رپورتاژ آگهی چیست؟ / ویژگی محتوای موثر برای رپورتاژ آگهی

1

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آنها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است.

اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند.

مدیران بازاریابی و مسئولین وب سایت شرکت ها در گوگل بدنبال روش های جدید سئو و بهینه سازی سایت هستند و مشاهده میکنند که به تازگی سایت های تبلیغاتی و آموزش سئو یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی و سئو را رپورتاژ آگهی معرفی میکنند.

نمونه رپرتاژ آگهی سئو سایت رپورتاژ یعنی چه رپورتاژ آگهی ارزان خرید رپورتاژ آگهی خرید بک لینک قوی خرید بک لینک دائمی خرید بک لینک ارزان انواع تبلیغات Advertorial

بنابراین برای آشنایی با رپورتاژ آگهی با کلماتی مانند ؛ رپورتاژ آگهی ، رپرتاژ آگهی ، رپورتاژ خبری ، رپرتاژ آگهی ، رپورتاژ یعنی چه ، خرید رپورتاژ ، رپورتاژ ، ریپورتاژ ، رپرتاژ ، رپورتاژ آگهی چیست ، نمونه رپرتاژ آگهی ، معنی رپورتاژ و رپورتاژ آگهی چیست در گوگل جستجو میکنند تا با این روش جدید سئو آشنا شوند .

رپورتاژ آگهی چیست ؟

حتما در سایتهای خبری و آی‌تی ، اخبار تبلیغاتی برندهای مختلف را دیده اید .

رپورتاژ آگهی در واقع همین اخبار تبلیغاتی است که در خبرگزاری ها و سایتهای خبری تخصصی منتشر میشود .

در کشور های توسعه یافته رپورتاژ آگهی را بیشتر با نام روابط عمومی دیجیتال Digital PR میشناسند .

در برخی موارد از رپورتاژ خبری یا گزارش آگهی نیز برای معرفی این راهکار هوشمندانه استفاده میشود .

در واقع یکی از مهمترین راهکار هایی که باعث موفقیت بالای برندهای آنلاین جدید شده است همکاری برای انتشار رپورتاژ آگهی است .

چرا رپورتاژ برترین راهکار بازاریابی آنلاین و سئو سایت است ؟

همانطور که میدانید تعداد بنر های تبلیغاتی که در سایتهای پربازدید بصورت تبلیغات کلیکی یا بنر ثابت قرار دارد تا حدی زیاد شده است که همه ما نسبت این بنر ها بی توجه شده ایم و کمتر پیش می آید که روی یک بنر کلیک کنیم .

اما از آنجایی رپورتاژ یک خبر است و مانند سایر اخبار در صفحه اول سایت های خبری منتشر میشود در واقع کاربران اطلاعی از تبلیغاتی بودن آن ندارند و بروی آن کلیک میکنند . اگر محتوای رپورتاژ به نحوه حرفه ای نوشته شده باشد و متن خبر شامل نکات خبری و آموزشی نیز باشد ، کاربران به مطالعه کامل خبر علاقه مند میشوند .

بنابراین کاربران اینترنتی محتوای تبلیغاتی شما را مطالعه میکنند و با ویژگی های وب سایت و همچنین محصولات و خدمات شما آشنا میشوند و نام برند شما به عنوان یک برند معتبر در ذهنشان می ماند .

نکته مهم اینکه زمانی که یک خبرگزاری معتبر و محبوب در مورد خدمات شما یک خبر منتشر میکند ، اعتبار بسیار بالایی برای شرکت شما ایجاد میشود و کابران برای ارتباط با برند شما مشتاق میشوند .

رپورتاژ موثر ترین راهکار برای سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل است

در متن رپورتاژ آگهی چند کلمه کلیدی به وب سایت شما لینک فالو میشود ، خبر علاوه بر نمایش در صفحه اول سایت‌های خبری ، آرشیو دائمی هم میشود و البته سایت های خبری بالاترین اتوریتی را میان کل سایت‌های ایرانی دارند . این یعنی دریافت بک لینک فالو دائمی از سایت هایی با اتوریتی بسیار بالا در گوگل .

این سه مورد مهم ترین استاندارد ها و الگوریتم های گوگل را پوشش میدهد و بنا براین انتشار رپورتاژ در سایت های خبری قطعا موثر ترین راهکار برای سئو و بهبود رتبه سایت شما در گوگل میباشد .

روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها با انتشار اخبار رسمی فعالیت های خود مخاطبان بیشتری را در جریان برنامه های خود قرار میدهند و بخش بیشتری از مردم را با خدمات و محصولات خود آشنا میکنند .

چگونه یک محتوای موثر برای رپورتاژ آگهی تهیه کنیم ؟

متن رپورتاژ باید از نظر خبرنگاری و بازاریابی نکات قابل توجهی داشته باشد

  • متن یک رپورتاژ موثر نباید صرفا تبلیغاتی باشد و برای کاربری که مطلب را میخواند جنبه یک خبر یا مقاله هم داشته باشد.
  • همیشه موثر ترین تبلیغات آنهایی هستند که غیر مستقیم تبلیغ میکنند و در ذهن مخاطب تاثیر می گذارند ، بصورتی که برای کسب آگاهی بیشتر در مورد برند کنجکاو شود و همچنین تمایز های آن برند در ذهن ها حک شود .
  • بهتر است برای تاثیر گذاری بیشتر رپرتاژ خبری را با تیتر های جذاب خبری منتشر کنید.
  • برندهای بزرگ برای سایت های مختلفی که در کمپین رپورتاژ وجود دارد از تیتر ، تصویر و متن های متنوع و مرتبط استفاده میکنند و از تکرار یک متن در همه سایتها خودداری میکنند.

 

نکات قابل توجه درمورد ارزش رپورتاژ برای سئو سایت

  • در متن رپورتاژ حدود سه کلمه کلیدی مهم را به وب سایت خود لینک دهید .
  • یکی از کلمات را به صفحه اول و سایر کلمه ها رو به صفحات داخلی مرتبط لینک دهید.
  • برای لینک دادن از واژه های کاملا مرتبط که در سایت شما به اندازه کافی استفاده شده استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. رپورتاژ آگهی می گوید

    ممنون توضیحاتی خوبی در مورد رپورتاژ بود