اسحاق جهانگیری :برنامه‌های بنده و روحانی تفاوت چندانی ندارد

0
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات امر مبارکی است ما در این نقطه هستیم، اما انتخابات منطق خود را دارد.
وی گفت: روزهای آینده است که نگاه مردم به بوستان رنگارنگ نگاه برتر را مشخص می کند و این ملت است که با انتخاب خود تمایلات خود را عرضه میکند.
جهانگیری ادامه داد: از قرار گرفتن در مسیر خدمت به مردم خوشحالم و در این دوره داوطلب نبودم، اما اصرار گروه‌ها و شخصیت‌های اصلاح طلب و برخی از دوستان و مقامات باعث شد در لحظات اخر اقدام به ثبت نام کنم.
سوابق اسحاق جهانگیری بیوگرافی اسحاق جهانگیری انتخابات ایران 1400 اخبار بدون سانسور سیاسی اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: طبیعی است برنامه‌های خود را مطرح و به اطلاع مردم میرسانم، اما تاکید می کنم که برای رساندن ایران به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان هیچ گاه در این حد شرایط محیا نبوده مردم باید به صحنه بیایند تا آزادی ارامش امنیت را با هم داشته باشیم.
وی گفت: کشور برای اینکه به نقطه مطلوب برسد مسائل اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد. تسلط بر وضعیت اقتصادی کشور چالشهای پیش رو و اتخاذ راهکار‌های مناسب از جمله مسئله بیکاری محیط زیست و آب که نیازمند برنامه‌های دقیق است.
جهانگیری ادامه داد: آنچه امروز برای مبارزه با مشکلات نیاز است انسجام، وحدت و حضور همه جریان‌ها و گروههای سیاسی در صحنه است تصور میکنم با شرایط ایجاد شده ایران خط تعامل با دنیا را جدی‌تر دنبال کند و مسائل منطقه و سیاسی و داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد:‌ در دوره‌های گذشته تصمیم گرفتم کاندید شوم، اما منصرف شدم، اما اینبار با اصرار اصلاح طلبان در دو یا سه ساعت عصر امروز تصمیم بنده قطعی شد.
وی تاکید کرد: اصلا احتمال نمی دهیم که روحانی ردصلاحیت شود و من به این دلیل نیامدم.
جهانگیری با بیان اینکه برنامه های بنده و روحانی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد گفت: روحانی شخصیت اصلی جریان اصلاحات برای انتخابات است.
 وی گفت: یکی از انگیزه‌های من ان است که اقدامات دولت در زمینه سیاسی، اقتصادی و ارکان داخلی و مسائل بین الملی و فرهنگی را مشخص کنم و از کارنامه دولت در حد توان خود دفاع خواهم کرد.

جهانگیری ادامه داد: انتخابات به آن معناست که گروه‌ها با یکدیگر ائتلاف کرده و اگر برنامه‌ها هم هماهنگ باشد مسیر معینی را طی میکنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دنیا، پست‌ها و قدرت ارزش ندارد که انسان ارزشهای انسانی را زیر پای بگذارد. اخلاق و اخلاق مداری باید مورد توجه ما قرار گیرد چراکه ما پیرو پیامبری هستیم که مکارم اخلاقی قائل بوده است.

وی تاکید کرد: ما نقد رقبا را درست نمیدانیم، اما سعی میکنیم در این زمینه از چارچوب اخلاق خارچ نشویم.

جهانگیری ادامه داد: با روحانی در کنار یکدیگر و مکمل یکدیگر هستیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بیکای ابر چالش پیش روی ایران است در این دوره نیروهای جوان کشور به شدت افزایش یافته است.

وی متذکر شد: بیکاری با افزایش سرمایه گذاری و تولید برطرف میشود و باید شرایط محیطی مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد شود که فراهم سازی برخی شرایط بر عهده دولت و برخی دیگر بر عهده بخش خصوصی است.

جهانگیری یاداور شد: اینده اقتصاد باید قابل پیش بینی باشد و ضروری است فضای بین المللی مناسب ایجاد شود. اقتصاد ایران طبق امارهای رسمی ۱۸ امین اقتصاد دنیاست و باید با دنیا تعامل سازنده برقرار کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: نباید سرمایه گذار را زالو صفت دانست باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که امنیت سرمایه گذاری حفظ شود، هیج کس حق ندارد در دستگاه‌های کشور با بخش خصوصی برخورد کند اگر شرایط لازم فراهم شود تولید و سرمایه گذاری نیز رشد میکند.

وی درباره رد صلاحیت روحانی تاکید کرد: به هیچ وجه چنین احتمالی راجع به روحانی نمیدهیم وظیفه دارم برنامه‌های خود را اعلام کنم و در فرصت مناسب تصمیمات لازم را اتخاذ میکنم.

جهانگیری ادامه داد: معنای نامزد در سایه را متوجه نمیشوم ممکن است یک کاندیدا با یک یا چند نامزد انتخاباتی وارد شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه‌های من و روحانی با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد و در انتخابات به موقع تصمیمات لازم را اتخاذ میکنیم.

وی خاطر نشان کرد: روحانی شخصیت اصلی میدان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری است و با توجه به حرکتی که پیش رو است تصمیمات لازم را اتخاذ میکنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ