پخش سریال «سیگنال موجود است» در شبکه نسیم!

0
پخش سریال «سیگنال موجود است» به کارگردانی مهدی مظلومی به شبکه نسیم رسید.

سریال پرحاشیه و توقیف شده «سیگنال موجود است» که در سال ۱۳۹۳ به کارگردانی مهدی مظلومی ساخته شده بود، پس از کش و قوس بسیار بالاخره به شبکه نسیم رسید. این در حالی است که پاییز و زمستان سال گذشته قرار بود این مجموعه روی آنتن شبکه سه برود که این اتفاق نیفتاد. «سیگنال موجود است» که مجموعه طنز ۲۶ قسمتی است، از ابتدا برای پخش از تلویزیون ساخته شده بود، اما به دلایلی راهی شبکه نمایش خانگی شد. تا اینکه با خروج مظلومی از ایران برای همکاری با شبکه ماهواره‌ای «جم» و ساخت سریال و تله فیلم برای این شبکه، پخش سریال به تعویق افتاد و تلاش تهیه‌کننده آن هم برای پخش آن از تلویزیون و یا نمایش خانگی به نتیجه نرسید.

زمان پخش سیگنال موجود است جدول پخش شبکه نسیم بیوگرافی مهدی مظلومی بازیگران سیگنال موجود است
البته یکی دو قسمت در شبکه نمایش خانگی توزیع شد که به دلیل همکاری کارگردان با شبکه ماهواره ای و ساخت سریال و تله فیلم برای این شبکه جلوی پخش آن گرفته شد. تا اینکه چند روزی است آنونس پخش این مجموعه روی آنتن شبکه نسیم می رود و قرار است به زودی از این شبکه پخش شود. حال اینکه چه تغییراتی در پخش و یا تیتراژ مجموعه و یا حذف نام کارگردان در پی خواهد داشت را هنگام پخش می توان فهمید.

«سیگنال موجود است» عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی مهدی مظلومی و تهیه‌کنندگی مسعود فرخنده طینت و نویسندگی اکبر روح و امیر برادران است. این سریال در ابتدا بنا بود از شبکه ۳ سیما پخش شود، اما بدلیل اختلافات تهیه کننده و مدیران سیما این مجموعه قرار شد که در قالب شبکه خانگی توزیع شود. داستان این مجموعه درباره جوانی به نام پرهام است که سودای خوانندگی در سر دارد، اما در هیچ‌کدام از سبک‌های موسیقی به موفقیت دست پیدا نمی‌کند؛ بنابراین به تشویق دو تن از دوستان خود تصمیم می‌گیرد که برای خوانندگی به خارج از کشور سفر کند. سیامک انصاری، مهران غفوریان، علی صادقی، لاله صبوری، مرضیه صدرایی، آناهیتا همتی، محمود بصیری، حامد وکیلی و امید روحانی همراه با سیدجواد رضویان و سحر ولدبیگی بازیگران اصلی این سریال هستند.

تهیه کننده سریال پیش از این درباره ویژگی های آن در یک مصاحبه گفته بود: «بخش‌هایی از سریال «سیگنال موجود است» در یک کشور اروپایی اتفاق می‌افتد، اما گروه تولید سریال تصمیم گرفته به جای سفر به خارج از کشور نماهای مورد نیاز را در تهران بازسازی کند. طبیعی است که در داخل کشور راحت‌تر می‌توانیم کار کنیم و کنترل بیشتری بر فضا و لوکیشن‌ها داریم. بنابراین مکان‌هایی در تهران پیدا کرده‌ایم که به لحاظ تصویری به لوکیشن‌های خارجی نزدیک است و با ایجاد نمادهای اروپایی می‌توانیم فضای مورد نظرمان را ایجاد کنیم.

نمادهایی مانند کیوسک روزنامه کمک می‌کند تا در یک خیابان سنگفرش شده در تهران بتوانیم تصویر یک خیابان اروپایی را طراحی کنیم. از آنجا که «سیگنال موجود است» یک سریال طنز است، کد‌گذاری فضاها می‌تواند جوابگوی کار ما باشد و نیازی به ارائه یک تصویر کاملا واقعی نداریم. چند نما در کوچه و خیابان داریم، خانه مدیر یکی از شبکه‌های خارجی، بخش‌هایی از ساختمان شبکه تلویزیونی مانند راهرو و کافی‌شاپ که آن را بازسازی کرده‌ایم».

نکته جالب درباره این مجموعه صحبت هایی است که مظلومی درباره مضمون این کار کرده است. وی در این باره گفته «سریال درباره روابط غلط رسانه  های آن سوی آب است که بدون تخصص لازم و صرفا با نگاه تجاری سعی می کنند افکار عمومی را در دست بگیرند، یعنی قصد مان خیلی به سخره گرفتن برنامه های ماهواره ای نیست و بیشتر به روابط و مسایل پشت صحنه این شبکه ها می پردازیم». حال آنکه وی مدتی است به ترکیه رفته و با شبکه «جم» همکاری کرده و در این مدت مجموعه و تله فیلم هایی ساخته که روی آنتن همین شبکه ها رفته است. بنابراین خود نیز به نوعی درگیر روابط و مسائل پشت پرده این شبکه های تلویزیونی شده است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ