بازی gta v (جی تی ای v) و رکوردهای باورنکردنی که در گینس شکست

0

اتومبیل‌دزدی بزرگ ۵ (به انگلیسی: Grand Theft Auto V) یک بازی ویدئویی جهان باز، اکشن-ماجرایی است که توسط راک‌استار نرت توسعه یافته و راک‌استار گیمز آن را منتشر کرده‌است. این بازی ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ برای پلی‌استیشن ۳ و اکس‌باکس ۳۶۰، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۴ برای پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر شده و در ۱۴ آوریل ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد. ساخت این بازی حدود ۲۷۰ میلیون دلار (حدود هزار میلیارد تومان) هزینه برداشت.

بیشتر سایت‌ها به این بازی نمرهٔ کامل ۱۰/۱۰ را دادند. البته سایت گیم‌اسپات به این بازی امتیاز ۹٫۸/۱۰ را داده است. این بازی همچنین توانست در سایت متاکریتیک با نمرهٔ ۹۷/۱۰۰ به جایگاه نهم برسد و پایین‌تر از نسخه اتومبیل‌دزدی بزرگ ۴ با نمرهٔ ۹۸/۱۰۰ قرار گرفت.

فروش gta v

اتومبیل‌دزدی بزرگ ۵ در کمتر از ۲۴ ساعت بعد از انتشارش درآمد ۸۰۰ میلیون دلاری داشت و حدود ۱۱ میلیون نسخه فروخت، که بسیار فراتر از انتظارات بود. ۳ روز پس از انتشار؛ فروش بازی از یک میلیارد دلار گذشت و عنوان سریعترین فروش یک سرگرمی در تاریخ را ازان خود کرد.

بازی هفت رکورد جهانی گینس را شکست؛ بهترین فروش بازی در ۲۴ساعت، پرفروشترین بازی و ماجراجویی اکشن در ۲۴ساعت، پرفروش‌ترین بازی در ۲۴ساعت، سریعترین فروش ۱ میلیاردی در محصولات سرگرمی، سریعترین فروش ۱میلیاردی در بازی‌ها، بیشترین سود خالص در ۲۴ ساعت و همینطور رکورد پربیننده‌ترین تریلر بازی اکشن. بازی پرفروشترین عنوان دیجیتال در فروشگاه پلی‌استیشن در پی‌اس۳ و اکس‌باکس لایو در ایکس‌باکس ۳۶۰ شد.

در ماه مه سال ۲۰۱۴، این بازی دارای بیش ۱.۹۸ میلیارد دلار درآمد تولید کرد. در دسامبر ۲۰۱۴، بازی ۴۵ میلیون نسخه روانه بازار کرده بود و در فوریه سال ۲۰۱۷، بازی بیش از ۷۵ میلیون نسخه در تمام سیستم عامل روانه بازار کرده است.

بازی gta v در مجموع بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

صنعت بازی رایانه ای شغل پر درآمد درآمد بازی سازی جی تی ای v پرفروش ترین بازی های کامپیوتری بهترین بازی های تاریخ pc بازی GTA 5

سخت افزار مورد نیاز برای gta v

حداقل سیستم مورد نیاز :

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA video card recommended if running Vista OS)

Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor (4 CPUs) @ 2.5GHz

Memory: 4GB

Video Card: NVIDIA 9800 GT 1GB / AMD HD 4870 1GB (DX 10, 10.1, 11)

Sound Card: 100% DirectX 10 compatible

HDD Space: 65GB

DVD Drive

سیستم پیشنهادی

OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1

Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4GHZ (8 CPUs)

Memory: 8GB

Video Card: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD7870 2GB

Sound Card: 100% DirectX 10 compatible

HDD Space: 65B

DVD Drive

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ