قیمت جدید مزدا ۳ تیپ ۴ گروه بهمن اعلام شد +شرایط فروش ۹۶

0

گروه خودروسازی بهمن از صبح امروز پنجشنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۹۶ با توجه به نرخ جدید بیمه شخص ثالث در سال ۹۶، قیمت جدید مزدا۳ تیپ ۴ اعلام نمود.

مشخصات مزدا 3 قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت محصولات گروه بهمن قیمت خودروهای مزدا قیمت Mazda 3 اخبار گروه بهمن
براساس اطلاعات بدست آمده قیمت جدید خودروی مزدا۳ تیپ ۴ از ۱۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در اسفندماه ۹۵ به ۱۱۸ میلیون و ۶۰ هزار تومان (با توجه به نرخ دیه سال ۹۶) در فروردین ماه ۹۶ افزایش یافته است. مزدا۳ FL در سال گذشته چندین بار افزایش قیمت را از سوی گروه بهمن تجربه کرده است که در جدول ذیل قابل مشاهده است.

جدول تغییرات قیمت خودرو مزدا۳ در سال ۹۵ :

قیمت مزدا ۳ در خرداد ۹۵ ۱۰۸.۵۱۰.۰۰۰
قیمت مزدا ۳ در تیر ۹۵ ۱۱۲.۵۱۰.۰۰۰
قیمت مزدا ۳ در شهریور ۹۵ ۱۱۵.۰۰۰.۰۰۰
قیمت مزدا ۳ در مهر ۹۵ ۱۱۶.۹۵۰.۰۰۰

 

شرایط فروش مزدا۳ تیپ ۴ – ۱۷ فروردین ۹۶:

مشخصات مزدا 3 قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت محصولات گروه بهمن قیمت خودروهای مزدا قیمت Mazda 3 اخبار گروه بهمن

مشخصات فنی مزدا ۳ جدید

عنوان مقدار
طول ۴۵۸۰mm
عرض ۱۷۵۵mm
ارتفاع ۱۴۷۰mm
فاصله محورها ۲۶۴۰mm
فاصله چرخهای جلو ۱۵۳۵mm
فاصله چرخهای عقب ۱۵۱۵mm
وزن خودرو بدون سرنشین ۱۲۶۰kg
حداکثر وزن خودرو با سرنشین ۱۸۲۰kg
ظرفیت سرنشین ۵
مدل LFX
استاندارد آلایندگی Euro IV
نوع ۴ سیلندر خطی- بنزینی
حجم ۲۰۰۰CC
نسبت تراکم ۱ : ۱۰
حداکثر قدرت ۱۱۰kw(147.4 hp) @ 6500 rpm
حداکثر گشتاور ۴۰۰۰ @ ۱۸۷N.m rpm
نوع انژکتوری
نوع سوخت بنزین بدون سرب
ظرفیت باک ۵۵lit
نوع پنج سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی
قابلیت ویژه انتخاب تعویض دنده دستی یا اتوماتیک توسط راننده
نسبت دنده ۱ ۳.۶۲
نسبت دنده ۲ ۱.۹۲۵
نسبت دنده ۳ ۱.۲۸۵
نسبت دنده ۴ ۰.۹۳۳
نسبت دنده ۵ ۰.۶۹۲
نسبت دنده عقب ۳.۴۰۵
نسبت دنده نهایی(دیفرانسیل) ۳.۸۶۹
تعلیق جلو استرات به همراه میل تعادل و فنرلول
تعلیق عقب چند بازو E شکل به همراه میل تعادل و فنرلول
سیستم ترمز ضد قفل (ABS+EBD)
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچ
تایرهای جلو ۲۰۵/۵۵ R 16 91V
تایرهای عقب ۲۰۵/۵۵ R 16 91V
تایر زاپاس موقت

مزدا ۳ خودرو سواری کامپکت ژاپنی با موتور جلو و محور جلو است که از سال ۲۰۰۳ در شرکت مزدا موتور تولید می‌شود. خودروسازی گروه بهمن نیز اقدام به مونتاژ نسل اول این خودرو در سالهای ۱۳۸۶-۱۳۸۹ (۲۰۰۷-۲۰۱۰)و نسل دوم این خودرو در سالهای ۱۳۸۹-۱۳۹۴ (۲۰۱۰-۲۰۱۵)در ایران نمود که به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز، تولید این خودرو، به مرور کاهش یافت و در مرداد ۱۳۹۳، رسما متوقف شد.

در مجموع در سال ۱۳۹۳ تنها تعداد ۱۱ دستگاه مزدا۳ از خط تولید این خودرو در خودروسازی گروه بهمن خارج شد.با تغییر شرایط تجاری و بین المللی در سال ۱۳۹۴،قطعات این خودرو محبوب که عنوان پرفروش ترین مدل تاریخ خودروسازی شرکت مزدا را کسب کرده،مجددا به تهران ارسال شد و گروه خودروسازی بهمن،برنامه مونتاژ ۲۰۰۰ دستگاه از خودرو مزدا۳ را در دستور کار خود قرار داده.

در سال ۲۰۰۳ کمپانی مزدا اولین نسل مزدا۳ را بعنوان مدل ۲۰۰۴ روانه بازار خودروهای کوچک نمود و آنرا جانشینی برای مزدا ۳۲۳ قرار داد .این خودرو در پلت فرم سی ۱ فورد قرار دارد که از دیگر خودروهای هم پلت فرم می توان به فورد فوکوس اشاره کرد.

مشخصات مزدا 3 قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت محصولات گروه بهمن قیمت خودروهای مزدا قیمت Mazda 3 اخبار گروه بهمن

مزدا ۳ در ژاپن با نام اکسلا عرضه می گردد.

در سال ۲۰۰۶ نسخه فیس لیفتی از نسل اول مزدا۳ در بازار های جهانی عرضه شد که نسخه مونتاژی نسل اول این خودرو در ایران،از مدل فیس لیفت شده بودند که تنها در نسخه سدان و در ۳ تیپ تجهیزاتی عرضه شدند که بخش فنی هر ۳ تیپ از پیشرانه یکسان ۲.۰ لیتری بنزینی بهمراه گیربکس یکسان اتوماتیک ۴ دنده با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی (توسط راننده)بهره مند بودند که این مدل در ایران با تیراژ ۳۲,۰۰۰ دستگاه کار خودش رو پایان داد. با عرضه نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ در بازار جهانی،جایگزینی نسل دوم هم در دستور کار گروه خودروسازی بهمن قرار گرفت و از بهار ۱۳۸۹ مزدا۳ نسل دوم در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه شد که نسخه سدان دارای ۳ تیپ تجهیزاتی و نسخه هاچبک نیز دارای ۲ تیپ تجهیزاتی بودند که همگی دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری و گیربکس ۵ دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی(توسط راننده)بهره مند بودند.

مشخصات مزدا 3 قیمت مزدا 3 نیو قیمت مزدا 3 قیمت محصولات گروه بهمن قیمت خودروهای مزدا قیمت Mazda 3 اخبار گروه بهمن

درسال ۲۰۱۲ نسخه فیس لیفت مزدا۳ نسل دوم در بازارهای جهانی عرضه شد که در ایران از پاییز ۱۳۹۱ نمونه فیس لیفت این خودرو در ایران عرضه شد. در سال ۱۳۹۲ نیز مزدا۳ با موتور ۱.۶ لیتری بهمراه گیربکس ۵ دنده دستی و تنها در نسخه سدان از طرف گروه خودروسازی بهمن با تیراژ محدودی عرضه شد. تیراژ مونتاژ نسل دوم مزدا۳ در ایران به بیش از ۳۴۰۰۰ دستگاه رسید. گفتنی است که در آستانه عرضه سومین نسل این خودرو که مصادف بود با دهمین سال تولید این خودرو که از مدل ۲۰۰۴ تا مدل ۲۰۱۴ عرضه شده بود،تعداد تیراژ این خودرو از مرز ۴,۰۰۰,۰۰۰ دستگاه در سراسر دنیا عبور کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ