عصبانیت شبکه «من‌ و تو» از مجرى تلویزیون ایران

0
اظهارنظر شخصى پدرام کریمی مجرى سیما، با واکنش شبکه «من و تو» مواجه شد و این شبکه تلاش کرد با سیاه‌نمایی، این مجری جوان را مدافع رویکرد تفکیک جنسیتی معرفی کند.
کریمی در برنامه هفته گذشته  «دور همی» با تاکید بر حفظ شأن و احترام به جایگاه بانوان، ضمن انتقاد به رویکرد غربی به موضوع اشتغال زنان گفت: «اعتقادى به کار کردن خانم ها ندارم چون کار بیرون موجب آسیب رسیدن به آن‌ها می شود.»
همسر پدرام کریمی مجری شبکه من و تو شبکه من و تو بیوگرافی پدرام کریمی آزادی بیان در خارج آزادی بیان در اروپا
این اظهارنظر که از طریق فعالان صفحات مجازى به گونه اى دیگر و به جهت جذب و توجه مخاطبان منتقل و بازتاب یافته بود در این شبکه تلویزیونى – که مدعى آزادى بیان و انتقال صحیح اخبار است – به گونه اى دیگر بازنشر پیدا کرد و تلاش شد آن را بهانه اى براى نکوهش غیرت و جایگاه واقعى زنان قرار دهد.

البته پدرام کریمی در صفحه شخصی اش درباره اظهارنظرش شفاف سازی کرد، اما گویا این رسانه ها قصد سوءاستفاده خود از این صحبت شخصی را دارند.

دیشب برنامه ى ” دورهمى ” پخش شد . ضمن تشکر از عزیزانى که برنامه رو دیدند والبته جناب “مهران مدیرى “عزیز و بزرگوار و شرکت محترم و معتبر ” اول مارکت ” … در خصوص صحبت هایى که در برنامه در خصوص کار خانم ها شد و (تیترى که به اشتباه و شاید مغرضانه روى عکس بالا زده و در صفحات مجازى منتشر شده است ) لازم دیدم -على رغم میل باطنى- چند نکته رو عرض کنم ؛
١- جمله ى درستى است که ؛ از ادب و نحوه ى برخورد مخالفین مى شه پى برد به درستى یا نادرستى موضوع یا مطلبى ( من از توهین و تهمت و شایعه مى گذرم ، ولى امیدى نباید داشت که خدا از حق الناس بگذره)

٢-متاسف و متعجب هستم براى بد فهمى برخى ، در حالى که کلام من در تایید شأن و جایگاه بانوان بود… نه باید و نبایدهاى کار خانمها !!! تاکید مى کنم وظیفه ى زن ، کار در بیرون خانه ( جهت کسب درآمد) نیست و حتى اسلام کار زن در خانه را لطف او نسبت به شوهر مى داند …فعالیت اجتماعى داشتن بانوان با کار به جهت کسب درآمد متفاوته و بانوانى که به جهت نیاز مالى سرکار مى روند بسیار. بیشتر از آقایون قابل احترام هستند. ( لطفا مطالعه کنید)

٣-حتى هر شخص متوسط عقل و حتى کم هوش هم این نکته را درک مى کند که بعضى مشاغل بطور اخص آموزشى و پرورشى و تربیتى -که آن هم به ذات زنانه و مادرانه – باز مى گردد ، مختص خانم هاست و آقایان از انجام آن عاجزند…

۴-فهم این نکته سخت نیست که – باتوجه به توان بانوان -کار کردن در بیرون از منزل و سپس کار در خانه و رسیدگى به فرزند ، به دلیل استرس و اضطراب و فشار کار و خستگى مداوم در دراز مدت ، بانوان رو شکسته و در نهایت منجر به پیرى زودرس مى کند نه شاداب تر!!! تساوى حقوق زن و مرد با تشابه حقوق این دو متفاوته ( لطفا مطالعه کنید)

۵-متفکران و فوقِ روشنفکران و با ادب وطنى ، که زنان اروپایى و غربى رو به بنده یادآورى مى کنند اى کاش نامه ى اخیر ١٧زن سیاستمدار فرانسوى رو در اعتراض به محیط کارشون خوانده بودند ( لطفا مطالعه کنید)

۶- در حالى که کارشناسان اروپایى حوزه ى خانواده به جهت حفظ کانون خانواده و تربیت فرزند ، تکاپوى کم کردن روز و ساعات کارى زنان را دارند تا بیشتر ساعات را در خانه سپرى کنند…اینجا هستند کسانى که راه رفته ى آنها را مجدد طى مى کنند .( لطفا مطالعه کنید)

٧- على رغم اشاره در برنامه ، به عزیزان نظریه پرداز که دهانشان براى اظهار نظر درهر موضوعى بازه یادآورى مى کنم (همسر بنده به خواست خودشون سر کار نرفتند) و فعالیت هاى مختلف اجتماعى دارند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ