سهام نفت سپاهان عرضه می شود ولی فقط به یک شرط !

0

به گزارش ساتین : بازار سهام طی سال جاری پذیرای ورود سهام شش شرکت فعال در حوزه های مختلف همچون پتروشیمی، دارویی و نیز حمل و نقل بوده، به گونه ای که سهامداران “تاپیکو”، “جم”، “دتولید”، “حسینا” و …. تاکنون بازدهی مناسبی را از روند قیمتی سهام شرکت های مذکور به دست آورده اند.

براساس گزارش بورس نیوز، بازار دوم بورس در حالی طی روزهای آتی میزبان تازه واردی دیگر یعنی نفت سپاهان خواهد بود که به نظر می رسد عرضه اولیه “شسپا” آخرین برنامه شرکت بورس جهت پذیرش و درج نماد در این بازار نباشد و فعالان بازار سرمایه تا پایان امسال شاهد عرضه های اولیه دیگری از سوی این شرکت باشند.

در همین ارتباط، مدیر پذیرش شرکت بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت نفت سپاهان در حالی طی روزهای آتی در بازار دوم بورس عرضه می شود که اعلام زمان دقیق انجام این برنامه منوط به تأیید گزارش های ارایه شده مربوط به دوره عملکرد ۹ ماهه سال مالی جاری شرکت، توسط نهاد نظارت بر ناشران بورسی می باشد که تاکنون این گزارش ها مورد تأیید سازمان مذکور قرار نگرفته است.

اسماعیل درگاهی با اشاره به اینکه مذاکراتی میان سهامدار عمده شرکت یعنی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و سازمان بورس جهت رفع مشکل مذکور در حال انجام است، در این خصوص عنوان کرد: سهامدار عمده در نظر دارد برنامه عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام “شسپا” را تا پایان هفته جاری اجرایی کند، از این رو در حال انجام تعاملات و مذاکراتی با نهادهای ناظر می باشد که در صورت کسب نتیجه قطعی از این مذاکرات، اطلاع رسانی های لازم از سوی شرکت انجام می پذیرد.

وی به برنامه های آتی شرکت بورس جهت عرضه اولیه سهام شرکت ها اشاره کرد و ابراز داشت: عرضه سهام شرکت هایی که مراحل پذیرش آنها سپری شده در اولویت کاری شرکت قرار دارد، برهمین اساس این شرکت در نظر دارد برنامه عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، سیمان خوزستان، پالایش نفت جی و پاکشو را در بازار اول و دوم بورس تا پایان امسال اجرایی کند. علاوه بر این، عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معین توسط شرکت گروه مالی ملت در بورس از دیگر برنامه های شرکت بورس تا پایان سال جاری به شمار می رود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص عرضه سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین بیان کرد: مراحل پذیرش شرکت مذکور در بورس به دلیل ملغی شدن برنامه پذیرش آن ناشی از عدم استفاده از مهلت شش ماهه جهت انجام این کار، بایستی مجدداً سپری شود.

مدیر پذیرش شرکت بورس در خاتمه افزود: سرعت انجام برنامه های عرضه عنوان شده به همکاری مدیران شرکت ها جهت اجرای دستورالعمل افشای اطلاعات است، به گونه ای که رعایت این قوانین از سوی شرکت ها و ارایه گزارش های دوره عملکرد میاندوره ای آنها به سازمان بورس و انتشار آن در سامانه کدال به اجرایی شدن این برنامه تسریع می بخشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ