رسوایی بزرگ آرتور تایمازوف (کشتی گیر افسانه‌ای) +بیوگرافی

0

رسوایی تست مجدد نمونه های خون ورزشکاران در المپیک های گذشته ادامه دارد و حالا مشخص شده است غول شکست ناپذیر ازبک برای قهرمانی در المپیک از مواد نیروزا استفاده کرده بود. آرتور تایمازوف ازبک را یادتان هست؟ فردین معصومی و دیگر رقبایش هر بار به او می خوردند، می افتادند و او بود که کلکسیون فنون را روی شان اجرا می کرد. فرقی نداشت علیرضا رضایی باشد یا فردین و دیگران.

کشتی تایمازوف با فردین معصومی قد تایمازوف بیوگرافی فردین معصومی بیوگرافی آرتور تایمازوف اخبار کشتی Artur Taymazov

حالا اما یکی دیگر از طلاهای المپیک آرتور از او پس گرفته می شود. یادتان نرود یک بار هم او در اوج جوانی قربانی شد و به دلیل معامله روس ها با ازبک ها مجبور به شکست برابر حریفش شده بود. او در ۲۰۰۰ سیدنی قربانی معامله تلخ شد و مدالش به دیوید موسلبز رسید. در ۲۰۰۴ رضایی ایران را برد و حالا مدال ۲۰۰۸ او را پس می گیرند.

طبق آنچه در سایت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) منتشر شده، «واسیل فدوریشین» دارنده مدال نقره وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۸ پکن، «آرتور تایمازوف» دارنده مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۸ و «اسوتلانا زاروکائوا» دارنده مدال طلای وزن ۶۳ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن، سه دوپینگی جدید هستند.

در کارنامه تایمازوف ۳۷ ساله سه طلا و یک نقره المپیک بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ دیده می‌شود.

نکته قابل توجه در اعلام اسامی این دوپینگی‌های کشتی، حضور آزادکاران کشورمان در اوزان آنها است. فدوریشین در حالی به مدال نقره دست یافت که مراد محمدی و کنیچی یوموتو از ژاپن در رده سوم قرار گرفتند و به مدال برنز رسیدند. با توجه به اینکه آزادکار ژاپنی در نیمه نهایی به فدوریشین باخته بود، بنابراین او به رده دوم صعود می‌کند و جایگاه نماینده کشورمان تغییر نخواهد کرد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نیز «بختیار احمدوف» از روسیه که در فینال به تایمازوف باخته بود، مدال طلا را از آن خود خواهد کرد و «دیوید موسلبز» از اسلواکی در رده دوم می‌ایستد. در این وزن فردین معصومی در رده پنجم قرار گرفته بود که جایگاهش با وجود این دوپینگ تغییر نمی‌کند.

کشتی تایمازوف با فردین معصومی قد تایمازوف بیوگرافی فردین معصومی بیوگرافی آرتور تایمازوف اخبار کشتی Artur Taymazov

آرتور تایمازوف Artur Taymazov قد : ۱.۹۰ (متولد ۲۰ ژوئیه ۱۹۷۹ در اوستیای شمالی، روسیه) کشتی گیر دستهٔ فوق سنگین آسی اهل اوستیا است که سه مدال طلا و یک مدال نقره المپیک در سنگین وزن (وزن ۱۲۰ کیلوگرم فعلی و ۱۳۰ کیلوگرم گذشته) را برای ازبکستان به دست اورده‌است و پرافتخارترین ورزشکار کشتی آزاد در المپیک و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ازبکستان محسوب می‌شود.

تایمازوف در ابتدا برای تیم ملی روسیه مسابقه می‌داد و از ۲۰ سالگی در ترکیب تیم ملی ازبکستان ظاهر شد. تایمازوف که ورزش را ابتدا با رشته وزنه‌برداری شروع کرده مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز در کارنامه دارد.

کشتی تایمازوف با فردین معصومی قد تایمازوف بیوگرافی فردین معصومی بیوگرافی آرتور تایمازوف اخبار کشتی Artur Taymazov

المپیک تابستانی
نقره ۲۰۰۰ سیدنی ۱۳۰ ک‌گ
طلا ۲۰۰۴ آتن ۱۳۰ ک‌گ
طلا ۲۰۰۸ پکن ۱۲۰ ک‌گ
طلا ۲۰۱۲ لندن ۱۲۰ ک‌گ
مسابقات جهانی
طلا ۲۰۰۳ نیویورک ۱۳۰ ک‌گ
طلا ۲۰۰۶ گوانگژو ۱۲۰ ک‌گ
نقره ۲۰۰۱ صوفیه ۱۳۰ ک‌گ
نقره ۲۰۱۰ مسکو ۱۲۰ ک‌گ
برنز ۲۰۰۷ باکو ۱۲۰ ک‌گ
مسابقات قهرمانی آسیا
طلا گویلین ۲۰۰۰ ۱۳۰ ک‌گ
طلا تاشکند ۲۰۱۱ ۱۲۰ ک‌گ
بازی‌های آسیایی
طلا بوسان ۲۰۰۲ ۱۲۰ ک‌گ
طلا دوحه ۲۰۰۶ ۱۲۰ ک‌گ
طلا گوانگ‌ژو ۲۰۱۰ ۱۲۰ ک‌گ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ