جزییات عملکرد ۱۰ ماهه بورس در عرضه اوراق بهادار

0

به گزارش ساتین : طبق عملکرد ۱۰ ماهه سال ۹۲ سازمان بورس اوراق بهادار، تاکنون مجوز افزایش سرمایه ۱۳۴ شرکت بورسی و فرابورسی به میزان ۱۷۹ هزار و ۸۷۱ ریال صادر شده است.

طبق بررسی‌های آماری صورت گرفته در سازمان بورس و اوراق بهادار (مدیریت نظارت بر بازار اولیه) در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی ۱۰ ماهه سال ۹۲ اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام، شامل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و شرکت‌های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت و اوراق اجاره کرده است.

مدیریت نظارت بر بازار اولیه پس از بررسی درخواست‌های افزایش سرمایه‌ شرکت‌های سهامی عام طی ۱۰ ماهه سال ۹۲، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۳۴ شرکت اقدام کرده است.

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی ۱۰ ماهه سال ۹۲ معادل ۱۷۹.۸۷۱ میلیارد ریال بوده است که سهم شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برابر با ۱۴۷.۳۹۱ میلیارد ریال و شرکت‌های فرابورسی و ثبت شده نیز سازمان برابر با ۳۲.۴۸۰ میلیارد ریال است.

بر اساس مجوزهای صادره، ۵۵ درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته‌ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تأمین شده‌اند.

مرجع :  فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ