هزینه‌ اجاره باغ ویلا در مشهد (طرقبه ،جاغرق ،شاندیز ،ابرده و زشک)

0

چند هفته ای بیشتر از آغاز سال نو و فصل بهار نمی گذرد و هوا نرم نرمک دارد گرم می شود. این گرم شدن هوا در نیمه اول سال بعضی ها را حسابی کلافه می کند و انگیزه ای درونشان ایجاد می شود که امسال باید به فکر جایی بود تا بتوان تعطیلات آخر هفته را در آن سپری کرد. در همان لحظه اول رویای خرید یک باغ در جایی مناسب در ذهن آدم شکل می گیرد ولی با کمی حساب و کتاب درباره قیمت خرید و هزینه های نگهداری آن، این رویای شیرین در ذهن تبخیر می شود. اما هنوز جای امید باقی است؛ اجاره باغ!
خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی در این دوره و زمانه و باز شدن پای اینترنت به کسب و کارهای سنتی، سایت های زیادی در حوزه املاک و مسکن پا به عرصه وجود گذاشته اند و به مردم خدمات ارائه می کنند.

این امر به نوبه خود منجر به گردش آزاد اطلاعات و شفافیت قیمت ها می شود و درنهایت عرضه کننده و مصرف کننده با چشمانی بازتر و خیالی آسوده تر دست به انتخاب می زنند. برای آگاهی از چند و چون بازار اجاره و خرید و فروش باغ در مناطق ییلاقی اطراف مشهد (جاغرق، زشک، فردوسی و …) آستین ها را بالا زده و دل به دریای مواج سایت های رنگارنگ املاک سپردم. البته برای اطمینان خاطر از صحت اطلاعات و تکمیل آن به صورت حضوری هم به جست و جو ادامه دادم و ۳ منطقه اصلی و پرطرفدار جهت گذران فصول داغ پیش رو را مد نظر قرار دادم.البته بدیهی است  بهتر است برای اجاره ویلا و سوئیت در این مناطق باید به افراد معتمد و هم چنین محل های مجوز دار مثل مشاوران  املاک مراجعه نمایید.

مناطق دیدنی مشهد طرقبه و شاندیز جاهای دیدنی طرقبه جاغرق طرقبه اخبار مشهد اخبار شاندیز اجاره روزانه ویلا در مشهد اجاره روزانه ویلا در طرقبه اجاره روزانه باغ ویلا در طرقبه اجاره باغ ویلا در شاندیز

طرقبه و جاغرق

طرقبه نیاز به تعریف ندارد. محیطی کوهستانی که دارای هوایی خنک و مطبوع می باشد. اما در دل طرقبه روستای زیبای جاغرق واقع شده است. وجود باغ های میوه، دره سرسبز، رودخانه ای به طول ۲۵ کیلومتر و چشم اندازهای زیبا و محیط باصفا، جذابیت خاصی به این دره ییلاقی بخشیده است. احتمالا برای بسیاری از مردم و علاقه مندان این روستای زیبا جای سوال است که علت نامگذاری آن به جاغرق چیست. بنا به گفته های اهالی جاغرق از جام غرق گرفته شده است.

درواقع پس از اینکه جام یکی از سلاطین در محل چشمه ای در این مکان در آب غرق شد، نام این روستا شد جاغرق. جاغرق علاوه بر رودخانه فصلی دارای چندین رشته قنات و یک چشمه و آبشارهای متعدد است و اقامتگاه های موقت و رستوران هایی نیز در حاشیه رودخانه و یا به صورت جزیره در بخش های مختلف این دره سرسبز ایجاد شده که در فصل تابستان محل استراحت و تفرج مسافران و دوستداران طبیعت است.

مناطق دیدنی مشهد طرقبه و شاندیز جاهای دیدنی طرقبه جاغرق طرقبه اخبار مشهد اخبار شاندیز اجاره روزانه ویلا در مشهد اجاره روزانه ویلا در طرقبه اجاره روزانه باغ ویلا در طرقبه اجاره باغ ویلا در شاندیز

شاندیز، ابرده و زشک

آب و هوای شهر شاندیز معتدل است و با توجه به طبیعت سرسبز، پوشش گیاهی، درختان انبوه و متراکم، رودخانه و ارتفاعات جنوبی و غربی شهر، در تابستان ها آب و هوایی خنک و زمستان هایی بسیار سرد دارد.

میانگین دمای سالانه آن نیز ۲۵ درجه می باشد. اما روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز واقع گردیده و به لحاظ چشم اندازهای زیبا و صفای محیط و اعتدال آب و هوا و باغ های سرسبز میوه، یکی از بهترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد به شمار می آید. وجه تسمیه زشک از دو جزء زو به معنی دره و اشک تشکیل شده که در آن آب زلال جاری شده در دره، به اشک چشمی تشبیه شده است.

جاده منتهی به این روستا حدفاصل ابرده تا زشک بسیار زیبا و چشم نواز است. پیشنهاد می کنیم که اگر قصد گشت و گذار در این مکان زیبا را دارید در امتداد رودخانه به چشمه قلقلی سری بزنید و در مسیر دره زشک و صعود به سمت قله های آن از سایر چشمه های دیدنی آن لذت ببرید.

مناطق دیدنی مشهد طرقبه و شاندیز جاهای دیدنی طرقبه جاغرق طرقبه اخبار مشهد اخبار شاندیز اجاره روزانه ویلا در مشهد اجاره روزانه ویلا در طرقبه اجاره روزانه باغ ویلا در طرقبه اجاره باغ ویلا در شاندیز

سه راه فردوسی

در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی شهر مشهد و در مسیر جاده قوچان، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بنا شده است و از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی شهر تاریخی تابران و بقعه تاریخی هارونیه قرار دارد.

زمین های این منطقه به خاطر وجود رودخانه قدیمی کشف رود از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است. کشف رود که در میان دره کشف رود خراسان رضوی جاری است، از مشرق به شهر قوچان منتهی و از کوه‌های هزار مسجد و بینالود سرچشمه می‌گیرد.

طول این رودخانه ۲۹۰ کیلومتر است و پس از ادامه مسیر، در محل پل خاتون سرخس، به رودخانه هریرود می‌پیوندد و از آنجا به بعد، رودخانه تجن نام گرفته و به سمت ترکمنستان ادامه می‌یابد و  در ریگزارهای ترکمنستان فرو می‌رود. متأسفانه این رودخانه در حال حاضر وضعیت چندان مناسبی ندارد و بعضاً فاضلاب خام بیمارستان‌ها، کارگاه‌ها و منازل توسط تانکرها به کشف‌رود ریخته شده و آن را آلوده می‌کند.

بررسی هزینه اجاره باغ ها 

با اینکه باغ های منطقه سه راه فردوسی از لحاظ موقعیت جغرافیایی، سرسبزی و آب و هوای خنک و کوهستانی به خوبی زشک و جاغرق نیستند ولی این دلایل باعث نشده است که “ویلایی ها” به ساخت و ساز در آنجا نپردازند. روی همین حساب اجاره باغ های این ناحیه دست کمی از طرقبه و شاندیز ندارد. برای مثال یک باغ ویلای ساده‌ یک اتاقه برای هر شبانه روز ۲۵۰ هزار تومان آب می‌خورد.

البته از دیگر امکانات چنین ویلایی می توان به مبلمان، تلویزیون، آشپزخانه، گاز، یخچال و … اشاره کرد.

در حیاط ویلا یک آلاچیق بزرگ قرار دارد و همچنین در حیاط باغ وسایل پخت کباب و استخر روباز نیز وجود دارد. یا مثلاً در موردی دیگر ویلایی ۳۰۰۰ متری با زیربنای ۱۰۰ متری و یک خوابه، به صورت فول امکانات؛ یعنی مجهز به بالکن، تراس، استخر، فضای سبز و مبله، با تخفیف ویژه در ایام وسط هفته شبی ۳۱۰ هزارتومان و پنج شنبه وجمعه ها شبی ۳۶۰ هزار تومان می‌باشد.

اما وضعیت در مورد شاندیز کمی متفاوت است و قیمت ها نوسان زیادی دارد. به تعدادی از مشاورین املاک و افراد متخصص در اجاره ویلاها و باغات در این منطقه سرزدم. یکی از آنها در منطقه شاندیز گفت که برای اجاره ویلایی ساده و قدیمی در حوالی خادر و شاندیز و با حداقل امکانات؛ نظیر آب، برق و کپسول گاز برای حداکثر دو خانوار و به مدت سه شب چیزی در حدود یک میلیون تومان باید بپردازید. البته طبق گفته برخی از افراد محلی باغ های مشرف به رودخانه با گنجایش بیشتر و چندطبقه، شبی یک میلیون تومان هم اجاره داده می شود. در مورد طرقبه و جاغرق هم شرایط کم و بیش یکسان است. خانه باغ های قدیمی کنار رودخانه با حداقل امکانات از شبی ۲۵۰ هزار تومان شروع می شود و طبق گفته یکی از املاکی ها اگر ویلا کنار رودخانه باشد و مجهز به استخر و جکوزی و مساحت زیادی نیز داشته باشد، نرخ اجاره تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر شبانه روز هم می رسد. در مجموع، می توان گفت که باغ های منطقه طرقبه و شاندیز، بسته به موقعیت زمانی و مکانی، نزدیکی به رودخانه، مساحت، امکانات و آپشن های اضافی نظیر استخر، جکوزی، پارکینگ و … از شبی ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان است.

در پایان می توان گفت اگرچه این قیمت ها برای مشهدی‌ها بالا محسوب می‌شود، اما اگر تعداد خانوارها زیاد باشد، هزینه ها سرشکن می‌شود. همچنین برای مسافرانی که در فصل‌های گرم سال به مشهد سر می‌زنند، این قیمت ها چندان فرقی با هزینه‌ هتل ندارد؛ به اضافه‌ اینکه هم فال است و هم تماشا.

مناطق دیدنی مشهد طرقبه و شاندیز جاهای دیدنی طرقبه جاغرق طرقبه اخبار مشهد اخبار شاندیز اجاره روزانه ویلا در مشهد اجاره روزانه ویلا در طرقبه اجاره روزانه باغ ویلا در طرقبه اجاره باغ ویلا در شاندیز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ