سعید کریمیان مدیر شبکه جم کشته شد +بیوگرافی

0
سعید کریمیان مدیر شبکه جم تی وی و از نزدیکان به سازمان منافقین خلق در ترکیه به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسید.
کارمندان شبکه جم در آنتالیا این خبر را تایید کردند.
همسر سعید کریمیان گروه طلائی آسیا غلامرضا فراهانی جم تی وی شبکه جم سعید کریمیان کیست جم تی وی بیوگرافی سعید کریمیان بیوگرافی رویا رضایی اخبار ترکیه آپولونیا کالج gem tv
محل کشته شدن سعید کریمیان مدیر شبکه جم
گفته می‌شود کریمیان در منطقه نظامی ماسلاک و در مرکز خرید یونیک کشته شده است. ٢٧ گلوله به بدن وی شلیک و یک نفر هم که همراهش نیز کشته شده است.
حدود ساعت ۹-۸ شب به وقت محلی، یک دستگاه خودرو جیپ، راه خودروی مرسدس بنز سعید کریمیان را می‌برد و سرنشینان را به رگبار می‌بندد.

درباره تابعیت سرنشین دوم گزارش‌های متناقضی منتشر شده. بعضی رسانه‌های ترک، گفته‌اند سرنشین دوم یه شهروند بریتانیایی کویتی تبار بود. سعید کریمیان هم دارای تابعیت دوگانه ایران و سنت‌کیس و نویس بود.

حادثه در محله ماسلک از محلات منطقه ساری‌یر استانبول رخ داده.

مهاجمان نقاب پوش بودند و بعد از حادثه متواری شدند.
همسر سعید کریمیان گروه طلائی آسیا غلامرضا فراهانی جم تی وی شبکه جم سعید کریمیان کیست جم تی وی بیوگرافی سعید کریمیان بیوگرافی رویا رضایی اخبار ترکیه آپولونیا کالج gem tv
ساعاتی بعد پلیس استانبول خودروی مهاجمان را سوخته در وسط خیابان پیدا کرد. احتمالا مهاجمان برای پاک کردن آثار شناسایی، خودرویشان را سوزاندند.

سعید کریمیان و همراهش به بیمارستان منتقل شدند، اما در اثر شدت جراحات جانشان را از دست دادند.

هنوز فرد و یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته و هدف احتمالی هم مشخص نیست.

سعید کریمیان متولد ۱۳۴۸، در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تا آغاز جنگ بین ایران و عراق تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذراند. از آن جایی که پدر وی یکی از اعضای گروهک مجاهدین خلق(منافقین) بود در اواخر جنگ و نزدیک عملیات مرصاد به همراه خانواده اش به پادگان اشرف انتقال یافتند.

همسر سعید کریمیان گروه طلائی آسیا غلامرضا فراهانی جم تی وی شبکه جم سعید کریمیان کیست جم تی وی بیوگرافی سعید کریمیان بیوگرافی رویا رضایی اخبار ترکیه آپولونیا کالج gem tv
سعید کریمیان مدیر شبکه  جم تی وی

وی بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد به همراه مادرش ، در سال ۱۳۷۵ با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان های خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.علیرضا کریمیان عموی سعید که همسر خود را از دست داده بود با زن برادر خود ازدواج کرد.

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ سراغ  برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد رفت.

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی ۲۴ ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت،  به برادرش پیشنهاد کار داد.

همسر سعید کریمیان گروه طلائی آسیا غلامرضا فراهانی جم تی وی شبکه جم سعید کریمیان کیست جم تی وی بیوگرافی سعید کریمیان بیوگرافی رویا رضایی اخبار ترکیه آپولونیا کالج gem tv
هادی کریمیان برادر سعید کریمیان

سابقه سیاسی خانواده کریمیان برای مسئولین رادیو صدای ایران ایده آل بود و به همین دلیل مطالب و مقالات سعید کریمیان مورد توجه گردانندگان این رادیو قرار گرفت.

بعد از یکسال و نه ماه فعالیت در رادیو صدای ایران و بهبود وضعیت اقتصادی سعید کریمیان، وی با “رویا رضایی” که از خانواده یکی از سران مجاهدین خلق طلاق گرفته بود ازدواج کرد. فعالیت در رادیو صدای ایران تا زمانی که تلویزیون های لس آنجلسی گسترش پیدا نکرده بود برای هادی و سعید کریمیان شغلی مناسب بود ولی رفته رفته با تأسیس و گسترش قارچ گونه تلویزیون های لس آنجلسی فارسی زبان بازار رادیوهای فارسی زبان خصوصا رادیو صدای ایران تحت تأثیر قرار گرفت.  از طرفی پیشنهاد مسئولان سیمای آزادی (تلویزیون ملی ایران و تلویزیون ۲۴ ساعته سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران) می توانست موقعیت خوبی برای وی به حساب آید.

در سال ۸۴ سعید کریمیان که دیگر یک بیزینس من به حساب می آمد در یکی از سفرهایش با غلامرضا فراهانی آشنا شد. فراهانی چند ماهی با سعید کریمیان همکاری کرد و در این مدت با وی بیشتر آشنا گردید.

غلامرضا فراهانی که از سابقه سیاسی و رسانه ای سعید کریمیان با خبر شد با بودجه هنگفتی که از طریق اختلاس در ایران به دست آورده و آن را به بانک های دبی انتقال داده بود و البته با سرمایه گذاری های سعید و هادی کریمیان در سال ۱۳۸۵و در لندن شبکه ای را به نام (GEM TV) تأسیس کردند.

این شبکه در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۵  فقط به موسیقی می پرداخت. اما از سال ۱۳۸۸ شبکه توسعه پیدا کرده و شبکه به دو قسمت جم موزیک و جم کلاسیک تغییر شکل پیدا کرد. شبکه جم موزیک به موزیک ویدئوهای خارجی می پردازد و شبکه جم کلاسیک به سریال ها و فیلم های مختلف که بیشتر آنها از کشور ترکیه است می پردازد.

مدیریت شبکه های جم موزیک و جم کلاسیک را سعید کریمیان به عهده داشت اما با توسعه پیدا کردن این شبکه مدیریت شبکه های تازه تاسیس به افراد دیگری که همگی از خانواده کریمیان بودند داده شد. شبکه های گروه جم با برنامه های سرگرم‌ کننده فارسی از شهر لندن در انگلستان پخش می‌شود. این شبکه یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» General Entertainment and Music Group است.

برنامه‌های تلویزیون جم همراه با دوبله فارسی پخش می‌شوند. جم دفاتری در شهرهای دبی، لندن، استانبول، آنتالیا، کوالالامپور، لس‌آنجلس، اربیل عراق و… دارد. این مجموعه دارای ده ها شبکه تحت عناوین جم کارتون، جم کردی، جم usa، جم اسپورت (۱۰ شبکه) و… برای مخاطبین مختلف می باشد.

او دوباره نمی خواست تجربه تلخ پادگان اشرف را در لندن تجربه کند اما مشکلات اساسی اقتصادی که هم او و هم برادرش با آن دست و پنجه نرم می کردند آن ها را مجبور ساخت تا به لندن بروند و در سیمای آزادی مشغول به فعالیت شوند. سعید کریمیان که از اعضای مجاهدین خلق به حساب می آمد توانست خیلی زود در اتاق فکر سیمای آزادی صاحب نظر شود و تفکراتش را به تلویزیون ملی ایران القاء کند.

کاهش محبوبیت مجاهدین خلق حتی نزد سلطنت طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی و اعتراض ایرانیان به این سازمان از طرفی و موقعیت خوب اقتصادی برادران کریمیان از طرف دیگر سبب شد تا سعید و هادی کریمیان بعد از ۳ سال و ۷ ماه فعالیت های گسترده در تلویزیون مجاهدین خلق تصمیم بگیرند از این تلویزیون جدا شوند. تجربه های کوتاه و تلخ همکاری در رسانه های مختلف سبب شد تا برادران کریمیان دیگر سراغ رسانه نروند و برای تجارت به دبی نقل مکان کنند. از این زمان به بعد وی فعالیت های اقتصادی خود در داخل و خارج کشور را گسترش داد.

سعید کریمیان با ارتباطات داخلی خود ، سهامدار اصلی سه شرکت بزرگ در تهران بنام های آپولونیا کالج ، دبلیو آی پی ، گروه طلائی آسیا بود و با خرید اقامت کشورهای غربی برای تجار ایرانی به طور میانگین سالیانه میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ