ایده های جالب برای برگزاری یک جشن عروسی کم خرج و ساده

0
یکی از زیباترین اتفاقات زندگی هر زوج جوانی مراسم عروسی است. اما این مراسم گاهی آنقدر تجملی، پیچیده و سخت می شود که به یک پروسه فرسایشی تبدیل می شود. به طوری که زوج های جوان به جای آنکه از روند کارها لذت ببرند، با تحمل استرس و نگرانی های فراوان منتظرند زودتر روز موعود فرا برسد تا از شر این هجم کار و دغدغه و هزینه رهایی پیدا کنند. در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده ایم که می توانید در برگزاری یک مراسم عروسی ساده، کم هزینه و در عین حال دوست داشتنی به شما کمک کند.
لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس

لازم نیست هر چیزی که در لیست عروسی مرسوم است را بخرید

رسم و رسومات عروسی تا زمانی زیبا هستند که باعث شادی و همدلی شوند. اگر به دنبال برگزاری یک مراسم عروسی کم خرج و آرام هستید در خریدهای عروسی دقت کنید. لازم نیست هر چیزی که در لیست رسوم خرید عروسی است را خریداری کنید. اگر به وسایلی که در خرید عروسی مرسوم است احتیاج ندارید از خرید آن‌ها صرف نظر کنید. شاید صرف نظر کردن از خرید چند تکه لباس به نظرتان صرفه جویی بزرگی نباشد، اما این کار در کنار سایر صرفه جویی‌ها، به مدیریت هزینه‌های شما کمک بزرگی می‌کند. یادتان باشد که لازم نیست حتما حلقه‌های گران قیمتی انتخاب کنید. می‌توانید از حلقه‌های ساده یا طلای دست دوم استفاده کنید. اگر هم برایتان طلا اهمیتی ندارد می‌توانید سراغ گزینه‌های دیگری بروید.

به جای نو کردن همه وسایل شخصی، وسایلی که در دوران مجردی استفاده می‌کردید را به خانه جدید بیاورید. با این کار نه تنها در هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌اید، بلکه با اسراف نکردن و استقاده صحیح از وسایلی که در اختیار دارید، برکت را به زندگی خود خواهید آورد.

از دوست عکاس خود کمک بخواهید

ثبت خاطرات روز عروسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر عروس و دامادی است. هرچند این ثبت خاطرات گاهی آنقدر تجملی و پر زرق و برق می‌شود که به یک پروسه طولانی با هزینه‌های هنگفت تبدیل می‌شود. فریب پکیج‌های پر زرق و برق آتلیه‌های عکاسی را نخورید. پیش از هر چیز به نیازهای خود توجه کنید. اگر شما به دنبال ثبت خاطرات روز عروسیتان هستید، نیازی به عکس‌هایی با ژست‌های مصنوعی در لوکیشن های پیشنهادی آتلیه داران ندارید. کلیپ‌های عروسی و مجموعه عکس‌هایی با عناوین مختلف تنها وقت و هزینه شما را هدر می‌دهند و به استرس‌ها و حجم کارهای زیاد قبل از مراسم عروسی شما اضافه می‌کنند. اگر به دنبال ثبت اتفاقات بهترین روز زندگیتان هستید، به دنبال گروهی یا دوستی با دوربین دیجیتال باشید که عکاسی را بلد است. اجازه دهید این روز بدون هیچ دخل و تصرفی برای شما ثبت کنند. با این کار نه تنها در هزینه‌های عروسی صرفه جویی بزرگی خواهید کرد، بلکه با حذف کارهای غیرضروری، مراسمی ساده‌تر و در آرامش خواهید داشت. مطمئن باشید دیدن عکس‌های واقعی روز عروسیتان با تمام اتفاقات غیرمترقبه‌اش لذت بخش‌تر از دیدن عکس‌های آتلیه‌ای با لبخندهای مصنوعی خواهد بود.

لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس
کارت عروسی‌تان را خودتان بسازید

علارغم کارهای زیاد قبل از مراسم عروسی، با کمی برنامه ریزی می‌توانید کارت‌های عروسیتان را خودتان درست کنید. با یک متن زیبا، مقوا، مقداری تور و مروارید و کلاژ طرح‌ها، با کمی چاشنی خلاقیت می‌توانید یک کارت ساده و زیبا بسازید. مطمئن باشید میهمانان شما نیز این ذوق و سلیقه شما را تحسین خواهند کرد.

از تکنولوژی کمک بگیرید و کارت عروسی مجازی برای میهمانان خود بفرسید. با کمی خلاقیت و استفاده از اپلیکیشن‌های ساده و کاربردی، یک کارت عروسی دیجیتالی طراحی کنید و از طریق ایمیل و سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان، کارت دعوت را برای میهمانان خود بفرسید. اگر دوستان طراح و خوش ذوقی دارید برای طراحی کارت دعوت دیجیتالی خود از آنها کمک بگیرید.

سفره عقد را خودتان با کمک افراد خوش سلیقه بچینید
وسایل سفره عقد را می‌توانید خودتان بخرید و آن را خودتان یا دوستان با سلیقه‌تان بچینند. چیدن سفره عقد کار چندان سختی نیست. می‌توانید مدل‌های زیبایی را از اینستاگرام یا در اینترنت جستجو کنید. اگر این کار برایتان مقدور نیست، یک سفره عقد ساده بخرید و خودتان تزئیناتی به آن اضافه کنید.
لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس

کیک عروسی را سفید انتخاب کنید

با اینکه زوج‌های جوان وقت و هزینه زیادی صرف پیدا کردن مدل دلخواه کیک مراسم عروسی خود می‌کنند، این کیک تنها در یکی دو عکس مراسم‌شان پیداست و معمولا هم کسی از مهمانان مزه کیک عروسی اصلا یادش نمی‌ماند. به جای انتخاب مدل‌ها و تزیینات گرانقیمت، با یک طرح ساده پرونده کیک عروسی را ببندید. بهترین انتخاب برای کیک عروسی، انتخاب یک کیک خامه‌ای یک دست سفید است که با گل‌های مصنوعی یا طبیعی تزئین شده است. مطئمن باشید چند روز پس از مراسم از اینکه بی دلیل هزینه زیادی صرف خرید کیک نکرده‌اید به خودتان آفرین خواهید گفت.

برای پذیرایی از مهمانان میوه‌ها و شیرینی‌های متنوع لازم نیست
لازم نیست میوه‌ها و شیرینی عروسی، بسیار متنوع باشد. از چند میوه فصل و رسمی استفاده کنید. برای شام هم باور کنید اگر چند نوع غذا و دسر در مراسم عروسی‌تان نداشته باشید، باز هم مراسم به خوبی برگزار می‌شود. یک نوع غذا هم کافی است.
لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس

برای دسته گل و تزئین ماشین عروس از بازار گل خرید کنید

چه تمام ماشین را با غنچه‌های رز یک دست تزیین کنید، چه یک طرح ساده و خلوت برای تزیین ماشین عروس انتخاب کنید، فردای روز عروسی باید آن ها را دور بریزید. اجازه ندهید ژورنال‌های پر رنگ و لعاب تزیین ماشین عروسی شما را به اشتباه بیاندازد. می‌توانید با انتخاب یک طرح ساده و کم هزینه به جای یک تزیین گرانقیمت، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های عروسی داشته باشید. یادتان باشد که حتما گل‌های عروسی را از بازار گل تهیه کنید، نه گل‌فروشی‌ها. برای تزئین ماشین عروس دو پیشنهاد برایتان داریم. اول اینکه علاوه بر گل، اسفنج نیم کره، روبان و چسب نیز تهیه کنید و خودتان دست به کار تزئین ماشین عروس شوید. فقط کافی است گل‌ها را در اسفنج گل فرو کنید بعد روی کاپوت بچسبانید و سپس دو طرف آن را با روبان تزئین کنید. به همین سادگی.

راه حل دوم هم این است که به دنبال گل فروشی‌های تازه کار بگردید. از تفاوت قیمت‌هایی که با  گل فروشی‌های بزرگ و معروف دارند شوکه خواهید شد. اگر با دقت و تحقیق مناسب یک گل فروشی منصف انتخاب کنید نه تنها در هزینه‌های مراسم عروسی صرفه جویی کرده‌اید، بلکه به رشد یک کسب و کار نوپا کمک خواهید کرد.

به آرایشگرتان نگویید عروسی شماست

وقتی به عنوان عروس وارد یک آرایشگاه می‌شوید، با پکیج‌های خدماتی برای نوعروسان مواجه می‌شوید که با توجه به نوع و تعداد خدمات شامل هزینه‌های متفاوتی می‌شود. به جای انتخاب این بسته‌ها، تنها خدماتی که نیاز دارید را انتخاب کنید. بسیاری از خدمات جانبی آرایشگاه‌ها را با هزینه‌هایی به مراتب کمتر می‌توانید انجام دهید. یکی از روش‌های ساده برای اینکه پول کمتری خرج کنید این است که به آرایشگر نگویید خودتان عروس هستید. یادتان باشد که کافی است که این کلمه را به کار ببرید، همین باعث چند برابر شدن هزینه آرایشگاه‌ شما می‌شود.

لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس

لباس عروس را اجاره کنید

اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها برای تهیه لباس عروس هستید، به جای خرید به دنبال اجاره کردن باشید. به جز مزون‌ها و فروشگاه‌های مربوطه، نوعروسان زیادی هستند که لباس عروسی خود را برای اجاره یا فروش در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر به دنبال خرید یا دوخت لباس عروس هستید، به جای مزون‌های معروف در خیاطی‌ها و تولیدی‌های کوچک به دنبال لباس مناسب عروسی خود بگردید. شاید پیدا کردن این تولیدی‌ها و خیاطی‌ها به سادگی ورق زدن ژورنال‌های جدید مزون های گرانقیمت نباشد، اما وقتی با هزینه‌های به مراتب کمتر لباس عروس خود را پیدا کردید، از وقتی که صرف کرده‌اید، خوشحال خواهید شد.

لیست مهمانان خود را کوتاه کنید
به جای دعوت از لیست بلندبالایی از دوستان و آشنایان تعداد مهمانان خود را کم کنید. اقوام نزدیک و دوستان صمیمی را دعوت کنید. مطمئنا در یک مراسم خودمانی و صمیمی علاوه بر کاهش هزینه‌ها، به خود شما نیز بیشتر خوش خواهد گذشت.
لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس

تشریفات عروسی را تا جایی که می‌توانید کم کنید

قبل از اینکه به دنبال تالار عروسی بگردید، نیازها و خواسته‌های خود را از یک تالار مشخص کنید. با مراجعه به تالارهای عروسی و شرکت‌هایی که خدمات مجالس ارائه می‌دهند آنقدر با گزینه‌های متفاوت و پر زرق و برق رو به رو می‌شوید که ممکن است انتخابی اشتباه و پر هزینه داشته باشید. برای کم هزینه شدن مراسم می‌توانید وسط هفته و روزی که در آن مناسبت خاصی نیست را انتخاب کنید.

به دنبال برگزاری مراسمی باشید که برای شما شادی و آرامش به همراه داشته باشد. مطمئن باشید اگر به خاطر نظرات دیگران انتخاب‌هایی داشته باشید که هزینه‌های زیادی برای شما داشته باشد، در آینده نه چندان دور پشیمان خواهید شد.

 درگیر حواشی تجملاتی جدید نشوید

گیفت عروسی، میز یادبود میهمانان، عکس اسپورت، مراسم فرمالیته و حواشی و رسم و رسومات دیگر، چند وقتی است جای خود را در مراسم‌های عروسی باز کرده‌اند و جدای صرف هزینه‌های هنگفت، دغدغه‌های زیادی برای برخی زوج‌های جوان ایجاد کرده‌اند. نگرانی از حرف مردم و عقب نماندن از مد روز، و چشم و هم چشمی باعث شده مراسم عروسی که قرار بوده یک روز شاد و دوست داشتنی برای یک زوج باشد، به یک روند طولانی و خسته کننده و هزینه بر تبدیل شود. حواستان باشد درگیر حواشی تجملاتی جدید نشوید و به فکر برگزاری یک مراسم ساده و راحت باشید. مراسمی که مناسب شرایط و سلیقه شما باشد.

لباس عروس کیک عروسی کارت عروسی عروسی سنتی عروسی ایرانی سفره عقد دسته گل عروسی جشن عروسی ایده های جالب برای جشن عروسی آرایشگاه عروس
سخت نگیرید
روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر زوج جوانی است، اما این نکته را فراموش نکنید که همه‌ٔ این رسم و رسومات و مراسم‌ها آغاز زندگی مشترک شما است. آغاز زندگی مشترک با یک مراسم ساده و صمیمی به مراتب بهتر از مراسمی ایده آل و رویایی است که کدروت‌ها و سختی‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. خیلی سخت نگیرید و مطمئن باشید روزهای شادتر و بهتری در ادامه پیش روی شماست.
منبع : فردا نیوز / محدثه خانی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ