم این توپ هم راهی کرنر شد.

 

نتیجه بازی ایران و چین جام جهانی 2018 روسیه

 

دقیقه ۷ – پس از ارسال این کرنر و طی فعل و انفعالاتی میلاد محمدی با ضربه روپای خود می توانست برای ایران پیام آور شادی باشد اما این ضربه وی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

 
دقیقه ۸ – ضربه ایستگاهی ارسالی شجاعی در حالی که می توانست برای حریف خطرساز شود با نرسیدن مهاجمان به این توپ، از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه ۱۶ – پس از دقایقی یک ضربه دیگر از ملی پوشان کشورمان بازهم هیجان را به هواداران تزریق کرد و این بار پاس به عقب زیبای طارمی که با سر نواخته شد توپ را برای ضربه زنی گوچی مهیا کرد اما ضربه گوچی راهی به دروازه سرخ پوشان نیافت.

 

دقیقه ۲۰ – این شوت دیدنی جهانبخش می توانست اولین گل را برای تیم ملی کشورمان به همراه داشته باشد اما باز هم این اتفاق نیفتاد تا ضربه زیبای این بازیکن با سابیدن به تور بالای دروازه راهی بیرون شود.

 

نتیجه بازی ایران و چین جام جهانی 2018 روسیه

 

دقیقه ۲۹ – یک حمله دیگر از جناح چپ فرصت خوبی را برای گلزنی طارمی مهیا کرد اما ضربه چرخشی این بازیکن نیز راهی به دروازه نیافت.
دقیقه ۳۵ – باز هم مهدی طارمی نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و در حالیکه این بار بیش از هر زمان دیگری به گلزنی نزدیک بود ضربه خود رابه سوی دروازه حریف زد اما دروازه بان چینی مرد اول این دوئل بود.

 

دقیقه ۳۷ – یک حرکت دیگر و ارسال توپ به جناح چپ این بار محمدی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه به موقع این بازیکن نیز توسط گلر چینی به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۳۹ – ارسال بلند چینی ها از روی ضربه ایستگاهی برای اولین بار توپ را به بیرانود رساند و این دروازه بان با مشت خود توپ را از محوطه خطر دور کرد.

 

دقیقه ۴۱ – حرکت دیدنی جهانبخش یک موقعیت خوب دیگر برای ایران به وجود آورد اما شجاعی نتوانست پاس خوب این بازیکن را تبدیل به گل کند و بازهم گلر چینی نقطه کرنر را به ایرانی ها نشان داد.
دقیقه ۴۲ – ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه آکروباتیک و دیدنی طارمی دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما توپ این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دقیقه ۵۴ – ضربه کاشته بازیکنان ایران به راحتی توسط گلر چینی مهار شد.
دقیقه ۵۶ – ضربه ایستگاه چینی ها که در موقعیت خطرناکی نصیب این تیم شد با شوت هوانگ بوئن و با فاصله کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه ۶۴ – یک بار چینی ها خود را به دروازه ایران نزدیک کردند و این بار نیز با یک ضربه ایستگاهی و پس از آن یک ضربه سر دروازه بیرانوند را به خطر انداختند اما این توپ نیز با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

 

دقیقه ۷۸ – چینی ها که به دنبال باز کردن دروازه ایران هستند بازهم خود را در موقعیت گلزنی قرار دادند، آنها در این دقیقه از روی ارسال کرنر و ضربه سر دروازه ایران با خطر مواجه ساختند اما این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۹ – ارسال خطرناک چینی ها از کناره سمت راست با واکنش دیدنی بیرانوند راهی کرنر شد.

 

دقیقه ۸۶ – ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر آزمون دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما سودی برای ایران نداشت.

 
دقیقه ۹۰ – ارسال دیگری از سوی چینی روی دروازه ایران با مهار به موقع بیرانوند روبرو شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. فرید می گوید

    فوتبال به چه دردی میخورد وقتی که مردم زیر مشکلات اقتصادی ، فقرر و بیکاری دارند له میشوند ، همین چین همه بازار و تولیدات داخلی ما را فلج کرده ،

  2. فرید می گوید

    همین بس که چین همه بازار و تولیدات داخل را فلج کرده حالا هی در فوتبال شکستش بدهیم !!! به چه دردی میخورد وقتی مردم زیر فقر و بیکاری وگرانی له شده اند