بیوگرافی سید مصطفی هاشمی طبا + سوابق

0

سید مصطفی هاشمی‌طبا Mostafa Hashemitaba سیاستمدار ایرانی است. او در دولت‌های محمدجواد باهنر و میرحسین موسوی وزیر صنایع، و از معاون رئیس جمهور و از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰، در دولت دوم هاشمی رفسنجانی و دولت اول سیدمحمد خاتمی، رئیس سازمان تربیت بدنی بوده‌است. او همچنین از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ و از ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳ رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. هاشمی‌طبا در فروردین ۱۳۹۳، طی حکمی از سوی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان وی را به عنوان مشاور خود در امور زیربنایی، سرمایه‌گذاری و توسعه زیر ساخت‌های ورزش کشور معرفی کرد.

هاشمی‌طبا در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران (خرداد ۱۳۸۰) از رقبای سیدمحمد خاتمی بود. او همچنین از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ۱۳۸۸ بود.

مصطفی هاشمی طبا کاندیدای جریانی بود که امروز به نام کارگزاران شناخته می‌شود.

وی پیش از این در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت کرده بود و از مجموع ده نفر نامزد تایید صلاحیت شده پس از اخذ رای با کسب ۲۸۰۹۰ رای آخرین نفر شد.

مصطفی هاشمی طبا سوابق سید مصطفی هاشمی طبا انتخابات ایران 1400 اسامی کاندیداهای ریاست جمهوری اخبار بدون سانسور سیاسی اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400 Mostafa Hashemitaba

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۶)

هاشمی طبا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، نامزد و توسط شورای نگهبان تأیید شد.

سید مصطفی هاشمی طبا یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در نشستی تحت عنوان “میز انتخابات” که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: اولویت‌های بنده درباره آینده کشور با بسیاری از دیگر شخصیت‌ها متفاوت است.
وی با بیان اینکه ملت ما باید از لحاظ تاریخی و جغرافیایی خودش را بشناسد که وضعیت ما در این ابعاد کاملا مشخص است، ادامه داد: باید خاکی وجود داشته باشد که ما در آن زیست کنیم و به همین دلیل یک میلیون شهید، جانباز و آزاده مقابل رژیم بعثی دادیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بهای کمی برای حفظ سرزمینمان ندادیم، تصریح کرد: ما دشمن را با شهادت‌ها و خسارت به قسمت هایی از کشور بیرون کردیم که در غیر این صورت سرزمین مان را از دست می‌دادیم.
هاشمی طبا بیان داشت: در درجه نخست باید سرزمین ایران را حفظ کرد که حفظ مرزهای کشور و دفاع در مقابل بیگانگان و حفاظت داخلی دو مؤلفه اساسی این هدف است.
وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشور گفت: از ۶٠٠ دشت کشور ٢٠٠ دشت در حالت بحرانی است و دریاچه هایی، چون ارومیه خشک شده است.
هاشمی طبا با ابراز تاسف از اینکه آب‌های زیر زمینی در برخی نقاط به ۴۵٠ متر رسیده است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود ١٠ میلیون نفر به دلیل این شرایط از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه کشاورزی ما دوران عقب مانده‌ای را می‌گذارند و حفظ سرزمین و اصلاح کشاورزی اولویت اول بنده است.
رئیس سابق سازمان تربیت بدنی با انتقاد از اینکه متاسفانه ما در حال مصرف و تخریب مملکت هستیم، گفت: استخراج نفت، جنگل‌ها و زیستگاه ما اگر تخریب شود، شرایط جبران ناپذیری برای کشور به وجود می‌آید.
هاشمی طبا گفت: به دلیل سیاست‌های لیبرالی و پوپولیستی که همیشه در جریان بوده و در دولت نهم و دهم تشدید یافت، شکاف شدیدی در کشور به وجود آمد و باید رسیدگی به محرومان و مستضعفان در اولویت باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدگی به محرومان باید امتیازهایی که بی جهت به همه داده می‌شود مثل یارانه‌ها قطع شود، اظهار داشت: ما فقط در ١٠ سال گذشته ۴٠ میلیارد دلار بنزین سوزاندیم و چرا ثروت‌های مملکت را داریم از بین می‌بریم.
هاشمی طبا با بیان اینکه سرمایه گذاری ما در سال ٩٢ به ٢٠ درصد رسید و الان هم بسیار کم است، یادآور شد: کارآفرینی، تولید و اشتغال هدف سوم بنده است و باید توسط دولت و بخش خصوصی انجام شود.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تولید، مشتری و مصرف کننده می‌خواهد و فقط نمی‌تواند داخلی باشد، تصریح کرد: ما باید برای تولیداتمان مشتری خوب داشته باشیم که مستلزم صادرات است.
وی با بیان اینکه توجه به صنعت گردشگری هم باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: می‌گویند توریست وارد کشور نشود، چون با خودش فساد می‌آورد و نمی‌گویند که پول هم می‌آورد. متاسفانه الان فساد به ویژه از طریق فضای مجازی وارد کشور می‌شود.
هاشمی طبا با اشاره به اینکه امسال مجلس ٣۵ هزار میلیارد به بخش هزینه‌ای دولت اضافه کرد، یادآور شد: دولت‌ها به این علت تمایل به واردات دارند که بخشی از این هزینه‌ها را تأمین کنند و همچنین با دریافت مالیات سنگین از مردم بخش دیگری از هزینه‌های خود را بدست می‌آورند.
وی با بیان اینکه اعطای ۴ هزار میلیارد تومان یارانه در ماه هزینه زیادی برای دولت دارد، گفت: متاسفانه دولت‌ها فقط برای آنکه خود را موجه نشان دهند، وعده چند برابر کردن یارانه‌ها را می‌دهند که این اقدام آنان به معنای خرید رای است، اما بنده به هیچ کس وعده نمی‌دهم.
هاشمی طبا تصریح کرد: هر کسی می‌گوید من این کار و آن کار را می‌کنم دروغ می‌گوید. مگر مملکت داری کار آسانی است؟! همه مردم باید مثل دوران جنگ فداکاری کنند و باید با رانت خواران مبارزه شود تا مشکلات کشور حل شود.
وی ادامه داد: دولت روحانی آواربرداری کرد و اقتصادی که کشور داشت را به این سادگی نمی‌شد حل کرد.
رئیس سابق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: مقابله با عناصر فاسد وابسته به هر شخص و سازمانی که باشد باید در اولویت باشد تا حساب کار دست فرصت طلبان بیاید.
وی با اشاره به اینکه ٧٠ درصد اقتصاد کشور ما وابسته به نفت و واردات است، تصریح کرد: متاسفانه ظواهر مملکت را رنگ و لعاب می‌دهیم. اقتصاد ما اقتصاد نفت خوری و مفت خوری است در حالی که نفت ما باید صرف سرمایه گذاری برای آینده کشور شود و از واردات بی رویه و بی جهت دست برداریم.
هاشمی طبا در رابطه با نحوه چینش کابینه اش در صورت پیروزی گفت: در وهله اول به نیروی جوان و کارامد نیاز داریم که البته باید آنان به حرف عقلا هم توجه داشته باشند.
وی بیان داشت: متاسفانه در کشور ما یک سری فسادهای پنهان و یک سری هم فساد‌ها آشکار و در غالب پارتی بازی است.
هاشمی طبا تصریح کرد: در کشور ما دولت می‌تواند با فساد داخلی خودش مبارزه کند، اما مبارزه با فسادهای سیستماتیک در اختیار دولت نیست و باید دستگاه‌های مربوط با این فسادهای بزرگ مقابله کنند.
وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز جنایت است، ادامه داد: رانت خواری در سیستم دولتی نهالی است که رشد کرده و باید قطع شود.
هاشمی طبا گفت: پدیده حقوق نجومی در مقابل بسیاری از تخلف‌های دیگر بسیار ناچیز است و در این باره آدرس غلط داده شد. البته باید نجومی بگیران هم مجازات شوند.
وی اظهار داشت: بنده ١٠ پرونده قانونی در دیوان محاسبات داشتم و گفتم به این همه پرونده نمی‌توانید رسیدگی کنید و بهتر است که پرونده‌های بزرگ را در اولویت قرار دهید.
هاشمی طبا با تاکید بر لزوم استفاده از وزرای جوان گفت: ما جوانان تحصیل کرده زیادی داریم و باید زایندگی داشته باشیم وگرنه محکوم به فنا می‌شویم.
وی تصریح کرد: بنده، چون به اصول معتقدم به اصلاحم معتقدم و اعتقادی به این خط کشی‌های سیاسی ندارم و برخی با این اصطلاحات به دنبال استفاده از رانت برای خودشان هستند.
هاشمی طبا ادامه داد: البته بنده معروف به اصلاح طلبی هستم و روحانی را فردی صالح و توانمند می‌دانم و تفاوت ذهنی بنده با روحانی صرفا در برخی اولویت‌ها است.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه معیشت مردم، ٢ کلمه است و بسیار از آن سوء استفاده می‌کنند، اظهار داشت: اگر صحبت از محرومان و مستضعفان است باید شرایط آنان تأمین می‌شد، اما متاسفانه دولت به همه یارانه داد و محرومان همچنان محروم ماندند.
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی دستورالعمل‌های مترقی و پیشرفته درازمدتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود و باید برای آن برنامه موردی ارائه داد و حداقل نیازمند ١٠ سال است تا نتیجه دهد.
وی بیان داشت: دولت یازدهم در اوج کارامدی است که برجام دلیل محکم آن است، اما باید یکسری کارهای دیگر انجام شود تا از این وضعیت خلاص شویم.
هاشمی طبا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درصورت تایید صلاحیت و به درخواست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان آیا به نفع گزینه نهایی آنان کنار می‌روید، تصریح کرد: اگر تایید شوم کنار نمی‌روم و تا انتها می‌مانم و کاری به شورای عالی سیاست گذاری و دیگر نهاد‌ها ندارم.
وی با بیان اینکه برجام یک پیروزی بود و بسیاری از تحریم‌های ما لغو شد، تصریح کرد: متاسفانه ما را تحریم کردند، اما ما محصولات سامسونگ خریدیم و پورشه وارد می‌کردیم. آنان بدعهد هستند و ما باید زیرک باشیم. انرژی هسته‌ای ما نظامی نیست و برجام هم تفاهمی برای رفع تحریم‌ها و اثبات حقانیت مان بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ