مشکل فنی سایت یارانه‌ برطرف شد!

0

به گزارش ساتین : معاون وزیر ارتباطات گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نظیر در اختیار قراردادن پهنای باند مناسب و انتقال اطلاعات به دیتاسنترهای موجود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکلات فنی سایت معرفی شده در خصوص یارانه‌ برطرف شد.

 نخستین جلسه کمیته راهبری اجرای نظام پایش شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان کلیه دستگاه‌های اجرایی و به میزبانی سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

این کمیته وفق اقدام تبصره ۳ ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف کرده است تا برای امکان ارزیابی شاخص‌ها و وضعیت در ابعاد ملی، ‌منطقه‌ای و بین‌المللی،‌ نظام پایش شاخص‌های ICT را تا پایان سال دوم برنامه تدوین و ابلاغ کند،‌ تشکیل شد و هدف اصلی آن هماهنگ‌سازی دستگاه‌ها برای اجرای عملیات پایش که براساس برنامه‌ریزی‌ها، در سالجاری اجرایی می‌شود،‌ است.

نصر الله جهانگرد در نخستین جلسه کمیته، راهبری اجرای نظام پایش شاخص‌های ICT، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر برنامه ساخت یافته ۲۰ ساله برای کشور وجود دارد که تاکنون هشت سال از اجرای آن سپری شده و براساس آمارهای موجود، اغلب پارامترهای کمی تعریف شده، محقق نشده است.

وی افزود: از سوی دیگر تاکنون ۱۵ درصد از اهداف برنامه پنجم توسعه محقق شده که در فرصت کوتاه باقیمانده می‌بایست ۸۵ درصد مابقی اجرایی شود.

او خاطر نشان کرد: با اصلاح سیاست‌ها و روش‌های اجرایی می‌توان اهداف پیش‌بینی شده در برنامه پنجم توسعه کشور را محقق کرد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که با مدیریت صحیح و استفاده از ظرفیت‌های موجود، می‌توان سرویس‌های مختلف را به متقاضیان ارایه کرد گفت: طی چند روز گذشته و به دنبال اعلام صورت گرفته، تعداد زیادی از مردم به سایت معرفی شده در خصوص یارانه‌ مراجعه کردند که به دلیل عدم پیش‌بینی الزامات فنی، با برخی مشکلات مواجه شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با تمهیدات اندیشیده شده نظیر در اختیار قراردادن پهنای باند مناسب و انتقال اطلاعات به دیتاسنترهای موجود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکلات فنی، بر طرف شده است.

جهانگرد تصریح کرد: به منظور پیاده‌سازی، مدیریت و کنترل پیشرفت برنامه‌ها در حوزه ICT نیازمند زبان و استانداردهای مشترک هستیم.

او با بیان این مطلب که شاخص‌های اندازه‌گیری، یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در این راستا مورد استفاده قرار گیرد تاکید کرد: پایش شاخص‌های ICT در گذشته نیز صورت می‌گرفته و ۹ دستگاه شاخص‌هایی را برای این منظور تعریف کرده بودند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: اما برای تحقق مدیریت یکپارچه، شاخص‌های پایش ICT تعریف شده که امیدواریم با یک تقسیم کار در سطح ملی، این طرح اجرایی شود.

مرجع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ