صدور حکم متهمان پرونده ورمی کمپوست شریفی

7

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران گفت که این پرونده ۱۰ تا ۱۵ هزار شاکی داشت که خوشبختانه منتج به صدور رأی شده است.

این مقام مسئول در دادگستری کل استان تهران تعداد متهمان این پرونده را هشت نفر خواند و گفت: بر اساس حکم شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان، متهمان به حبس و رد مال محکوم شدند.

به گزارش تسنیم، پرونده کلاهبرداری ورمی کمپوست، هشت متهم دارد که متهم ردیف اول آن مدیرعامل شرکت است. او که سه سال پیش به عنوان کارآفرین نمونه مورد تجلیل وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود، با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را ( حدود ۲۰ استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومانی زد.

مدیرعامل این شرکت و همدستانش که ۲۲ اسفند ۹۵ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر،‌ چند دستگاه خودروی خارجی گرانقیمت و چند دستگاه خودروی برف بازی خریده بود.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت دیده‌اند اما بیشتر آنها مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از دست داده‌اند.

جزئیات احکام صادره حضوری ابلاغ می‌شود

به گزارش جام‌جم، این پرونده ۱۱ متهم دیگر از جمله دو نفر از بستگان نزدیک مدیرعامل شرکت و دو زن هم داشت که از اتهام «مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای» تبرئه شده‌اند.

براساس رای صادره، پس از برگزاری جلسه دادگاه در ۲۲ اسفند ۹۵، محرز شد مدیرعامل شرکت با حیله، تقلب و عملیات متقلبانه، شاکیان را به امری خلاف واقع یعنی به دست آوردن سود کلان امیدوار کرده و از این طریق اموال آنها را برده است.

یک مقام آگاه قضایی با تاکید بر نیاز مراجعه حضوری مالباخته‌ها به شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران برای اطلاع از جزئیات احکام صادره، به جام‌جم گفت: «متهم به جرم ارتکاب ۵۳۷۶ فقره کلاهبرداری به ۱۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است. این در حالی است که پرونده حدود ۱۴ هزار مالباخته دارد که شکایت آنها پس از بررسی در دادسرا و ارجاع به دادگاه، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. از مالباخته‌ها می‌خواهیم برای آگاهی از جزئیات بیشتر احکام صادره به شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران مراجعه کنند.» در دو روز گذشته دست‌کم ۷۰۰ مالباخته برای دریافت حکم به شعبه یازدهم رفته‌اند.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه دادگاه که با حضور چهار نفر از متهمان در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، نماینده دادستان اتهام ۱۲ متهم را «مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای» اعلام و درخواست مجازات کرد.

براساس محتویات پرونده، متهم ردیف اول، مدیرعامل شرکت است که با همدستی سایر متهمان در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را به سرمایه‌گذاری در شرکت ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری صد میلیارد تومانی زد. او با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر و چند دستگاه خودروی خارجی گرانقیمت خریده بود. هزاران مالباخته پرونده نیز از یک میلیون تا یک میلیارد تومان خسارت دیده‌اند، اما بیشتر آنها مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان از دست داده‌اند.

متهم ورمی کمپوست کلاهبردار ورمی‌ کمپوست عکس کلاهبردار شرکت سایه گستران سلطان کلاهبرداری ایران امیر شریفی کلاهبرداری اسامی مفسدان اقتصادی اخبار کرج آخرین اخبار مالباختگان ورمی کمپوست شریفی

مدیرعامل شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان، مردی ۶۸ ساله است که در دادگاه در دفاع از خود گفت: «من فقط کلاهبرداری از ۷۲۰ نفر را قبول دارم که مبلغش حدود ۱۸ میلیارد تومان می‌شود.»

او درباره این که چرا با وجود داشتن مدرک فوق‌دیپلم، دکتر (ا.شریفی) صدایش می‌کردند نیز گفت: «من فوق‌دیپلم دارم اما چند سال پیش به من مدرکی معادل دکتری دادند، برای همین همه دکتر صدایم می‌کردند.» بعد از او، دو نفر از بستگان نزدیکش و یک زن نیز از خود دفاع کردند و مدعی شدند فقط به عنوان کارمند در شرکت فعالیت داشتند. مدتی پس از برگزاری جلسه، قضات وارد شور شدند و احکام متهمان را صادر کردند.

متهم ورمی کمپوست کلاهبردار ورمی‌ کمپوست عکس کلاهبردار شرکت سایه گستران سلطان کلاهبرداری ایران امیر شریفی کلاهبرداری اسامی مفسدان اقتصادی اخبار کرج آخرین اخبار مالباختگان ورمی کمپوست شریفی

منبع : جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 7 )
  1. رحمت بخشایش می گوید

    چه اموالی از انان بدست امده وشرکت چه موجودیی داشته است اطلاع رسانی نشده است.بهتر است مانند شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر در باره کلاهبرداری شفق و مروارید غرب رفتار و اطلاع رسانی شود بنحوی که سرمایه گذاران لیست شوند و در سایت قرارداده شود و هر کس بتواند با وارد کردن شماره خاصی از وضعیت خود اطلاع حاصل کند

  2. خدادادرحمتی می گوید

    لطفا اطلاعیه جامع صادر فرمایند تا در وقت خودتان و مراجعان صرفه جوئی شود

  3. علی گرفتار می گوید

    خواهشمند است متن حکم را در سایت قراردهند

  4. هادی تقوی می گوید

    لطفا به کامنت های بالا پاسخ بدنید

  5. عبدالله کعبی می گوید

    من مال باخته ورمی کمپوست ایرانگستر منوپسرم موسی کعبی تقریبن یک ملیارد ریال ازما بردن هیچ کس ندارم فقط خدا وشما ها کاری برایم بکنید

  6. جعفر زارعی می گوید

    تنها پیام بی پاسخ قضائی سودی ندارد

  7. فاطمه می گوید

    ما هم کلا ۷ تومن پول ماشینمون رو اون موقع دادیم این آدم کثیف و علف هرزه که به سود برسیم به یکی از اقوام هم گفتیم ده میلیون هم اون بنده خدا داد ، الان ما مستاجریم و با سختی میگذرونیم ، باید حکم این ادمارو اعدام بگذارن تا به واسطه نجات جونشون اموال دزدیده شده مردم رو بهشون برگردونن ، نه اینکه چند سال زندان بعد هم بیان بیرون با خانوادشون لذت دنیارو ببرن مردم هم به جهنم که مالشون رو یک علف هرز خورده