۹ کاری که افراد دارای اعتماد به نفس انجام نمی‌دهند

0
اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های موفق است. آن‌ها این ویژگی مثبت را در راه رسیدن به موفقیت و پشت سر گذاشتن مشکلات و موانع به کار می‌برند و با کمک آن به اهدافی که برای خود ترسیم کرده‌اند، می‌رسند.

فهرستی از ۹ کاری که افراد دارای اعتماد به نفس انجام نمی‌دهند، ارائه شده است. در حالی که دیگران به طور مداوم در حال انجام این ۹ کار هستند، معمولا افراد دارای اعتماد به نفس از انجام آن‌ها خودداری می‌کنند.

من میتوانم موفق شوم من می توانم بهترین باشم متخصص روانشناسی راههای افزایش اعتماد به نفس راز موفقیت افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران اعتماد به نفس چیست اعتماد به نفس بالا

خودبزرگ‌بینی و عدم اعتراف به اشتباه

افراد دارای اعتماد به نفس ترسی از اعتراف به اشتباه ندارند. آن‌ها اشتباه کردن را جزئی از سرشت و طبیعت انسان می‌دانند و به جای دفاع از اشتباهات، از آن‌ها درس گرفته و این اشتباهات را به عنوان یک تجربه که می‌توانند با دوری از آن مهارت‌ها، توانایی‌ها و جایگاه خود را ارتقاء بخشند، به کار می‌گیرند.

سخن گفتن و بی‌توجهی به دیگران

افرادی که اعتماد به نفس کافی دارند، توانایی شنیدن و گوش دادن به حرف‌های دیگران، پیش از آغاز سخن را دارند. آن‌ها با این کار بیشترین اطلاعات لازم را قبل از اظهار نظر کسب می‌کنند. آن‌ها به احساسات و واکنش‌های منفی اجازه تاثیر بر روند گفتگو را نمی‌دهند.

راحت‌طلبی

آن‌ها می‌دانند لمیدن در یک گوشه دنج و دوری از ریسک و ماجراجویی، رویاهایشان را با خطر عدم تحقق روبرو می‌کند، لذا به جای تسلیم شدن در برابر امر واقع، به دنبال راهی برای تحقق بخشیدن رویاهای خود می‌گردند.

کمک و نصیحت نگرفتن از دیگران

افراد دارای اعتماد به نفس، برخلاف دیگران، به ضعف‌های خود اعتراف کرده و ابایی از درخواست کمک، نصیحت و مشورت از دیگران ندارند؛ به ویژه از آن‌ها که در زمینه مورد نظر تجربه و مهارت بیشتری دارند.

مقایسه خود با دیگران و چشم و هم‌چشمی

به طور معمول سنجش و مقایسه نشانه ضعف و عدم اعتماد به نفس نسبت به داشته‌ها به شمار می‌رود. افراد دارای اعتماد به نفس دائما تنها در قالب یک رقابت سالم داشته‌ها و مکاسب خود را بررسی کرده و راه‌های به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر را جستجو می‌کنند. این نوع از مقایسه سالم، برخلاف مقایسه‌های معمول که موجبات شکست را فراهم می‌کند، دائما افراد با اعتماد به نفس را در فهرست افراد موافق جای می‌دهد.

ترس از شکست

آن‌ها که اعتماد به نفس ندارند، دائما از شکست می‌ترسند. آن‌ها از این هراس دارند که دیگران آن‌ها را افرادی ناموفق و شکست‌خورده بنامند. این موضوع این افراد را از به دست آوردن موفقیت‌های مختلف در زمینه‌های فردی، کاری و اجتماعی باز می‌دارد. در نقطه مقابل، افراد با اعتماد به نفس ترسی از شکست ندارند و هر شکست را پلی برای یک پیروزی می‌دانند.

من میتوانم موفق شوم من می توانم بهترین باشم متخصص روانشناسی راههای افزایش اعتماد به نفس راز موفقیت افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران اعتماد به نفس چیست اعتماد به نفس بالا

تسلیم زودهنگام

افراد دارای اعتماد به نفس می‎دانند مسیر موفقیت و پیروزی آکنده از موانع مختلف است و ممکن است در این مسیر، فرد با مشکلات و موانع مختلفی روبرو شود. آن‌ها می‌دانند برای رسیدن به پیروزی باید با کوشش، همت و اعتماد به نفس همه این موانع را پشت سر بگذارند. در نقطه مقابل افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، با اولین مشکل جا زده و از ادامه مسیر باز می‌مانند.

مقصر دانستن دیگران

این افراد مسئولیت کارهای خود را بر عهده می‌گیرند و دیگران را مسئول اشتباهات خود معرفی نمی‌کنند. آن‌ها با گشاده رویی مسئولیت اشتباهات خود را پذیرفته و تلاش می‌کنند این اشتباهات را تکرار نکنند.

منتظر اجازه دیگران ماندن

افراد دارای اعتماد به نفس دارای روحیه رهبری هستند و این موضوع آن‌ها را برای اتخاذ تصمیم در زمان و مکان مناسب کمک می‌کند. آن‌ها منتظر کسب اجازه و مشورت از دیگران نمی‌مانند، مگر زمانی که این مشورت در حد نصیحت باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ