قیمت واقعی خوراک پتروشیمی‌ها ۱۳ سنت است

0

به گزارش ساتین : نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه مدیران واحدهای پتروشیمی نرخ ۱۲الی ۱۳ سنت را برای خوراک پتروشیمی‌ها منطقی می‌دانند، گفت: به دلیل اینکه تمرکز کاری کمیسیون تلفیق بر روی موضوع هدفمندی خواهد بود، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها تا یکشنبه (امروز) نهایی خواهد شد.

محمد‌رضا پور‌ابراهیمی داورانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، گفت: مدیران واحدهای پتروشیمی در جلسات مشترک با برخی نمایندگان مجلس، نرخ اعلامی ۱۲ الی ۱۳ سنت برای قیمت خوراک پتروشیمی‌ها را منطقی دانسته و این نرخ را پذیرفته‌اند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قیمت نهایی خوراک پتروشیمی‌ها باید بر اساس نرخ تورم، قیمت‌های منطقه‌ای و کاهش ارزش پول ملی تعیین شود، البته نباید موضوع سودآوری متعادل شرکت‌های فعال در این زمینه را فراموش کرد. پورابراهیمی تشریح کرد: نرخ نهایی خوراک پتروشیمی باید به نحوی تعیین شود که باعث کاهش سرمایه‌گذاری در واحدهای پتروشیمی و افت سودآوری این صنعت نشود، البته باید حقوق قانونی دولت را نیز در بهره‌برداری از ذخایر طبیعی کشور حفظ کرد.
وی ادامه داد: باید توجه داشت بازار بورس از صنایع و شرکت‌های متنوعی تشکیل شده که برخی از آنها با صنعت پتروشیمی مرتبط نیستند و قیمت خوراک پتروشیمی‌ها روی سودآوری صنایعی که خوراک آن از گاز تشکیل شده تاثیر خواهد داشت.
پورابراهیمی درباره مقایسه نرخ خوراک پتروشیمی در ایران با سایر کشورها گفت: به دلیل تفاوت در نرخ تامین مالی، جوایز صادراتی و وام‌های بانکی در کشورهای مختلف، نمی‌توان قیمت خوراک‌های پتروشیمی‌ها در ایران را با سایر کشورها مقایسه کرد. وی افزود: رشد قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در افزایش قیمت مستقیم و غیرمستقیم بخش‌های اقتصادی، تاثیر‌گذار خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ