جوزپه دینوتی ،رئیس مافیا در ایتالیا به قتل رسید +عکس

0
جوزپه دینوتی، رهبر مافیای «کوسا نوسترا» در شهر پالرموی ایتالیا به ضرب دو گلوله به قتل رسید. حمله زمانی روی داد که رییس مافیا مشغول دوچرخه سواری بود.

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه یورونیوز، به گفته پلیس ایتالیا حمله احتمالا توسط دو نفر که سوار موتور سیکلت بودند به وی نزدیک می شوند و به سمت گردنش تیراندازی می کنند.

جوزپه دینوتی در سال ۱۹۸۳ به اتهام قتل سه پلیس به حبس ابد محکوم اما در سال ۲۰۱۴ پس از گذراندن بیست سال در پشت میله های زندان حکم دادگاه به دلیل نقص دادرسی باطل و او آزاد شد.

مافیای ایتالیا مافیا سیسیل عکس مافیا اخبار ایتالیا Giuseppe Dainotti

این قتل در بیست و پنجمین سالگرد مرگ جیووانی فالکونه، قاضی مشهور ضد مافیا روی داد. این قاضی یکی از مهمترین پرچمداران مبارزه با گروههای مافیایی در سیسیل ایتالیا به حساب می آمد و بیش از ۳۰۰ عضو بلندپایه مافیا را تحت تعقیب قرار داد.

وی بارها هدف سوء قصد نافرجام قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۲ به همراه همسر و سه محافظش در اثر انفجار یک بمب ۶۰۰ کیلویی کنترل از راه دور در مسیر حرکت خودرواش کشته شد.

مافیای ایتالیا مافیا سیسیل عکس مافیا اخبار ایتالیا Giuseppe Dainottiمافیای ایتالیا مافیا سیسیل عکس مافیا اخبار ایتالیا Giuseppe Dainotti

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ