استفاده دو منظوره از اتوبان ها +تصاویر

0
ایده استفاده از بزرگراه ها به عنوان پایگاه هوایی از سال ۱۹۸۴ شکل گرفت. در آن سال که دوران اوج جنگ سرد نیز بود هواپیماهای نظامی نیروهای ناتو از اتوبانی در آلمان غربی استفاده می کردند.. ویدئوها و تصاویر نشان می دهد که چگونه یک اتوبان به مدت ۴۸ ساعت و بصورت کامل در نزدیکی ” آهلهورن ” در شمال غربی آلمان  در اختیار نیروهای ناتو قرار گرفت. یکی از تصاویر یک فروند هواپیمای هرکولس سی -۱۳۰ را در حال فرود در اتوبان منطقه آهلهورن در تاریخ ۲۸ مارچ سال ۱۹۸۴  نشان می دهد.
قدرت نظامی ناتو عکس خلاقیت عکس اتوبان
نمونه دیگر اتوبان A44 در مرکز آلمان است که منطقه صنعتی و پرجمعیت ” راین رور را به پایتخت متصل می کند. این اتوبان دومنظوره که در ” نزدیکی شهر کوچک ” بورن ” قرار داشت به عنوان یک پایگاه مخفی نظامی به حساب می آمد و در صورت وقوع جنگ هر لحظه برای انجام عملیات آماده بود. هواپیماهای نظامی  با استتار در میان شاخه های درختان کنار بزرگراه هر لحظه آماده پرواز و عملیات بودند.
قدرت نظامی ناتو عکس خلاقیت عکس اتوبان
چنین اتوبان هایی نه تنها در آلمان بلکه در سوئیس، لهستان، سنگاپور، تایوان و فنلاند نیز وجود دارند. استرالیا نیز دارای معدود اتوبان هایی است که قابلیت تبدیل به باند فرودگاه را در کمترین زمان  ممکن دارند. از جمله کشورهایی که اخیرا به جرگه کشورهای فوق پیوسته است کشور هندوستان است. در سال ۲۰۱۵ یک فروند جنگنده نظامی میراژ این کشور در اتوبانی در خارج از دهلی نو فرود آمد. همچنین فنلاند بطور پیوسته بزرگراههای خود را برای فرود هواپیماهای نظامی مورد آزمایش قرار می دهد. به تازگی این کشور از سوئد خواسته تا برخی از هواپیماهای سوئدی در اتوبان های اصلی این کشور در شمال ” هلسینکی ” فرود آیند.
قدرت نظامی ناتو عکس خلاقیت عکس اتوبان
اگرچه این اتوبان های دومنظوره در مواقع جنگ  می توانند بسیار مفید  باشند اما معمولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان لازم است تا تیرهای چراغ برق، چراغ های راهنمایی، ایستگاههای اتوبوس، علائم رانندگی و گاردریل های موجود در این اتوبان ها جمع آوری شوند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ