جیلی جی سی ۶ (GC6) هم به ایران آمد +قیمت و مشخصات

0
شرکت خودروسازان بم چند وقتی است که تولید آزمایشی GC6 را در ایران آغاز کرده است. در حال حاضر جیلی GC6 طی ماه گذشته سه دستگاه تولید داشته است.

این خودرو احتمالا در خرداد ۹۶ به صورت رسمی به بازار ایران معرفی می شود و از تابستان امسال وارد جاده های کشور می شود. پیش از این قرار بود تا این سدان به نسبت ارزان چینی مونتاژ داخل در اواسط سال گذشته به جاده های کشور بیاید.

مشخصات جیلی جی سی 6 محصولات جیلی قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو جیلی قیمت جیلی gc6 فروش جیلی gc6 خودروسازان بم بم خودرو جیلی Geely GC6

سال گذشته اعلام شد که این خودرو به عنوان اولین محصول مونتاژی جیلی در ایران شناخته می شود و با قیمت رقابتی وارد بازار کشور می شود. در آن موقع بهای خودرو در محدوده ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعلام می شد.

مشخصات جیلی جی سی 6 محصولات جیلی قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو جیلی قیمت جیلی gc6 فروش جیلی gc6 خودروسازان بم بم خودرو جیلی Geely GC6

Geely GC6 به موتور ۱.۵ لیتری ۱۰۴ اسب بخار با گشتاور ۱۴۶ نیوتون متر مجهز است که گیربکس اتوماتیک چهار دنده، قدرت موتور را به چرخ های جلو می رساند. امکاناتی نظیر دی لایت، ماینیتور، بلوتوث، سنسور پارک عقب و… در این سدان چینی وجود دارد.

جیلی GC6 یا همان MK، خودرویی است که زیر نظر هلدینگ جیلی تولید می‌شود. این خودرو تا امروز چند نسل را پشت سر گذاشته و در ایران با آخرین سری خود که در سال ۲۰۱۴ به بازار چین عرضه شده است، حضور پیدا می‌کند.
GC6 جزو آن دسته از خودروهای سدان جیلی قرار می‌گیرد که در آن اصل سادگی و کاربردی بودن لحاظ شده‌است تا قیمت خودرو برای مصرف‌کننده عادی جامعه مناسب باشد. این خودرو با فاصله محوری ۲۵۰۲ میلی‌متری در رده خودروهای سدانی قرار می‌گیرد که برای استفاده خانواده‌های ۴ نفره مناسب واقع می‌شود.
همچنین موتور ۱۴۹۸ سی‌سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ این خودرو توان تولید ۵/۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۱۳۶ نیوتون‌متری را دارد که برای وزن ۱۱۴۲ کیلوگرمی خودرو، به نظر مناسب می‌آید. البته با بازنگری انجام شده قدرت این خودرو به ۱۰۵ اسب بخار رسیده و توان تولید گشتاور ۱۴۶ نیوتون‌متری را دارد.
طبق اعلام خودروسازان بم، GC6 با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه و به انتخاب مشتری در فهرست سفارش گذاشته می‌شود. گیربکس دستی، ۵ دنده معمولی و نسخه اتوماتیک، ۴ دنده است. روی پنل این گیربکس حالت رانندگی با دنده سنگین و شروع حرکت با دنده دو تعبیه شده است.
ولی خبری از حالت تیپرونیک یا تعویض دستی نیست که برای این خودرو نسبت به رقبا ضعف حساب می‌شود. فرمان این خودرو از نوع هیدرولیک و برای خودروهایی با این محدوه قیمتی، طبیعی است. البته رقیبی مانند برلیانس H330 پارس خودرو به فرمان برقی مجهز است.

مشخصات جیلی جی سی 6 محصولات جیلی قیمت خودروهای چینی در ایران قیمت خودرو جیلی قیمت جیلی gc6 فروش جیلی gc6 خودروسازان بم بم خودرو جیلی Geely GC6
رینگ خودرو ۱۵ اینچی بوده و لاستیک ۶۰/۱۸۵ روی آن نصب شده است. ترمزهای خودرو که از نوع ABS  و EBD، روی ۴ چرخ دیسکی خودرو عملکرد خود را نشان می‌دهد. سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و سیستم استرس گیر ضربه در انتهای اکسل عقب در کنار لاستیک‌های مناسب باعث می‌شود خودرو تعادل خوبی داشته‌باشد. وجود دو کیسه هوا هم به ایمنی بیشتر خودرو کمک می‌کند و باعث می‌شود رقابت در بازار ایران برای این ماشین سخت نباشد.
اگر بخواهیم واقع‌بینانه در مورد ظاهر این خودرو نظر بدهیم، باید بگوییم در طراحی آن نکته خلاقانه‌ای وجود ندارد. می‌توان گفت در دوره‌های مختلف طراحی این محصول که سال‌های گذشته هم به بازارهای مختلف ورود کرده است، نسبت به نسخه‌های ۲۰۱۵ تغییر آن‌چنانی نداشته و ظاهرش مثل تندر۹۰ خشک و کمی بی‌روح است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ