سخنان جنجالی احمدی نژاد در نشست خبری امروز

1

متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد در نخستین کنفرانس خبری سال ۱۳۹۶ به شرح زیر است:

سخنرانی احمدی نژاد انتخابات ایران 1400 اخبار بدون سانسور سیاسی اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400 اخبار احمدی نژاد احمدی نژاد انتخابات

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
سال نو و نوروز را به همه ملت و مقام معظم رهبری و شما عزیزان تبریک عرض می نمایم و برای همگان سلامتی و عزت و موفقیت آرزو دارم.
خداوند بزرگ را سپاسگزارم که فرصت این دیدار و گفتگو را عنایت فرمود.
از برادر عزیزم جناب آقای بقایی به خاطر حضور در جلسه تشکر می کنم.
می خواهم دقایقی درباره  مبانی و آرمانهای انقلاب  با شما صحبت نمایم . البته برخی ایراد می گیرند و می‌گویند چرا از انقلاب سخن می گویی؟!
پاسخ این است که انقلاب محصول فداکاری و تحول روحی و آرمانی یک ملت بزرگ و تمدن ساز است ومن تلاش می کنم تا از کاروخواست ملت دفاع کنم.
دفاع از انقلاب به معنای دفاع از عملکردهای دستگاه ها و مدیران و نهادها نیست‌، دفاع از یک ملت و آرمان و خواست و تلاش یک ملت است که همچنان ادامه دارد .
ملت ایران امروز بسیار جدی تر به دنبال اهداف انقلاب ۱۳۵۷ است.
اعتقاد دارم که علیرغم دستاوردهای عظیم ، هنوز با آرمانهای بلند انقلاب فاصله زیادی داریم.
مطالبات اصلی و نهایی انسانها فطری و مشترک است و تحولات انسانی محدوده جغرافیایی و نژادی ندارد.
امروز هر آرمانی را دنبال و یا مطالبه ای را فریاد و یا هر حقوق و ارزشی را مطرح می‌کنیم مربوط به همه انسانهاست . سخن من و خطاب من جهانی است.
استقرار کامل توحید ، آزادی ، عدالت ، کرامت و عشق و احیاء حقیقت انسان و کمال انسانی تحت رهبری انسان کامل امام عصر (عج) ، خواست فطری و آرزوی تاریخی همه انسانها بوده و هست. ما همۀ اینها و بالاترین رفاه را برای همه انسانها می خواهیم.
همه باید از زندگی مناسب و آرامش برخوردار باشند . استبداد ، ظلم ، فاصله طبقاتی  تبعیض ، فقر و تحقیر باید جای خود را به آزادی و عدالت و برادری و رفاه و عزت بدهد.
شیطان و شیطانیان، همواره با بدیل تراشی در حوزه آرمانی و یا روش رسیدن به آرمان ها تلاش کرده اند در مسیر تحقق آرمانها مانع ایجاد نمایند.
تحریک و ترویج خودخواهی و خود برتر بینی اقلیتی از انسانها ، یا همان اشرافیت اقتصادی و اشرافیت سیاسی ، ریشه و رمز و راز همه مشکلات جامعه بشری و تبعیض ها ، ظلم ها ، جنگ ها و کینه ورزی های طول تاریخ بوده است.
امروز هم مشکل همین است.
آزادی ، قدرت و ثروت با فریبکاری در انحصار عده ای از اشراف سیاسی و اقتصادی خودخواه و خود برتر بین قرار گرفته و اکثریت ملت ها در محرومیت به سر می برند.
نظام سرمایه داری لیبرال در واقع اوج خود‌ برتر‌بینی گروه حاکم بر جهان و ریشه تمام مشکلات است.
جهان پر از ثروت و امکانات است و اگر به درستی مدیریت شود و همگان در مدیریت مشارکت داشته باشند ، همه می توانند در بهترین سطح از رفاه و در کمال آزادی ، عزت ، برادری ، صلح و امنیت زندگی کنند.
بزرگترین مانع تحقق آرمانهای انسانی، انحصار همه امکانات و فرصت ها در دست عده ای خاص حاکم بر جهان است.
فرصت مناسبی است که درباره آرمانهای انقلاب و حقوق اساسی مردم  در قانون اساسی جمهوری اسلامی مواردی را بیان نمایم.
این قانون تنها سند معتبر و میثاق ملی است که امروز برای اداره کشور در اختیار قرار دارد.
قانون اساسی ایران در حوزه آرمانی و حقوق اساسی مردم بسیار مترقی و جهان شمول و قابل استفاده در تمام کشورها است.
در حوزه ساختار حکومتی ، توزیع و توازن اختیار و مسئولیت و سلسله مراتب تصمیم گیری ، نواقص ، عدم شفافیت و مشکلاتی وجود دارد که در این فرصت به آن نمی پردازم.
اما درباره مبانی و آرمانها و حقوق اساسی مردم مختصراً مواردی را بیان می کنم.

کرامت و ارزش والای انسان و فضائل اخلاقی
اصل دوم: جمهور ی اسلامی‏، نظامی‏ است‏ بر پایه‏ ایمان‏ به:  ۱- خدای‏ یکتا ( لااله‏ الاالله‏ ) و اختصاص‏ حاکمیت‏ و تشریع به‏ او و لزوم‏ تسلیم‏ در برابر امر او.
۲ – وحی‏ الهی‏ و نقش‏ بنیادی‏ آن‏ در بیان‏ قوانین‏.
۳ – معاد و نقش‏ سازنده‏ آن‏ در سیر تکاملی‏ انسان‏ به‏ سوی‏ خدا.
۴ – عدل‏ خدا در خلقت‏ و تشریع.
۵ – امامت‏ و رهبری‏ مستمر و نقش‏ اساسی‏ آن‏ در تداوم‏ انقلاب‏ اسلام‏.
۶ – کرامت‏ و ارزش‏ والای‏ انسان‏ و آزادی‏ توام‏ با مسئولیت‏ او در برابر خدا.
کرامت انسان هم ارز توحید و نبوت و معاد و عدل و امامت یعنی اصول دین آمده است.
ماهیت حکومت:
حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه‌گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان می‌دهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهایی (حرکت به سوی الله) بگشاید.
مقدمه قانون اساسی
حق تعیین  سرنوشت و نظارت و مشارکت عمومی:
نفی هرگونه  استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی و گسستن از سیستم استبدادی و سپردن حق سرنوشت مردم به دست خودشان
مقدمه قانون اساسی – شیوه حکومت در اسلام
•  اصل‏ پنجاه و ششم:
حاکمیت‏ مطلق‏ بر جهان‏ و انسان‏ از آن‏ خداست‏ و هم‏ او، انسان‏ را بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏ حاکم‏ ساخته‏ است‏. هیچکس‏ نمی‏ تواند این‏ حق‏ الهی‏ را از انسان‏ سلب‏ کند یا در خدمت‏ منافع فرد یا گروهی‏ خاص‏ قرار دهد و ملت‏ این‏ حق‏ خداداد را از طرقی‏ که‏ در اصول‏ بعد می‏ آید اعمال‏ می‏ کند.
•  اصل ‏ششم:
در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ امور کشور باید به‏ اتکاء آراء عمومی‏ اداره‏ شود از راه‏ انتخابات‏، انتخاب‏ رئیس‏ جمهور، نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏، اعضاءی‏ شوراها و نظایر اینها، یا از راه‏ همه‏ پرسی‏ در مواردی‏ که‏ در اصول‏ دیگر این‏ قانون‏ معین‏ می‏ گردد.
•  مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه
مشارکت در تمام مراحل تصمیم گیری های سیاسی و سرنوشت ساز برای همه افراد جامعه تا در مسیر تکامل انسان، هر فردی خود دست اندرکار و مشمول رشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین است.
مقدمه قانون اساسی
آزادی :
•  اصل‏ نهم:
در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ آزادی‏ و استقلال‏ و وحدت‏ و تمامیت‏ اراضی‏ کشور از یکدیگر تفکیک‏ ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه‏ دولت‏ و آحاد ملت‏ است‏. هیچ‏ فرد یا گروه‏ یا مقامی‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ استفاده‏ از آزادی‏، به‏ استقلال‏ سیاسی‏، فرهنگی‏، اقتصادی‏، نظامی‏ و تمامیت‏ ارضی‏ ایران‏ کمترین‏ خدشه‏ ای‏ وارد کند و هیچ‏ مقامی‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ حفظ استقلال‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور آزادیهای‏ مشروع‏ را، هر چند با وضع قوانین‏ و مقررات‏، سلب‏ کند.

•  اصل‏ سوم:
دولت‏ جمهور اسلامی‏ ایران‏ موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ امور زیر به‏ کار برد:
‎‎‎‎‎‎۷ – تأمین‏ آزادیهای‏ سیاسی‏ و اجتماعی‏ در حدود قانون‏.
•  اصل‏ بیست و چهارم:
نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.
•  اصل بیست و ششم :
احزاب‏، جمعیت‏ ها، انجمن‏ های‏ سیاسی‏ و صنفی‏ و انجمنهای‏ اسلامی‏ یا اقلیتهای‏ دینی‏ شناخته‏ شده‏ آزادند، مشروط به‏ این‏ که‏ اصول‏ استقلال‏، آزادی‏، وحدت‏ ملی‏، موازین‏ اسلامی‏ و اساس‏ جمهور اسلامی‏ را نقض‏ نکنند. هیچکس‏ را نمی‏ توان‏ از شرکت‏ در آنها منع کرد یا به‏ شرکت‏ در یکی‏ از آنها مجبور ساخت‏.
ممنوعیت تفتیش عقاید:
•  اصل‏ بیست و سوم:
تفتیش‏ عقاید ممنوع‏ است‏ و هیچکس‏ را نمی توان‏ به‏ صرف‏ داشتن‏ عقیده‏ ای‏ مورد تعرض‏ و مؤاخذه‏ قرار داد.
حق تامین اجتماعی ، اموزش و پرورش ، مسکن ،
برخورداری از نیازهای اولیه ، مالکیت:
•  اصل‏ بیست و نهم:
برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏ است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای‏ عمومی‏ و درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایتهای‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏ یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.
•  اصل‏ سی ام:
دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏ تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد.
•  اصل‏ سی و یکم:
داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏ است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏ روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند.
•  اصل‏ چهل و سوم:
برای‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‏ کن‏ کردن‏ فقر و محرومیت‏ و برآوردن‏ نیازهای‏ انسان‏ در جریان‏ رشد، با حفظ آزادی‏ او، اقتصاد جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ ضوابط زیر استوار می‏ شود:              ‎‎‎‎‎‎۱ – تأمین‏ نیازهای‏ اساسی‏: مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش‏ و پرورش‏ و امکانات‏ لازم‏ برای‏ تشکیل‏ خانواده‏ برای‏ همه‏.
اصل برائت ، ممنوعیت شکنجه ، ممنوعیت هتک حرمت:
•  اصل‏ سی و هفتم:
اصل‏، برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‏ شود، مگر این‏ که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ ثابت‏ گردد.
•  اصل‏ سی و هشتم:
هر گونه‏ شکنجه‏ برای‏ گرفتن‏ اقرار و یا کسب‏ اطلاع‏ ممنوع‏ است‏. اجبار شخص‏ به‏ شهادت‏، اقرار یا سوگند، مجاز نیست‏ و چنین‏ شهادت‏ و اقرار و سوگندی‏ فاقد ارزش‏ و اعتبار است‏. متخلف‏ از این‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ می‏ شود.

•  اصل‏ سی و نهم:
هتک‏ حرمت‏ و حیثیت‏ کسی‏ که‏ به‏ حکم‏ قانون‏ دستگیر، بازداشت‏، زندانی‏ یا تبعید شده‏، به‏ هر صورت‏ که‏ باشد ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏.
حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن:
•  اصل‏ پنجاه و ششم:               حاکمیت‏ مطلق‏ بر جهان‏ و انسان‏ از آن‏ خداست‏ و هم‏ او، انسان‏ را بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏ حاکم‏ ساخته‏ است‏. هیچکس‏ نمی‏ تواند این‏ حق‏ الهی‏ را از انسان‏ سلب‏ کند یا در خدمت‏ منافع فرد یا گروهی‏ خاص‏ قرار دهد و ملت‏ این‏ حق‏ خداداد را از طرقی‏ که‏ در اصول‏ بعد می‏ آید اعمال‏ می‏ کند.
•  اصل‏ پنجاه و هفتم:
‎‎قوای‏ حاکم‏ در جمهوری اسلامی‏ ایران‏ عبارتند از: قوه‏ مقننه‏، قوه‏ مجریه‏ و قوه‏ قضائیه‏ که‏ زیر نظر ولایت‏ مطلقه‏ امر و امامت‏ امت‏ بر طبق‏ اصول‏ آینده‏ این‏ قانون‏ اعمال‏ می‏ گردند. این‏ قوا مستقل‏ از یکدیگرند.

اینها فقط بخش کمی از حقوق اساسی مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.
ملاحظه کردید که چقدر مترقی ، انسانی ، پیشرفته و جهان شمول است اما تا رسیدن به آنها هنوز راه درازی در پیش داریم.
خیلی از افراد ، قانون اساسی را نمی خوانند و یا بعضاً به آن پایبند نیستند.
ما به دنبال انسان جهانی و کمال یافته و جهان انسانی سرشار از توحید و آزادی و عدالت و عشق هستیم.
متاسفانه امروز همه ملت ها دچار مشکلات شدید اقتصادی هستند و ملت ایران هم به دلیل فشارهای مستکبران و هم سوء مدیریت با مشکلات سنگینی مواجه است که عبور از آنها نیازمند عزم ملی ، برنامه تحولی کلان و مدیریت مردمی است.
مردم ما امروز از گرانی و کاهش شدید قدرت خرید ، رکود بی سابقه بازار و تولید ، فاصله طبقاتی ، فساد و تبعیض ، بحران بیکاری و کاهش اعتماد عمومی رنج می برند.
عملکرد نادرست نظام بانکی و افزایش شدید نقدینگی و ناکارآمدی نظام اداری در پاسخگویی به نیازهای زمان بر شدت این رنج افزوده است.
متاسفانه بازی با آمار و ارائه اطلاعات و گزارش های نادرست نه تنها فرصت تصمیم گیری را از فعالین گرفته است بلکه بر اعصاب و روان جامعه تاثیر بسیار منفی بر جای گذاشته و همین امر اخلال در بازار را تشدید کرده است.
صرفا با تکیه بر منابع و ثروت بی پایان ملی ، طرح های ضربتی ، شکستن انحصار و مشارکت دادن مردم در مدیریت ، مالکیت ثروت عمومی و فعالیت های اقتصادی و با یک مدیریت کاملا مردمی و تحول‌گرا می توان  از این شرایط عبور کرد.
در حوزه سیاست خارجی متاسفانه با داشتن اختیارات وسیع و علیرغم ادعاهای بزرگ و دادن امتیازات بزرگتر ، نه تنها دستاورد ملموسی وجود نداشته است بلکه احساس و باور عمومی این است که ده ها سال به عقب برگشته ایم .
در سیاست خارجی باید اصل بر تکیه بر ارزش های مشترک انسانی ، مطالبه عدالت و آزادی و احترام به حق حاکمیت وتعیین سرنوشت ملت ها باشد.
باید به دنبال جایگزینی منطق و گفت و گو، به جای سلاح و قدرت طلبی و دوستی و مشارکت به جای دشمنی و کینه ورزی باشیم.
ایرانیان همیشه علاقه مند به توسعه ارتباطات جهانی و صلح و امنیت برای همه و اصالت گفتگو بوده اند. اصل بر مذاکره و گفتگو و پایبندی به تعهدات است.
من فرزند این سرزمینم ، همه گواهند که مردمان میهن من ، همیشه صلح طلب بوده  و هیچگاه به دنبال جنگ نبوده اند.
ملتی که فرهنگ  و حرف برای گفتن دارد نیازی به جنگ ندارد . جنگ از ناحیه کسانی است که حرفی برای گفتن ندارند و می خواهند با زورخواسته خود را تحمیل کنند.
دوره سلاح و جنگ گذشته است . امروز دوره منطق ، گفتگو و انسانیت است.
ایران یعنی فرهنگ و فرهنگ ملت ایران، انسانی و جهانی است. میراث گرانقدر فرهنگی ایران زمین ، تجلی آزادی خواهی و عدالت طلبی نوع انسان است.
فرهنگ ایرانی خداگرا ، انسان گرا و جهان گرا است. مبنای فرهنگ ایرانی همیشه مهر و نور و عقل و عشق بوده است.
این فرهنگ محصول روح کمال جو و هوش سرشار ملت ایران در طول تاریخ است. ادبا ، شعرا ، هنرمندان ، متفکرین ، علما و دانشمندان بسیاری در این سرزمین زیسته اند که هرکدام از آنها می توانند برای یک ملت مایه افتخار و مباهات باشند.
ظرفیت فرهنگی ملت ایران آنچنان گسترده است که تمامی گرایش ها و اندیشه ها فرصت ظهور و بروز پیدا می کنند و تمام مهاجمان در آن هضم می شوند.
از ویژگی های مهم فرهنگی ملت ایران روحیه رفق و مدارا است . ایرانی همواره مظهر همزیستی برادرانه و متحد اقوام و ادیان و نحله های گوناگون فکری و اندیشه ای بوده است. همواره اندیشه برتر به سرعت  جای خود را در فرهنگ ایران زمین باز کرده است .
ملت ایران همواره خود، پاسدار و رشد دهنده و مروج میراث عظیم فرهنگی انسانی خود بوده است.
عرصه فرهنگ، فرمانروایی و آمریت افراد و گروه های خاص را بر نمی تابد و تنها امر برتر، اندیشه و ارزش های انسانی والاتر است.

خودخواهی ، خودبرتر بینی ، خودکامگی و تنگ نظری در عرصه فرهنگ و هنر موجب کاهش سرعت رشد فرهنگی ملت ها و بزرگترین عامل عقب ماندگی و ایجاد تفرقه بین مردم بوده است .
عدالت طلبی و روحیه حماسی ایرانیان بیش از اقتصاد و سیاست ، ریشه در فرهنگ انسانی ایران زمین دارد .
ملت ایران شایستگی و توانایی آن را دارد که در بالاترین سطح از آزادی و کرامت و رفاه زندگی کند.
همه کشور متعلق به ملت است و هیچ کس بالاتر از ملت نیست . ثروت و فرصت های کشور باید از انحصار خارج شده و در اختیار ملت قرار گیرد.
هرگاه اراده عمومی شکل گرفت همان زمان یوم الله و نقطه عطف تاریخی است.
اگر شرایطی فراهم شود که این اراده عمومی در تمام عرصه های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی جاری شود آنگاه شاهد جهش های بزرگ و پی در پی خواهیم بود.
تحقق آرمانها نیازمند مدیران مردمی، شجاع ، پاک ، عاشق و فداکار است.

***

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که شما گفته بودید از هیچ فرد و جریانی حمایت نمی کنید اما در روزهای اخیر خلاف آن ثابت شده گفت:‌ پاسخ سوال شما را در پیام ویدیویی که منتشر کرده بودم داده ام . مجددا می گویم که برنامه ای برای ریاست جمهوری ندارم و از بقایی به عنوان نامزد اصلح حمایت می کنم.

وی در ادامه سوال توافق ایران و ۱+۵ نیز گفت: توافق به لحاظ حقوقی یک سند است. توافقی که اتفاق افتاده به لحاظ حقوقی یک سند است.نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران آن را تائید کردند. مقام معظم رهبری هم پایبندی خودشان را به آن اعلام کردند اما مشکلی هست آن اطلاعاتی است که درباره این سند به مردم داده شده است. هر دو طرف اطلاع رسانی درستی انجام نداده اند.ظرفیت هایی برای این سند تعیین کردند و ادعاهایی را برای نتایج این سند طرح کردند که واقعیت نداشته است.

وی ادامه داد: گفتند که تحریم‌ها برداشته می‌شود و روابط با کشورهای متخاصم بهبود پیدا می‌کند. وضع بانک ها و بیمه ها عوض می‌شود و تمام تحریم های ناشی از فشاربه بانک ها ،‌نفت و حوزه های اقتصادی برداشته می‌شود. بعدها که در عمل و به طور واقعی با این سند ها مواجه شدند معلوم شد که این ظرفیت ها در این سند وجود ندارد.یکی از مهمترین ادعاها این بود که تحریم‌ها برداشته شد و تحریم های جدیدی هم اعمال نمی شود. در حالی که وقتی تحریم های جدید را اعمال کردند مسئولین کشور ما حاضر نشدند از آن‌ها شکایت کنند. رفتند به اصل سند مراجعه کردند و دیدند که چنین موضوعی در سند نیست.

احمدی نژاد با بیان اینکه اطلاع رسانی ها نادرست بود گفت:‌ باید ملت را با تمام جزئیات در جریان قرار می دادند و چه بسا در این مورد باید از ملت نظرخواهی می شد. اما به لحاظ حقوقی یک سندی است که تصویب شده اما اگر تصور کنیم از دل این سند همه مسائل برطرف خواهد شد، خیر این طور نیست کما اینکه خیلی از تحریم های قدیم هنوز هم پابرجاست.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با چگونگی اقبال نشان دادن مردم به جریان احمدی نژادی ها در حالی که از سوی دیوان محاسبات دوازده هزار میلیارد تومان تخلف برای وی ثبت شده است و تورم در زمان وی در حدود ۳۴/۷ درصد بوده است تصریح کرد: اطلاعاتی که دادید را باید اصلاح کنم. بالاترین تورم سال ۹۱ بوده است که سه جهش خارج از اراده دولت  در قیمت ارز اتفاق افتاد. کمک خارجی ها و داخلی ها بود . آن‌ها با هم بودند. الان من این موضوع را تشریح نمی کنم ولی در آینده حتما آن را تشریح خواهم کرد. در همان پیام های ویدیویی به آن اشاره می‌کنم . چون کنفرانس خبری جای توضیح دادن این حساب ها نیست. می خواهیم تعداد بیشتری سوال هایشان را مطرح کنند.

وی ادامه داد: در آن سالی که بیشترین فشارها بود حتی کسانی که مامور بودند بازار ارز را کنترل کنند خودشان سکه و دلار می خریدند. برخی نهادها در تهران ۵۰۰ هزار تا ، ۲۰ هزار ،۳۰ هزار سکه می خریدند تا بازار ارز را همانطور ملتهب نگه دارند و بعدا به جای اینکه به پیمان کاران شان پول بدهند سکه و ارز می دادند. همه این موضوعات مستند است. آن فشارها و سه جهش ارزی تورم ۳۰/۵ درصد را ایجاد کرد. این که تورم ۴۸ درصد یا ۷۰۰ درصد در دولت ایجاد شده بود سندیت ندارد. تورم نقطه به نقطه در دولت قبل به ۴۰ درصد نرسید. به سایت بانک مرکزی مراجعه بفرمائید. تورم ۴۰ درصد نقطه به نقطه مربوط به آبان ماه سال ۹۲ در دولت یازدهم است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: مسابقه است هی می گویند ۱۲ هزار میلیارد یا ۱۵ هزار میلیارد تخلف انجام داده اند . کسی هم از آنهایی که این موضوعات را می گویند حساب کشی نمی کند. ما هیچ وقت پاسخ نداده ایم؛ چرا که این مدل برخورد با مسائل جامعه را اساسا قبول نداریم. یکی هست که اتهام می زند و به جای آنکه در مراجع رسمی سند ببرد و اثبات کند به متهم می گوید اثبات کند که آن چیزی که من گفتم غلط است. با چنین مدیریت  آن کسی که شارلاتان تر است حاکم می‌شود مثل استدلال آمریکایی ها در مسائل هسته‌ای . آن‌ها می گفتند شما منحرف شده اید. ما می گفتیم سندتان کو ، به ما می گفتند شما ثابت کنید که چنین موضوعی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. آبی می گوید

    آقای دکتر میخای یه مدت استراحت کنی فکر کنم لازم باشه هم برای خودت هم برای ما….