مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران در مسیر کویت

0

روز چهارشنبه مورخ ۶ اردیبهشت ۹۶، دو فروند جنگنده امریکایی برای یک هواپیمای مسافربری کشورمان در اسمان خلیج فارس ایجاد مزاحمت کردند .

بعدازظهر چهارشنبه، پرواز شماره ۶۵۲۱ شرکت هواپیمایی اسمان که از شهرستان لامرد استان فارس به مقصد کویت در حال حرکت بود، مورد رهگیری و مزاحمت دو فروند هواپیمای جنگی آمریکایی قرار گرفت، که این مساله علاوه بر اینکه باعث رعب و وحشت مسافران این هواپیما شد، با تکان های شدید در هواپیما همراه شده است. این وضعیت موجب بروز استرس و تشنج در بین مسافران این پرواز شد. یکی از مسافران این پرواز گفت : هر دو جنگنده، پرچم امریکا داشتند، که یکی از انها در کنار هواپیما و دیگری در زیر ان؛ برای دقایقی هواپیمای مسافربری ایرانی رو رهگیری؛ و اسکورت کردند و سپس اوج گرفتند و رفتند .
این هواپیما یک فروند ای تی آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان، با حدود هفتاد مسافر؛ ساعت یک بعد از ظهر از فرودگاه لامرد به مقصد کویت پرواز در امده بود .
مسافر دیگرى از ترس زیاد همسرش در پرواز خبر داد و گفت که دو جنگنده را دیده اند که اطراف هواپیما پرواز کردند.
کانال هوانوردى کن نیوز این خبر را تأیید یا تکذیب نمى کند و تنها مشاهدات مسافران را منتشر کرده است.

خبرنگار فارس برای تأیید صحت و سقم این خبر، موضوع را از شرکت هواپیمایی آسمان پیگیری کرد‌.

مدیرکل روابط عمومی آسمان در این باره به خبرنگار فارس گفت: مشخص نیست منبع رسمی خبر منتشر شده از کجاست، به نقل از یکی از مسافران عنوان شده، اما تاکنون هیچ گزارشی به روابط عمومی آسمان درباره این اتفاق رخ نداده است، ضمن آنکه مهمتر از آن، هیچ نهاد امنیتی و نظامی در کشور این خبر را تأیید نکرده است.

مصطفوی با تأکید بر اینکه نهادهای نظام و امنیتی در کشور، آگاه و هوشیار هستند، گفت:‌ در هر حال ممکن است در خلیج فارس تداخلاتی از نظر پروازها ایجاد شود، همانگونه که ممکن است برخی لنج‌های عربی به اشتباه وارد مرزهای ما شوند.

مدیرکل روابط عمومی آسمان ایر گفت: قطعاً هیچ تهدیدی نبوده و هیچ گزارشی از سوی نهادهای امنیتی به این شرکت هواپیمایی درباره این پرواز اعلام نشده است. به نظر ما آن مسافر اغراق کرده است، ضمناً مطلبی که به نقل از خلبان پرواز عنوان شده است، اینگونه نبوده است بلکه آن خلبان اصلاً خلبان پرواز مورد اشاره نبوده است و پیگیری که ما از وی داشته‌ایم، به اینجا رسید که وی گفت من گفته‌ام بعضاً تداخل‌های مسیر ایجاد می شود و امری غیرعادی نیست.

مصطفوی ادامه داد: در همه جای دنیا جنگنده‌ها، مسیرهای پروازی آزادانه دارند و مانند هواپیماهای مسافری، مسیر پروازی برای آنها تعریف نشده است. 

وی یادآور شد: به هر حال، شرکت هواپیمایی آسمان این موضوع را تأیید نمی‌کند، البته به دنبال بررسی‌های دقیق‌تری نیز هستیم، اما هیچکدام از نیروهای امنیتی و نظامی و حتی خود کشور آمریکا این موضوع را تأیید نکرده است.

مدیرکل روابط عمومی آسمان‌ایر بیان کرد: موضوع را از خلبان پرواز مذکور هم پیگیری کردیم، که وی هم اعلام کرد طبق معمول همیشه در پروازهایی که بر فراز خلیج فارس است، جنگنده‌‌های آمریکایی هم پرواز دارند؛ در همان پرواز هم ما جنگنده‌های آمریکایی را در آسمان اطراف خود مشاهده کردیم اما هیچ تهدیدی صورت نگرفت و طبق معمول عبور کردند؛ ظاهراً مسافر پرواز که وجود جنگنده‌های آمریکایی را در آسمان و اطراف هواپیما مشاهده کرده‌، کمی ترسیده است و در بیان موضوع‌ اغراق کرده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ