گران ترین شهرهای دنیا برای پارک خودروها +عکس

0
شاخص پارکینگ جهانی سال ۲۰۱۷ منتشر شده و در آن گران‌ترین شهرها برای پارک خودروها مشخص شده‌اند.

به گزارش پدال، این شاخص بر پایه‌ی داده‌های Parkopedia است که بیش از ۵۰ میلیون فضای پارک در ۶۵۰۰ شهر در ۷۵ کشور را پوشش می‌دهد. قیمت‌های موجود در این شاخص به عنوان مفهوم نرخ پارکینگ‌ها برای عموم مردم محاسبه شده است. این شاخص به ۷ بخش مختلف از جمله پارک ۲ ساعته، پارک روزانه و پارک ماهانه تقسیم شده است.

به منظور انجام مقایسه‌ی هزینه‌ی پارکینگ در دنیا، تئوری برابری قدرت خرید در نظر گرفته شده و این امر امکان انجام مقایسه‌ی بهای نسبی پارک در شهرهای جهان را میسر کرده است. به علاوه، به منظور تخمین هزینه‌ی نسبی پارک خودرو در هر منطقه، قیمت‌های جهانی با استفاده از نرخ‌های ارز در ماه می ۲۰۱۷ به دلار تبدیل شده‌اند.

واقعیت زندگی در آمریکا هزینه اقامت نیویورک سفر به نیویورک زندگی در هلند زندگی در لندن زندگی در انگلیس زندگی در استرالیا توریستی هنگ کنگ پارکینگ خودرو اقامت در استرالیا

بیشترین هزینه پارک خودروی کوتاه‌مدت (۲ ساعته) در دو نقطه‌ی شهر نیویورک می‌باشد. برای پارک ۲ ساعته در این نواحی باید ۶۲ دلار پرداخت کرد. به‌طور متوسط شهر نیویورک بیشترین نرخ پارک ۲ ساعته یعنی ۳۲.۹۷ دلار داشته و این میزان در شهر سیدنی برابر با ۲۸.۴۵ دلار است. حداقل نصفی از مناطق شهر سیدنی نرخ پارک ۲ ساعته ۵۱ دلاری دارند. همچنین شهر بریسبین و ملبورن استرالیا نیز در بین ۵ شهر اول گران برای پارک خودرو قرار دارند (به ترتیب متوسط ۲۱.۷۷ و ۲۱.۵۶ دلاری). بوستون با هزینه متوسط ۲۰.۸۰ دلاری در مکان بعدی قرار دارد. تنها شهرهای غیر آمریکایی و غیر استرالیایی که در بین ۱۰ شهر گران جهان از نظر هزینه پارکینگ قرار دارند لندن انگلستان (۱۶.۲۶ دلار) و توکیوی ژاپن (۱۵.۱۶ دلار) هستند.

البته بعد از تنظیم برابری قدرت خرید جای نیویورک و سیدنی عوض شده و سیدنی با هزینه متوسط ۳۴.۸۵ دلاری در مکان اول و نیویورک با هزینه ۳۲.۹۷ دلاری در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

در بخش پارک روزانه، سیدنی هزینه متوسط ۴۶.۷۳ دلاری برای پارک داشته درحالی‌که لندن با هزینه ۴۵.۰۱ دلاری در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. دیگر شهرهای تشکیل دهنده ۵ شهر گران این بخش عبارت‌اند از نیویورک (۴۱.۵۸ دلار)، بریسبین (۳۶.۳۸ دلار) و پاریس (۳۵.۱۹ دلار)؛ اما پس از تنظیم برابری قدرت خرید، لندن سیدنی را کنار زده و عنوان گران‌ترین شهر دنیا برای پارک روزانه را با هزینه ۵۷.۵۱ دلاری به خود اختصاص می‌دهد.

واقعیت زندگی در آمریکا هزینه اقامت نیویورک سفر به نیویورک زندگی در هلند زندگی در لندن زندگی در انگلیس زندگی در استرالیا توریستی هنگ کنگ پارکینگ خودرو اقامت در استرالیا

اما از نظر هزینه پارک ماهانه نیویورک با هزینه‌ی ۶۰۶.۳۷ دلاری در رتبه اول قرار می‌گیرد. لندن با هزینه ۶۰۳.۸۹ دلاری دوم است و پس از آن شهرهای زوریخ (۵۴۰ دلار)، آمستردام (۴۲۴.۷۳ دلار) و سیدنی (۳۹۰ دلار) قرار می‌گیرند. پس از تنظیم برابری قدرت خرید لندن با هزینه‌ی پارک ماهانه‌ی ۷۷۱.۶۷ دلاری در مکان اول قرار می‌گیرد. هنگ‌کنگ با هزینه ۷۲۲.۴۳ دلاری در مکان بعدی قرار داشته و سپس نیویورک (۶۰۶.۳۷ دلار)، آمستردام (۵۴۵.۱۰ دلار) و سیدنی (۴۷۵ دلار) حضور دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ