مرغ کیلویی ۸ هزار تومان شد +توجیه این افزایش قیمت

0

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: افزایش قیمت مرغ ربطی به ماه مبارک رمضان ندارد، بلکه افزایش قیمت جوجه یک روزه به ۲۷۰۰ تومان سبب شده است، قیمت تمام شده مرغ بالا رفته و کیلویی ۸ هزار تومان به فروش برسد.

مهدی یوسف‌خانی در مورد علت افزایش مرغ در بازار که این روزها به ۸ هزار تومان در  هر کیلوگرم هم رسیده است،‌ اظهار داشت: با توجه به کاهش بی‌رویه قیمت مرغ زنده درب مرغداری‌ها طی یک هفته اخیر، مرغداران از فروش مرغ به کشتارگاه‌ها امتناع کردند که همین امر سبب شد که قیمت مرغ زنده از ۴۱۰۰ تومان به ۵ هزار تومان برسد.
وی اضافه کرد: قیمت منطقی فروش مرغ زنده در کشتارگاه‌ها باید کیلویی ۴۶۰۰ تومان باشد، تا در نهایت با محاسبه سود توزیع، گوشت مرغ کیلویی ۷۴۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده برسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در پاسخ به اینکه برخی، افزایش قیمت خوراک طیور و قیمت جوجه یک روزه را عامل افزایش قیمت مرغ می‌دانند، با تأیید این موضوع، تصریح کرد: مشکل اینجاست که قیمت هر دو نهاده‌ در نوسان است و اکنون قیمت جوجه یک روزه بدون هیچ حساب و کتابی بالا رفته است و هیچ نظارتی بر آن نمی‌شود.
گفته می شود انجمن جوجه یک روزه قیمت این محصول را ۲ هزار تومان تعیین کرده که یوسف‌خانی با رد این موضوع تصریح کرد: قیمت جوجه یک روزه در بازار به ۲۷۰۰ تومان رسیده است که پس از ۵۰ روز پرورش، آن را کیلویی ۴۶۰۰ تا ۵ هزار تومان می‌فروشند.
وی خاطرنشان کرد: زنجیره تولید به طور کلی از زیربنا مشکل دارد و قیمت نهاده‌ها و جوجه یک روزه آن قدر تغییر می‌کند که نمی‌شود برای تولید مرغ برنامه‌ریزی کرد.
قیمت هر کیلوگرم مرغ تا هفته گذشته روی مرز ۶۹۰۰ تومان بود، اما به یکباره طی چند روز گذشته به ۸ هزار تومان در هر کیلو رسیده است که برخی افراد، نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان را عامل آن می‌دانند، در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی آن را رد کرده و دلیل گرانی را عرضه نکردن مرغ به مقدار کافی از سوی مرغداری‌ها عنوان می‌کنند.

 

منبع : رکنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ