شیوه جدید درمان دیابت با این گیاه

0

محققان در مطالعه ای جدید دریافته اند «شکر برگ» می تواند با کمک به کنترل انسولین، درمان جدیدی برای دیابت باشد.

شکر برگ یا Stevia «استویا» یک شیرین کننده ۱۰۰ درصد طبیعی است که طبق مطالعه جدید می تواند با تحریک پروتئین تنظیم کننده انسولین، جایگزین مناسبی برای قند باشد.

کشت استویا قیمت شکر استویا درمان دیابت داروی دیابت خواص شکر برگ پیشگیری از دیابت استویا را از کجا تهیه کنیم Stevia

دکتر «کنراد فیلیپارت» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لوون بلژیک، در این باره می گوید: آزمایشات ما نشان داده اند که مولفه های فعال عصاره استویا موسوم به «استویوزید» و «استویول» موجب تحریک کانال آهن TRPM۵ می شوند.

وی در ادامه می افزاید: پروتئین های موسوم به کانال های آهن نوعی مسیر میکروسکوپی هستند که از طریق آنها ذرات کوچک باردار وارد سلول شده و از آن خارج می شوند. این کانال ها در پشت بسیاری از فرآیندهای بدن قرار دارند.

پروتئین TRPM۵ همچنین به ما در تشخیص طعم تلخ، شیرین و ملس کمک می کند.

پروتئین TRPM۵ نه تنها به طعم خوب غذاها کمک می کند بلکه این اطمینان را ایجاد می کند که لوزالمعده بعد از غذاخوردن،  انسولین کافی تولید می نماید.

انسولین ماده ای ضروری برای حفظ میزان گلوکز در سطح سالم است. همچنین از گلوکز اضافی برای تولید انرژی استفاده کرده و برای پیشگیری از قندخون بالا و ابتلا به دیابت نوع۲ لازم است.

محققان عنوان می کنند هنوز باید تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شود اما دانشمندان امیدوارند این یافته ها بتوانند به ایجاد درمان جدیدی برای دیابت با استفاده از شکربرگ منتهی شوند. این تحقیقات بر روی موش ها انجام شده و لازم است یافته ها در مورد انسان هم تکرار شود.

آزمایش های کلینیکی نشان دادند که استویا می‌تواند به تعادل قند خون کمک کند. به همین دلیل مصرف این گیاه و عصاره آن در بسیاری از کشورها به عنوان یک داروی واقعی برای بیمارانی که از دیابت و هایپوگلیسمیا رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود. بومیان پاراگوئه بطور متداول از استویا همراه با چای برای تنظیم قند خون استفاده می‌کنند. مطالعات نشان دادند که میزان قند خون با مصرف استویا تنظیم و درمان می‌شود و اگر میزان قند خون نرمال باشد، شکر برگ در کاهش آن بی تأثیر است.

کشت استویا قیمت شکر استویا درمان دیابت داروی دیابت خواص شکر برگ پیشگیری از دیابت استویا را از کجا تهیه کنیم Stevia

شکر برگ (Stevia) یک گیاه چند سالهٔ علفی است و پیدایش طبیعی آن بین ۲۲ تا ۲۴ درجه جنوبی و ۵۳ تا ۵۶ درجه غربی در پاراگوئه و برزیل است. این گیاه به طور طبیعی در آمامبای هیگلندو نزدیک منشأ رودخانه ماندی (یک منطقه باریک بین برزیل و پاراگوئه) رشد می‌کند. رشد گیاه به دمای متوسط بین ۱۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ۸۰٪ نیاز دارد.

 

قیمت هر کیلو شکر برگ مرغوب در بازار حدود ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ