چگونه با زبان بدن جذاب تر شویم

0

یکی از موثرترین روش های برقراری ارتباط نحوه حرکات بدن است. در واقع حرکات بدن نسبت به کلماتی که به زبان می آوریم نقش مهم تری دارند. دکتر آلبرت محرابیان روانشناسی است که عوامل موثر در برقراری ارتباط را تفکیک کرده است: ۷ درصد کلماتی که به زبان می آیند، ۳۸ درصد تون صدا، و ۵۵ درصد زبان بدن. شاید متخصصان به این اعداد اعتقاد نداشته باشند اما چیزی که مورد قبول همه آن هاست این است که زبان بدن یک عنصر کلیدی ضروری در ارتباطات ماست.

هر چه بیشتر درباره زبان بدن یاد بگیریم هم می توانیم نحوه برقراری ارتباط مان را با دیگران تقویت کنیم و هم نیازها، خواسته ها و احساسات دیگران را بهتر درک کنیم. در اینجا با نکاتی در رابطه با نقش زبان بدن در محیط کار، دوست یابی و قرار ملاقات آشنا شویم.

عناصر کلیدی زبان بدن چه چیزهایی هستند؟

زبان بدن در شکل های مختلف و معمولا غیرارادی است. شناخت و درک عناصر مختلف زبان بدن به ما کمک می کند در ارتباط با دیگران هوشیارتر باشیم.

حالات صورت، تماس چشمی، و حرکات بدن همراه با تن صدا به طور خودآگاه یا ناخودآگاه سیگنال هایی را به دیگران می دهد. بنابراین اگر بدانیم که چگونه از این عناصر به بهترین نحو استفاده کنیم روابط بهتری می توانیم با دیگران باز کنیم.

زبان بدن در محیط کار

محیط کار جایی است که باید صلاحیت، اعتماد به نفس و معتمد بودن را نشان دهیم که تمام این ها را می توان در زبان بدن نشان داد.

صورت: هنگام برقراری ارتباط با دیگران به خصوص با همکاران و رئیس لبخند نقش بسیار مهمی دارد. لبخند مصنوعی به راحتی قابل تشخیص است و لبخند واقعی باعث می شود فردی قابل اعتماد به نظر برسید.

وقتی لبخند واقعی می زنید تنها عضلات گوشه دهان را بالا نمی برید بلکه ماهیچه های گونه ها و ابروها را نیز بالا می برید.

چشم ها: تماس چشمی مستقیم داشته باشید به قدری که بتوانید رنگ مردمک او را ببینید. در تماس چشمی از تکنیک مثلث برعکس استفاده کنید. از چشم ها تا دهان.

مهارت ارتباط موثر با دیگران زبان بدن در مذاکره روانشناسی زنان و دختران جذابیت ظاهری مردان جذاب شدن بادی لنگویچ ارتباط برقرار کردن با دختر آموزش زبان بدن آموزش بادی لنگویج

نگاه مستقیم به چشم ها کمی فرد را دست پاچه می کند بنابراین باید چشم ها را بچرخانید تا کمی نگاهتان طبیعی به نظر برسد.

حالات بدن: ژست قدرت (دست ها روی کمر) هم باعث می شود اعتماد خودتان بالا برود و هم اعتماد به نفس شما را به دیگران نیز منتقل می کند. در استفاده از دست ها نیز باید مراقب باشید. محکم دست بدهید و هنگام صحبت کردن از حرکات دست استفاده کنید تا شور و اشتیاق را منتقل کنید.

با قرار دادن دست ها روی کمر باعث می شوید دیگران تصور کنند اعتماد به نفس بالایی دارید.

مهارت ارتباط موثر با دیگران زبان بدن در مذاکره روانشناسی زنان و دختران جذابیت ظاهری مردان جذاب شدن بادی لنگویچ ارتباط برقرار کردن با دختر آموزش زبان بدن آموزش بادی لنگویج

هنگام نشستن انداختن پاها روی هم اعتماد به نفس بالا را منتقل می کند اما این تنها در مورد مردها صدق می کند.

صدا: اگر تند و سریع حرف بزنید دیگران احساس می کنند عصبی و ضعیف هستید. پس سعی کنید آرام تر صحبت کنید تا اعتماد به نفس خودتان را بیشتر نشان داده باشید.

زبان بدن در قرار ملاقات

زبان بدن در شناختی که از شما در یک قرار ملاقات درک می شود نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین از نکات و توصیه هایی که در این جا اشاره شده استفاده کنید تا علاقه، آرامش و میل به آشنایی بیشتر را نشان دهید.

صورت: لبخند طبیعی نشان دهنده آرامش شماست و به فردی که با او قرار گذاشته اید نشان می دهد تا چه اندازه با او راحت هستید. با لبخند زدن اندورفین آزاده شده و استرس کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر باعث می شود آسیب پذیری شما آَشکار شود زیرا دیگر آن ژست احتیاط را ندارید و این شما را جذاب تر می کند.

مهارت ارتباط موثر با دیگران زبان بدن در مذاکره روانشناسی زنان و دختران جذابیت ظاهری مردان جذاب شدن بادی لنگویچ ارتباط برقرار کردن با دختر آموزش زبان بدن آموزش بادی لنگویج

با لبخند زدن باعث می شوید فرد مقابل بتواند به شما نزدیک شود.

چشم ها: گشاد کردن چشم ها اشتیاق شما را نشان می دهد و باعث می شود پاسخ مثبتی از طرف مقابل دریافت کنید. زنانی که چشم هایشان را باز می کنند جذاب تر می شوند چون شباهت زیادی به نسبت چشم و صورت بچه ها داده می شود و بیانگر عشق و علاقه است.

حالات بدن: هنگام گپ زدن با فردی که قرار گذاشته اید به سمت او کمی خم شوید این کار اشتیاق شما را نشان می دهد. هنگامی که صحبت می کند سر تکان دهید و لبخند بزنید تا متوجه شود که به گفته های او علاقه دارید.

 

وقتی او صحبت می کند به سمت او کمی خم شوید تا به او نشان دهید مشتاقانه گفته هایش را گوش می دهید.

صدا: هم زنان و هم مردان تن صدای عمیق را در جنس مخالف می پسندند. البته این به این معنی نیست که باید صدایتان را قوی و عمیق کنید بلکه تنها با آرام صحبت کردن و با اعتماد به نفس خود جذاب تر می شوید.

مهارت ارتباط موثر با دیگران زبان بدن در مذاکره روانشناسی زنان و دختران جذابیت ظاهری مردان جذاب شدن بادی لنگویچ ارتباط برقرار کردن با دختر آموزش زبان بدن آموزش بادی لنگویج

 زبان بدن هنگام ملاقات با آدم های جدید

اگر می خواهید در دوست یابی موفق باشید باید با نشان دادن رفتار صمیمی و دوستانه نشان دهید که وجه اشتراک بیشتری با هم دارید.

صورت: لبخند نشان دهنده صمیمیت و رفتار دوستانه شماست. البته این لبخند باید کاملا طبیعی باشد.

چشم ها: علاوه بر تماس چشمی چشمک زدن نیز روشی برای ایجاد روابط دوستانه است. به عنوان مثال هنگام گفتن یک لطیفه می توانید چشمک بزنید. این کار شما باعث می شود دیگران شما را فردی جالب و با اعتماد به نفس ببینند.

حالات بدن: همه ما به طور ناخودآگاه از زبان بدن افرادی که به آن ها علاقمند هستیم تقلید می کنیم. به عنوان مثال حالت نشستن، ایستادن و حرکات دست ها. این کار علاقه شما به آن فرد را نشان می دهد. سعی کنید ژست گشوده و باز داشته باشید تا استقبال و پذیرا بودنتان را نشان دهید.

تقلید از زبان بدن یکی از دوستانتان باعث می شود وجه اشتراک بیشتری با هم داشته باشید و ارتباط صمیمی تری را احساس کنید.

صدا: صمیمیت از طریق صدا با زیر و بمی صدا نشان داده می شود. وقتی صدا تن های متفاوتی داشته باشد اشتیاق شما را نشان می دهد در حالی که اگر صدا تنها یک تن داشته باشد حس کسل بودن شما را نشان می دهد حتی اگر واقعا این احساس را نداشته باشید.

زبان بدن در تعاملات روزانه ما بسیار مهم است و خیلی اوقات زبان بدن ما به طور ناخودآگاه باعث می شود دیگران سیگنال های غلطی از ما دریافت کنند. اگر حواسمان ره ژست، صدا، حالات صورت و چشم ها باشد در روابط اجتماعی بسیار موفق تر عمل کرده و احساس مثبتی در زندگی خواهید داشت.

منبع : bedunim.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ