درمان خجالت آورترین بیماری دنیا با این شگردها

1

درمان باد معده در خواب ، درمان خروج گاز معده در خواب ، راههای کنترل باد شکم ، درمان سریع خانگی نفخ معده ، چگونه باد شکم را درمان کنیم ، درمان خانگی گاز معده

باد گلو، گاز روده‌ها و نفخ هر سه به گازهای موجود در مجاری گوارش انسان مربوط هستند.

برخی افراد نیز از سر عادت باد گلو می‌زنند و به وجود گاز در معده ربطی ندارد. زخم معده و مشکلات کیسه صفرا نیز می‌تواند باد گلو ایجاد کند و بیشتر هوای بلعیده شده توسط باد گلو خارج می‌گردد.

اما مقدار اندکی از هوا به روده‌ها راه می‌یابد که در آنجا نیز یا از طریق مخاط روده‌ها جذب خون میگردد و یا از طریق گاز روده از بدن خارج می‌گردد.

چنانچه فرد در حالت درازکش هوا بلعیده باشد غالب هوا به روده‌ها راه می‌یابد، اما اگر در وضعیت ایستاده و قائم باشد بیشتر هوای بلعیده شده از طریق باد گلو خارج می‌گردد.

نفخ چیست مجله پزشکی قرص ضد نفخ علت گوزیدن در خواب ضد نفخ قوی ضد باد شکم درمان نفخ شکم در طب سنتی درمان نفخ درمان خروج گاز معده در خواب درمان باد شکم در خواب داروی شیمیایی ضد نفخ چگونه باد شکم را درمان کنیم Flatulence

نفخ Flatulence

نفخ به احساس ورم و پری شکم و افزایش میزان گاز در مجاری گوارش اطلاق می‌گردد؛ علت نفخ معمولا وجود گاز زیاد نیست، بلکه به خاطر کندی انقباضات عضلانی و حرکات دودی مجاری گوارش می‌باشد و مصرف غذاهای چرب تخلیه معده را به تاخیر انداخته و ایجاد نفخ می‌کنند.

علت دیگر نفخ می‌تواند تند تند غذا خوردن باشد. همچنین نفخ میتواند نشانه برخی بیماری‌ها مانند آپاندیسیت، سنگ کیسه صفرا و یبوست باشد. نفخ بیشتر در زنان بروز می‌کند و علت آن هم تغییر در سطح هورمون‌های بدن و افزایش احتباس آب و نمک در بافت‌های بدن، پیش از قاعدگی می‌باشد.

یکی از راه‌های جلوگیری از آروغ زدن و نفخ معده، آن است که از خوردن غذاهای گازدار جلوگیری کنید.

شایع‌ترین مواد گازدار سیب، گلابی، کلم بروکلی، کلم بروکسل، پیاز، سبوس، شیر، پنیر، قند، نشاسته و بستنی هستند که به دلیل سوربیتول موجود در آن‌ها در لیست غذاهای گازدار قرار می‌گیرند و بهتر است از خوردن آن‌ها اجتناب کرد.

اما راهکار‌های بسیاری برای درمان این بیماری وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می‌کنیم:

۱. سعی کنید در هنگام غذا خوردن چیزی ننوشید و مایعات را سی دقیقه قبل از غذا بنوشید.
۲. توصیه می‌شود که غذا و نوشیدنی را تند تند نخورید، زیرا این کار باعث می‌شود که مقدار زیادی از هوا وارد بدن شود.
۳. سعی کنید عادت‌های سیگار کشیدن، آدامس جویدن و نوشیدن مایعات توسط نی را ترک کنید.
۴. توصیه می‌شود که از مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی پرهیز کنید.
۵. چای نعنا در طول روز زیاد بنوشید تا مسکنی برای معده بوده و حرکات گوارشی را بهبود ببخشد.
۶. استفاده از زنجبیل در مواد غذایی نیز می‌تواند به عنوان ضد نفخ به کار برده شود.
۷. استفاده از زیره‌ی سیاه نیز برای جلوگیری از نفخ معده مثمر الثمر است.

ترکیبات باد شکم

مهم‌ترین اجزای باد شکم عبارت‌اند از:

  • نیتروژن، بین ۲۰٪ تا ۹۰٪
  • هیدروژن، بین ۰٪ تا ۵۰٪
  • کربن دی‌اکسید، بین ۱۰٪ تا ۳۰٪
  • اکسیژن، بین ۰٪ تا ۱۰٪
  • متان، بین ۰٪ تا ۱۰٪

منشأ و علت تولید گاز

گازهای دستگاه گوارش یا باد از سه منبع می‌توانند وارد دستگاه گوارش شوند:

  • هوای بلعیده‌شده
  • گازهای ساخته‌شده از فعالیت‌های باکتریها
  • گازهای منتشرشده از خون به دستگاه گوارش

بیش‌تر نیتروژن و اکسیژن گاز معده ناشی از هوای بلعیده‌شده است. این گازها در اشخاص طبیعی با آروغ خارج می‌شوند. بخش زیادی از گازهای به‌مانند دی‌اکسید کربن، متان و هیدروژن روده ناشی از فعالیت باکتری‌ها می‌باشد. اگر متان و هیدروژن به‌گونه‌ای مناسب با اکسیژن هوا بلعیده شده، مخلوط شوند، مخلوطی انفجاری ایجاد می‌گردد به‌طوری‌که استفاده از کوتر الکتریکی سبب انفجار خفیفی می‌شود.
برخی غذاها مانند لوبیا، کلم، پیاز، گل کلم و ذرت اصطلاحاً نَفّاخ هستند و باعث خروج بیش‌تر گازها از مقعد می‌شوند. برخی از این غذاها به‌علت وجود انواع کربوهیدراتهای جذب‌نشدهٔ تخمیرپذیر، محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌سازند. اما در برخی موارد، خروج بیش‌ازحد گاز، ناشی از آزردگی رودهٔ بزرگ است که باعث می‌شود پیش از آن‌که گازها جذب شوند، با حرکات دودی دفع گردند.
مقدار گازهای واردشده یا ساخته‌شده روزانه در رودهٔ بزرگ به‌طور متوسط ۷ تا ۱۰ لیتر است. این در حالی است که گاز خروجی از مقعد نزدیک به ۰٫۶ لیتر می‌باشد و باقی‌ماندهٔ گاز از مخاط روده جذب و از شُش‌ها خارج می‌شوند.

نفخ چیست مجله پزشکی قرص ضد نفخ علت گوزیدن در خواب ضد نفخ قوی ضد باد شکم درمان نفخ شکم در طب سنتی درمان نفخ درمان خروج گاز معده در خواب درمان باد شکم در خواب داروی شیمیایی ضد نفخ چگونه باد شکم را درمان کنیم Flatulence

درمان دارویی

داروهای حاوی زغال که در داروخانه‌ها موجودند، با جذب گازهای درون دل و روده، به بهبود نفخ معده کمک می‌کنند. ”’البته لازم است قبل از مصرف این داروها با پزشکتان مشورت کنید”’، چراکه این داروها ممکن است مواد لازم سایر داروها را نیز جذب نمایند.

  1. پروبیوتیکها نیز در بعضی از افراد کمک به کاهش باد شکم می‌کند.
  2. ریفاکسیمین؛ این داروی آنتی‌بیوتیکی که برای درمان اسهال مصرف می‌شود، برروی باد شکم هم تأثیر دارد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. امین می گوید

    باد گلو اگر زیاد باشد خطر به همراه دارد؟