ماجرای شب کشته شدن بن لادن از زبان همسر چهارمش

2
چهارمین و جوانترین همسر اسامه بن لادن Osama bin Laden برای نخستین بار درباره آنچه که در شب کشته شدن همسرش توسط نیروهای ویژه آمریکایی در پاکستان اتفاق افتاد، صحبت کرد.
اسامه بن محمد بن عوض بن لادن، رهبر تشکیلات القاعده، در سال ۱۹۵۷ در ریاض عربستان از یک پدر سعودی یمنی تبار و مادر سوری متولد شد.خانواده وی رابطه‌ای قوی با خاندان آل سعود در عربستان داشت.اسامه هفدهمین فرزند از مجموع ۵۲ فرزند پدرش بود که از دانشگاه ملک عبدالعزیز در جده فارغ التحصیل شد.
همسر اسامه بن لادن مرگ بن لادن عکس بن لادن درآمد القاعده تروریستی القاعده بیوگرافی اسامه بن لادن اسامه بن‌لادن Osama bin Laden
اسامه بن لادن از ثروت و روابطش، در حمایت از مجاهدان افغان در جنگ شوروی سابق علیه افغانستان در سال ۱۹۷۹ استفاده نموده و در سال ۱۹۸۴ یک سازمان موسوم به مرکز خدمات و یک پایگاه آموزش فنون جنگی و عملیات مسلحانه به نام پادگان فاروق برای حمایت از مجاهدان افغان تاسیس کرد که این سازمان و پادگان در جریان جنگ شوروی سابق مورد حمایت آمریکا‌، پاکستان‌، عربستان،‌ مصر و برخی دیگر از کشورها بود.

در سال ۱۹۸۸ بن‌لادن فعالیتش در افغانستان را با ایجاد پرونده‌هایی برای تشکیلات القاعده جهت ثبت مشخصات شبه نظامیان آغاز کرد و پس از آن به نمادی برای این تشکیلات تبدیل شد.

پس از عقب نشینی نیروهای شوروی سابق از افغانستان، بن لادن از سوی عربستان یک قهرمان نام گرفت، اما پس از انتقادهای شدید بن لادن از حضور نیروهای آمریکایی در عربستان در جریان حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ و نخستین جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ حمایت سعودی‌ها از وی جهتی مخالف یافت و عربستان پس از این موضع گیری بن لادن، وی را فردی مرتد و فاسد خواند.

عدم حمایت عربستان نهایتا منجر به خروج بن لادن و رفتن وی به سودان و تاسیس مرکز عملیات جدید تروریستی در این کشور شد.

وی توانست در انتشار ایدئولو‌ژی‌ها و تفکراتش در جنوب شرق آسیا‌، آمریکا‌، آفریقا و اروپا به موفقیت‌هایی دست یابد.

رهبر تشکیلات القاعده در سال ۱۹۹۶ سودان را به مقصد افغانستان ترک کرد و دلیل این امر روابط قدرتمندی بود که با گروه طالبان در این کشور برقرار کرده بود.

همسر اسامه بن لادن مرگ بن لادن عکس بن لادن درآمد القاعده تروریستی القاعده بیوگرافی اسامه بن لادن اسامه بن‌لادن Osama bin Laden

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، امل بن لادن، چهارمین و جوانترین همسر بن لادن، رهبر سابق القاعده و مغز متفکر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، وقایع شب کشته شدن بن لادن را به دست نیروهای ویژه آمریکایی در ابیت آباد پاکستان برای “کتی اسکات کلارک” و “آدریان لوی” برای کتابشان “تبعید: کوچ اسامه بن لادن” تعریف کرد.

وی به همراه شش فرزندش و در کنار دو تن دیگر از همسران اسامه بن لادن در خانه‌ای امن در ابیت آباد پاکستان زندگی می‌کردند. همسر اول بن لادن “نجوا” که در نوجوانی با وی ازدواج کرده و ۱۱ فرزند از بن لادن داشت .

او در ۱۹۷۶، در ۱۷ سالگی با نجوا غانم در لاذقیه، سوریه ازدواج کرد. پس از آن ۴ بار دیگر ازدواج کرد و دو بار طلاق گرفت. او بین ۲۰ تا ۲۶ فرزند داشت.

پدر اسامه (محمد بن لادن) در ۱۹۶۷ در یک سانحه هوایی در عربستان توسط خلبان آمریکایی هنگام فرود کشته شد. بزرگترین برادر ناتنی بن لادن سالم بن لادن، رئیس بعدی خاندان بن لادن در ۱۹۸۸ در نزدیکی سن آنتونیو ایالت تگزاس در آمریکا با برخورد یک هواپیما به خطوط برق کشته شد.

در ساعت ۲۳ روز اول مه سال ۲۰۱۱ و پس از صرف شام و شستن ظرف‌ها و نماز خواندن بن لادن به سرعت خوابید. در خیابان همه چیز در تاریکی مطلق بود چون برق رفته بود.

امل بن لادن اما خوابش نمی‌برد و صداهایی عجیب از خیابان می‌شنید. صداهایی که شنیده می‌شد شبیه به طوفان یا صدای باد نبود. کمی بعد پرده‌های اتاقی که داخلش بودند، شروع کرد به تکان خوردن.

همسر اسامه بن لادن مرگ بن لادن عکس بن لادن درآمد القاعده تروریستی القاعده بیوگرافی اسامه بن لادن اسامه بن‌لادن Osama bin Laden

بن لادن بلند شد، هراس در چشمانش موج می‌زد و گفت: آمریکایی‌ها آمدند. شلوارش را پوشید. سپس صدای بلندی شنیده شد و خانه لرزید.

امل ادامه داد: شب تاریکی بود و نمی‌شد به خوبی دید در خیابان چه اتفاقی می‌افتد. روی چمن‌های آنطرف‌تر دو هلیکوپتر ارتش آمریکا به همراه ۲۴ تن از نیروهای ویژه آمریکایی پیاده شده و به سمت ساختمانی که ما در آن بودیم، روانه شدند.

در بالکن طبقه دوم “سحام” و “خالد” پسر ۲۲ ساله‌اش می‌توانستند نزدیک شدن نیروهای آمریکایی را نظاره کنند.

بن لادن به پسرش گفت که نزدش برود؛ خالد تفنگ کلاشنیکف را به دست گرفت درحالیکه مادرش می‌گفت از ۱۳ سالگی اصلا شلیک نکرده بود.

امل و سحام کودکان را که گریه می‌کردند، آرام می‌کردند. آنها به سمت طبقه بالا رفتند و یکدیگر را در آغوش گرفته بودند.

آنها شنیدند که نیروهای آمریکایی در ورودی را منفجر کردند.

همسر اسامه بن لادن مرگ بن لادن عکس بن لادن درآمد القاعده تروریستی القاعده بیوگرافی اسامه بن لادن اسامه بن‌لادن Osama bin Laden

بن لادن در نهایت با گفتن اینکه آنها من را می‌خواهند، به خانواده‌اش گفت که به طبقات پایینی بروند. اما مریم و سمیه، دختران بزرگتر خودشان را در بالکن مخفی کردند و سحام و پسرش به طبقه پایین رفتند.

در طبقه بالا، امل به همراه پسرش حسین و بن لادن در اتاق ماندند و دعا کردند. امل گفت که می‌داند کسی در میان اطرفیان و نزدیکان به آنها خیانت کرده است.

نیروهای آمریکایی حالا در هال بودند و درها را شکستند.

یکی از اعضای این نیروها، که عربی صحبت می‌کرد و می‌دانست خالد، پسر ۲۲ ساله بن لادن چه شکلی است، او را صدا کرد و زمانیکه خالد خودش را از داخل بالکن نشان داد، به او شلیک کرد.

سمیه و مریم به سمت نیروهای آمریکایی هجوم بردند اما به زودی آنها را دستگیر کردند.

رابرت اونیل، از نیروهای آمریکایی از هال گذشت و به سمت اتاق رفت. امل در مقابل شوهرش بود که به سمت اونیل حمله‌ور شد اما یکی به او شلیک کرد و سایر نیروها وارد صحنه شدند.

امل احساس کرد که خون از پایش می‌چکد و بر روی زمین افتاد.

اونیل کمی بعد به بن لادن شلیک و اعلام کرد که او مرده است.

تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی وارد اتاق شدند و خشاب‌هایشان را روی بن لادن خالی کردند.

امل در ادامه صحبت‌هایش گفت: من هشیار بودم اما باید خودم را به مردن می‌زدم. چشمانم را بستم و تلاش کردم تا تنفسم را هم کوتاه و آهسته انجام دهم. حسین پسرم را که نظاره گر همه ماجرا بود نیروهای آمریکایی گرفتند و روی صورتش آب ریختند. سمیه و مریم را هم گرفتند و به سمت بدن پدرشان بردند و از آنها خواستند تا جسد را شناسایی کنند.

ابتدا، مریم اسم جعلی گفت اما سمیه گفت که حقیقت را بگوید چون آنها پاکستانی نیستند.

صفیه ۱۱ساله هم که در بالکن خودش را قایم کرده بود توسط نیروهای آمریکایی پیدا شد و به او گفتند که جسد را شناسایی کند. بچه‌ها همگی جسد بن لادن را شناسایی کردند.

خیریه، همسر بن لادن هم جسد را شناسایی کرد.

نیروی آمریکایی که عربی صحبت می‌کرد، گفت: همگی جسد را اسامه بن لادن شناسایی کردند. بچه‌ها و بزرگترها.

نیروهای ویژه آمریکایی بعدا جسد را از روی پله‌ها پایین کشیدند و از ساختمان خارج شدند.

جسد خالد پسر ۲۲ ساله بن لادن در میانه پله‌ها بود و مادرش تلاش کرد تا صورت پسرش را ببوسد اما نیروهای آمریکایی نگذاشتند. نیروهای آمریکایی جسد را داخل یکی از هلیکوپترها گذاشتند و رفتند.

امل در ادامه گفت: من حسین را محکم گرفته بودم و می‌شنیدم که آمریکایی ها دارند می‌روند. کمی بعد، شنیدم که همسایه‌ها وارد ساختمان شدند و می‌پرسند آیا کسی زنده هست یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. نبی می گوید

    باید خانواده بن لادنومیکشتن خون هزاران نفربیگناه ریختن

  2. علی می گوید

    بی لادن هتوز نفس میکشد