میثم طاهری اولین راننده ایرانی رقابت‌های “ناسکار یورو” +مصاحبه

0

میثم طاهری Meisam Taheri اولین راننده ایرانی رقابت‌های “نسکار یورو” خواهد بود که فصل جدید این مسابقات را در اسپانیا با اتومبیل فورد موستانگ شروع می‌کند.

ناسکار چیست قیمت فورد موستانگ راننده ایرانی خودرو میثم طاهری بیوگرافی میثم طاهری ایرانیان در خارج NASCAR Meisam Taheri

متاسفانه سال ها است که بازار خودروی داخلی عقب ماندگی بسیاری را نسبت به بازارهای جهانی تجربه می کند و شرایط کشور به صورتی بوده که از آخرین تکنولوژی های روز دنیا محروم بوده ایم. اما این شرایط جلوی دوستداران خودرو را نگرفته و در همین کشور ایران هستند افراد با استعدادی که از زمینه های مختلف این صنعت به صورت حرفه ای کار می کنند و حتی در خارج از کشور ایرانی های بسیاری هستند که در بهترین رده جهانی در حال فعالیت می باشند که احتمالاً شما با بعضی از آنها مانند آقای نادر فقیه زاده آشنایی دارید.
آقای میثم طاهری راننده حرفه ای هست که چند سالی است در این حرفه فعالیت می کند و توانسته به افتخاراتی نیز دست پیدا کند.

ناسکار چیست قیمت فورد موستانگ راننده ایرانی خودرو میثم طاهری بیوگرافی میثم طاهری ایرانیان در خارج NASCAR Meisam Taheri

میثم طاهری


۱. از چه زمانی با این رشته آشنا شدید و رانندگی حرفه ای را آغاز کردید؟
با سلام و تشکر از شما. بنده حدود ۱۳ سال هست که با این رشته آشنایی دارم و تقریبا ۵ سال هست که به صورت جدی و حرفه ای در مسابقات مختلف اتومبیرانی در خاور میانه و اروپا شرکت میکنم.

۲. تا بحال چه افتخاراتی را در زمینه مسابقات اتومبیلرانی بین المللی کسب کرده اید؟
تا کنون در مسابقات زیادی در سکوی قهرمانی مقامهای مختلف از جمله قهرمانی کلاس ۶ سری NGK نایب قهرمانی سری GT86 مقام دوم سری قهرمانی زمستانه در هلند – برنده مسابقه ۱۲ ساعته ایتالیا موجللو و مقام دوم مسابقه ۲۴ ساعته پاول ریکارد میباشند. در حال حاضر در مقام هفتم قهرمانی جهانی در سری مسابقات بین المللی استقامت ۲۴ ساعته از بین ۶۷۵ راننده هستم که با دو مسابقه ۲۴ ساعته باقی مانده در بارسلونا اسپانیا و برنو جمهوری چک شانس بسیار قوی برای برنده شدن این قهرمانی دارم و امیدوارم یکی از بزرگترین افتخارات این رشته را برای کشور عزیزمان به ارمغان بیاورم.

۳. گویا شما به صورت حرفه ای، مربیگری نیز انجام می دهید، لطفاً در مورد کلاس هایی که دارید بیشتر توضیح دهید.
بله در سال اخیر اکادمی آموزش رانندگی حرفه ای وکتور در کشور امارات و منحصرا برای هموطنان علاقه مند به این رشته تاسیس کرده ایم و چندین مرحله از کلاسها تا کنون با موفقیت بسار بالا برگذار شده و امیدوارم در آینده نزدیک این رشته ورزشی را در کشورمان بهبود بیشتر داده و راننده های حرفه ای بیشتری در مسابقات بین المللی از ایران شرکت کنند.

۴. آیا قصد و تمایل دارید در مسابقات اتومبیلرانی داخل کشور نیز شرکت کنید؟
بله اتفاقا تمایل بسیار زیادی برای ایجاد یک سری مسابقات کاپ با اتومبیلهای هم ساخت و قانونی و همینطور شرکت در این مسابقات را در داخل کشور دارم. ولی مشکلات و موانع بسیار زیادی مانع این قضیه هستند.

۵. به نظر شما سطح برگزاری مسابقات داخلی با خارج از کشور چقدر تفاوت دارد؟
متاسفانه در عین حال که اتومبیلرانی علاقمندان بسیار زیادی در ایران دارد – سطح ایمنی و هماهنگی و قانون مداری این مسابقات در داخل کشور بسیار پائین بوده و این رشته در ایران تا حد کافی پشتیبانی نشده و راه بسیار طولانی ای برای در حد حرفه ای شدن این ورزش در داخل کشور وجود دارد. برای مثال هیچ کدام از مسابقات – پیستها و رانندگان قوانین دقیق فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی را رعایت نمیکنند و پیش بینی ها و تجهیزات استاندارد ایمنی این رشته استفاده نشده و نادیده گرفته میشوند.
پیشرفت در این رشته احتیاج به همکاری و پشتیبانی مسئولین و همینطور ورزشکاران این رشته در بهبود ایمنی و قانونمندی دارد و صرفا با همکاری همه دست اند کاران مسابقات حرفه ای – معتبر – شناخته شده و تابع استانداردهای جهانی امکان پذیر است.

۶. کمی از زندگی خودتان بگویید و اینکه آیا این تنها فعالیت شما است یا منبع درآمد دیگری نیز دارید؟
بنده حدود ۱۴ سال است که مقیم کشور امارات هستم و صاحب یک شرکت خدمات حرفه ای شبکه هستم و منبع درآمدم هم فقط از همینجاست. رشته اتومبیلرانی رشته هزینه برداری هست و تا کنون همه هزینه های آن را از درآمدم تامین کرده ام و درآمدی برای من نداشته است. البته امیدوارم با جلب یک یا چند اسپانسر تبلیغاتی بتوانم بخشی از مخارج مسابقاتم را تامین کنم که فشار کمتری از نظر مالی به من وارد شود و بتوانم در این رشته پیشرفتهای بشتری کنم و افتخارات بیشتری برای کشورم بیاورم.

۷. شما چه خودرویی سوار می شوید؟
در حال حاضر اتومبیل روزانه من یک مینی کوپر مسابقه است که مخصوصا از طرف کارخانه برای مسابقات کاپ مینی کوپر ساخته شده بوده و هنوز تمام تجهیزات ایمنی و صندلی مسابقه و رول کیج آن دست نخورده است و در همان شرایط مسابقه است.

۸. در عکسهای شما دیده ام که معمولاً پرچم ایران روی آن طراحی شده، آیا برای اینکار تابحال به دردسر افتاده اید؟
من به ایرانی بودنم افتخار میکنم و طراحی پرچم کشورم بر روی اتومبیلها و لباس و کلاهم و نمایندگی و سفارت کشور ایران در مسابقات حرفه ای و بین المللی موجب افتخار و دلگرمی بیشتر من به پیشرفت در این رشته است. تا آنجا که به مدیریت برگذار کننده مسابقات ۲۴ ساعته به دلیل نداشتن و نصب نکردن پرچم ایران در اطراف پیست به صورت رسمی اعتراض نمودم که نتیجتا در روز بعدی حل شد و پرچم ایران هم برای اولین بار در این مسابقات به احتزاز درآمد.

۹. در آخر توصیه ای برای دوستداران خودرو در داخل کشور دارید؟
به دوستداران این ورزش توصیه میکنم که این ورزش را مانند هر رشته دیگری به صورت جدی دنبال کنند و به قوانین و نکات ایمنی این رشته احترام گذاشته و همینطور در هر شرایطی اخلاق ورزشی خود را حفظ کرده و در پیشرفت این رشته دست به دست هم دهند.

 

منبع : خودرو بانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ