بهشت کارآفرینی ،بهترین کشورهای جهان برای کارآفرینان

0

در رتبه‌بندی جهانی بهترین کشورها برای کارآفرینان، یک کشور اروپای مرکزی در صدر قرار گرفت با این همه کشورهای متعددی از این قاره در فهرست مذکور حضور دارند.

این شاخص که از سوی دانشگاه وارتون و شرکت تحقیقات بازار Y&R تهیه شده است، به بررسی ۸۰ کشور پرداخته که در ۹۵ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی سهیم هستند. در این رتبه بندی عوامل متعددی شامل کارآفرینی، میراث، کیفیت زندگی و باز بودن تجاری برای تهیه شاخص بهترین کشورها در نظر گرفته شده‌اند.
 زندگی در ژاپن زندگی در آلمان راز کارآفرینی بهترین کشور برای مهاجرت اخبار کارآفرینی اخبار ژاپن اخبار آلمان

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی به بررسی زیرشاخص کارآفرینی پرداخته که عواملی شامل اتصال‌پذیری، سطح سواد، مهارت نیروی کار، شفافیت و زیرساخت‌ را تحلیل کرده است. ۹ کشوری که در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند، عبارتند از:

۱- آلمان

آلمان به عنوان یک کشور متصل با زیرساخت بسیار پیشرفته و نیروی کار فوق‌العاده ماهر و همچنین سهولت دسترسی به سرمایه برای کارآفرینان، در همه بخشها در رتبه بالایی قرار گرفته است. این کشور در شاخص بهترین کشورها، در رتبه چهارم ایستاده است.

۲- ژاپن

ژاپن یکی از تحصیلکرده‌ترین و از نظر فناوری، پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که آن را برای کارآفرینان بسیار جذاب می‌کند. این کشور ۱۰ امتیاز کامل برای زیرساخت توسعه یافته کسب کرده است.

۳- آمریکا

آمریکا همواره به عنوان یک قطب بزرگ نوآوری و فعالیت کارآفرینی به خصوص برای داشتن سلیکون والی – منطقه معروف در شمال کالیفرنیا و مکان استقرار برندهای معروفی مانند فیس‌بوک و گوگل- شناخته شده است. این کشور در شاخص اتصال‌پذیری و سهولت دسترسی به سرمایه، ۱۰ امتیاز کامل را کسب کرده است.

۴- انگلیس

آمار سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) رشد ۳۱ درصدی فعالیت کارآفرینی انگلیس در فاصله سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد که بر خلاف سیر نزولی جهانی بوده است. این کشور به ویژه در شاخص زیرساخت، اتصال‌پذیری و چهارچوب حقوقی قوی خود امتیاز بالایی را کسب کرده است.

۵- سوئیس

این کشور اروپای مرکزی کوچک یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و از مزایای نیروی کار فوق‌العاده ماهر و با تحصیلات عالی برخوردار است. این کشور برای کارآفرینان به دلیل نرخ پایین مالیات شرکت‌ها، سهولت دسترسی به سرمایه و چهارچوب حقوقی پیشرفته بسیار جذاب است.

۶- سوئد

این کشور اسکاندیناوی برای شفافیت در شیوه‌های کسب و کار و همچنین به دلیل داشتن نیروی کار تحصیلکرده، در رتبه بالایی قرار گرفته است. استکهلم، پایتخت سوئد، یک قطب بزرگ برای استارت آپ‌ها به شمار می‌رود.

۷- کانادا

کانادا به عنوان نخستین کشور آمریکای شمالی که به این فهرست وارد شده، به دلیل زیرساخت توسعه یافته، شفافیت در شیوه‌های کسب و کار و نیروی کار ماهر رتبه بالایی کسب کرده است. این کشور در سال ۲۰۱۵ برنامه نوآورانه “استارت آپ ویزا” را به اجرا گذاشت که کارآفرینان مهاجر را با سازمان‌های بخش خصوصی کانادایی مرتبط می‌کند.

۸- سنگاپور

روزنامه اکونومیست سنگاپور را فشرده‌ترین اکوسیستم کارآفرینی جهان نامیده که رتبه جهانی بالایی در فضای استارت آپ دارد. این کشور در شاخص وارتون برای زیرساخت، سهولت دسترسی به سرمایه و اتصال پذیری رتبه بالایی کسب کرده است.

۹- استرالیا

عرصه استارت‌ آپ‌ استرالیا، یک عرصه نوظهور به شمار می‌رود و با وجود هزینه‌های نسبتا بالای استارت‌ آپ‌ها که به دلیل دستمزدهای بالا در استرالیاست، این کشور در زیرشاخص کارآفرینی برای اتصال‌پذیری، زیرساخت و شفافیت شیوه‌های کسب و کار رتبه بالایی کسب کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ