زن شوهردار و دوست پسرش وسایل گرانقیمت پزشک آبادانی را سرقت کردند و به ترکیه گریختند

0

منشی جوان که سناریوی سرقت از مطب پزشک آبادانی را طراحی کرده بود پس از سرقت همدستش از مطب ، شوهرش را تنها گذاشت و با پسر جوان به ترکیه سفر کرد.

روز ۲۹ اسفند ماه سال گذشته بود که ۲ منشی مطب یک پزشک در تماس با پلیس ماجرای یک سرقت میلیونی از محل کارشان را گزارش کردند.
در ادامه تیمی از ماموران کلانتری ۱۶ امیرکبیر به مطب سرشناس آبادان در خیابان امیری حاضر شدند و بررسی های ابتدایی نشان از آن داشت که وسایل با ارزش مطب پزشک به سرقت رفته است.
ماموران درگام نخست ۲ منشی این مطب را هدف تحقیق قرار دادند و آنها ادعا کردند که دکتر همراه خانواده اش از روز ۲۵ اسفند برای تعطیلات نوروز به کشور استرالیا سفر  کرده اند و از آن روز مطب تعطیل بود تا اینکه روز ۲۹ اسفند برای سرکشی به مطب مراجعه کردیم که با صحنه دستبرد از محل کارمان روبرو شدیم.
کارآگاهان در کاوش های پلیسی پی بردند تجهیزات فوق پیشرفته شامل دوربین تخصصی آندوسکپی، کلوسکپی و همچنین منبع نور سرد و چند لیزر که آنها را به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان از امریکا خریده بود به سرقت رفته است.
با توجه به حساس بودن این پرونده میلیونی تیمی از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی آبادان برای دستگیری عامل این سرقت میلیونی وارد عمل شدند.
کارآگاهان با حضور در صحنه سرقت به بررسی های تخصصی پرداختند و پی بردند که در ورودی مطب ۳ قفل دارد که سارق بدون تخریب و با در دست داشتن کلیدها به راحتی وارد مطب شده و دست به سرقت زده است.
در ادامه کارآگاهان با توجه به دوربین های مداربسته در محل سرقت به بررسی فیلم های ضبط شده پرداختند و با صحنه عجیبی روبرو شدند.
دوربین های مداربسته تا قبل از حضور سارق همه صحنه ها را ثبت کرده بود اما فیلم لحظه سرقت در هارد دستگاه نبود و در این مرحله مشخص شد که فیلم های زمان سرقت از سیستم پاک شده است.
کارآگاهان درادامه با تحقیق از پزشک جوان پی بردند که کلیدها ساختمان در اختیار ۲ منشی زن قرار دارد و این پزشک به منشی هایش مطبش اعتماد داشت تاکید کرد که سرقت نمی تواند کار آنها باشد.
در این مرحله ۲ منشی زن به دستور قاضی پورعسکر از سوی ماموران به صورت نامحسوس تحت نظر قرار گرفته شدند.
کارآگاهان در ادامه با کاوش های فنی و اطلاعاتی پی بردند که یکی از منشی ها که متاهل است با پسر جوانی که یکی از سارقان حرفه ای است دوست شده و از چندی قبل رابطه پنهانی آنها شروع شده است و زن جوان پس از اعلام ماجرای سرقت به پلیس در روزهای تعطیلی نوروزی از خانه خارج شده و ناپدید شده است.
بدین ترتیب ردزنی های فنی کلید زده آغاز شد و کارآگاهان پی بردند که این زن جوان و همدستش پس از سرقت برای فروش وسایل و تجهیزات پزشکی به تهران سفر کرده اند.
همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با اقدامات تخصصی مالخر دزدان را در تهران شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه مرد جوان که وسایل پزشکی را خریداری کرده بود دستگیر کنند.
مرد جوان زمانیکه در برابر مامورا قرار گرفت گفت: زن و مرد جوان وقتی به سراغم آمدند ادعا کردند که پزشک هستند وقصد دارند با فروش تجهیزات پزشکی به خارج از کشور سفر کنند و من که به آنها اعتماد کرده بودم وسایل را با قیمت مناسبی خریدم و این در حالی بود که از سرقتی بودن آنها بی اطلاع بودم.
کارآگاهان در گام بعدی پی بردند که زن جوان و پسر جوان پس از سرقت وسایل مطب پزشک آبادانی به ترکیه سفر کرده اند.
بنا به این گزارش، تجهیزات پزشکی در اختیار دکتر آبادانی قرار گرفت و در حالیکه مالخر وسایل سرقتی در اختیار ماموران قرار دارد تجسس های فنی برای دستگیری منشی جوان وهمدستش در دستور کار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ